Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-12-2013, 21:48   #1
nime
ScanFlyer Silver

Default Qatar-tilbud fra Egypt

Ser at det er noen hyggelige priser ex CAI, men conditions apply visstnok...

"Tickets to be collected at a local Qatar Airways office, must be picked up within 48 hours of booking or your booking will be cancelled."

Noen som vet om dette faktisk er tilfelle, når man booker online og får e-ticket #?
nime is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2013, 21:52   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Qatar - tilbud 2013

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Noen som vet om dette faktisk er tilfelle, når man booker online og får e-ticket #?
Er ikke sikkert du får eticketnummer online, kan være de billetterer når du henter (og betaler).

Old 10-12-2013, 23:28   #3
nime
ScanFlyer Silver

Quote:
Ser at det er noen hyggelige priser ex CAI, men conditions apply visstnok...

"Tickets to be collected at a local Qatar Airways office, must be picked up within 48 hours of booking or your booking will be cancelled."

Ser ut som om jeg leste teksten litt feil. betyr nok at om man velger å hente billetten på et lokalt QR kontor, så må det gjøres innen 48 timer.
Old 11-12-2013, 09:34   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Ser ut som om jeg leste teksten litt feil. betyr nok at om man velger å hente billetten på et lokalt QR kontor, så må det gjøres innen 48 timer.
Det betyr det nok. Fin pris til Bangkok feks i biz, under 8k kroner. Det var jo en ex CAI madness hvor også Lufthansa osv hadde ekstremt hyggelige priser ex CAI i F. CAI-CGK var det mange som brukte for fortsatt å sikre seg HON status feks. F hos Lufthansa gir jo 300% hos Miles and More...
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2013, 16:30   #5
nime
ScanFlyer Silver

Fikk e-tickets med en gang etter booking. Blir endel C i feb/mar på oss
Old 12-12-2013, 17:24   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Fikk e-tickets med en gang etter booking. Blir endel C i feb/mar på oss
Og tilslutningsbillett til CAI kostet? Så ikke ut som det var mulig å få det for så mye under 3.5 k
Old 12-12-2013, 17:57   #7
Peppep
ScanFlyer Gold

DEL for 6700 kr i C tur/retur, TYO og HKG for rundt 10 000. Synd at prisen på (og ulempen med) tilslutning ødelegger.
Old 12-12-2013, 23:29   #8
nime
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Og tilslutningsbillett til CAI kostet? Så ikke ut som det var mulig å få det for så mye under 3.5 k
Har ikke booket den ennå... driver og sjekker div alternativer, men ender nok opp på rundt det du sier.

Greie priser vestover også... veldig greie priser, faktisk. Og østover, spesielt Tokyo og Australia, sjekk det ut.

Last edited by nime; 12-12-2013 at 23:32.
Old 13-12-2013, 00:39   #9
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Skjønner det er flere her som aldri har vært innom en flyplass i Egypt. Vil dere dere selv virkelig så vondt?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2013, 01:08   #10
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Skjønner det er flere her som aldri har vært innom en flyplass i Egypt. Vil dere dere selv virkelig så vondt?

Er det noe værre en SVO da? De har jo en heks som sitter i Aeroflots luke. Værre kan det ikke bli
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2013, 08:25   #11
tstyles
ScanFlyer Blue

Hei. Hvordan går du frem for å få dette tilbudet? ex CAI?
tstyles is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2013, 15:26   #12
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Er det noe værre en SVO da? De har jo en heks som sitter i Aeroflots luke. Værre kan det ikke bli
Har vært innom SVO 4 ganger i år. Det er som en drøm i forhold til de gangene jeg har vært innom egyptiske flyplasser. Regn med:
kaos, skittent, stappfullt, fullstendig sprengt kapasitet, store forsinkelser, ingen info eller skilt som stemmer, masse plageånder overalt.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2013, 16:16   #13
nime
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har vært innom SVO 4 ganger i år. Det er som en drøm i forhold til de gangene jeg har vært innom egyptiske flyplasser. Regn med:
kaos, skittent, stappfullt, fullstendig sprengt kapasitet, store forsinkelser, ingen info eller skilt som stemmer, masse plageånder overalt.
Satser på det går helt greit likevel Har god tid
Old 13-12-2013, 20:22   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Har ikke booket den ennå... driver og sjekker div alternativer, men ender nok opp på rundt det du sier.

Greie priser vestover også... veldig greie priser, faktisk. Og østover, spesielt Tokyo og Australia, sjekk det ut.
Men vinninga kan ofte gå litt opp i spinninga med tilslutning til CAI som ikke ser spesielt billig ut når det ikke kjøres kampanjer dit (gjør vel ikke det nå for tiden grunnet situasjonen i Egypt for øyeblikket). For et litt mer eksotisk alternativ går det an å fly Egyptair via Købenahvn dit, men de er jo tørrlagte.
Old 14-12-2013, 21:49   #15
nime
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Men vinninga kan ofte gå litt opp i spinninga med tilslutning til CAI som ikke ser spesielt billig ut når det ikke kjøres kampanjer dit (gjør vel ikke det nå for tiden grunnet situasjonen i Egypt for øyeblikket). For et litt mer eksotisk alternativ går det an å fly Egyptair via Købenahvn dit, men de er jo tørrlagte.
Det ble MS via CPH på oss.. blir andre gang på MS for oss, men denne gang blir det 737-800 og ikke 777-300ER. Var helt OK forrige gang iallefall. Totalt sett med antall flyvninger i C, så er det ganske billig.. litt poeng blir det også

Lukter forresten kommende trip report av dette allerede
Old 15-12-2013, 08:25   #16
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Det ble MS via CPH på oss.. blir andre gang på MS for oss, men denne gang blir det 737-800 og ikke 777-300ER. Var helt OK forrige gang iallefall. Totalt sett med antall flyvninger i C, så er det ganske billig.. litt poeng blir det også

Lukter forresten kommende trip report av dette allerede
Hei nime. Hvordan passa de tidene til MS med forbindelsen til QR ut fra CAI ? Vurderer å bruke QR til BKK via CAI bare sånn for å ha gjort det og
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2013, 14:34   #17
nime
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Hei nime. Hvordan passa de tidene til MS med forbindelsen til QR ut fra CAI ? Vurderer å bruke QR til BKK via CAI bare sånn for å ha gjort det og
Passer dårlig med flighten vår videre til SLL, men Radisson Blu Heliopolis ligger ikke langt unna, og vi har booket oss inn der for en natt for next to nothing. Gratis frokost som Concierge, også får vi testet departure loungen til QR i CAI også.

Etter turen tror jeg faktisk vi har vært ombord i alle flytypene til QR...
Old 15-12-2013, 15:29   #18
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Passer dårlig med flighten vår videre til SLL, men Radisson Blu Heliopolis ligger ikke langt unna, og vi har booket oss inn der for en natt for next to nothing. Gratis frokost som Concierge, også får vi testet departure loungen til QR i CAI også.

Etter turen tror jeg faktisk vi har vært ombord i alle flytypene til QR...
Takk for tips Etter å ha brukt x antall timer på å lete opp ei passe rute så ser det ut som overnatting blir tilfelle mitt hvis jeg velger den ruta.
Får ønske meg en A346 mellom CAI og DOH jeg da, så har jeg nesten testa hele QR's flåte jeg og
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2013, 18:50   #19
jalig
ScanFlyer Blue

Default Re: Qatar-tilbud fra Egypt

Hvor billig ble det da?

Jeg gjorde noen søk på skyscanner for lignende ruter, og Oman Air kommer jo veldig godt ut prismessig i C. Fra det jeg har hørt så er deres C klasse kanskje verdens beste sånn setemessig.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2013, 20:48   #20
C-klasse
ScanFlyer Blue

Default Re: Qatar-tilbud fra Egypt

Quote:
Originally Posted by jalig View Post
Hvor billig ble det da?

Jeg gjorde noen søk på skyscanner for lignende ruter, og Oman Air kommer jo veldig godt ut prismessig i C. Fra det jeg har hørt så er deres C klasse kanskje verdens beste sånn setemessig.
Oman C setene er helt utrolig. Har aldri prøvd SQ men utenom de må WY C være det beste i markedet.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules