![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Men man bruker vel fortsatt planleggingsminima i det øyeblikket man velger å diverte for å beslutte hvor man går?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
(b) On IFR flights, the commander shall only continue towards the planned destination aerodrome when the latest information available indicates that, at the expected time of arrival, the weather conditions at the destination, or at least one destination alternate aerodrome, are at or above the applicable aerodrome operating minima. Selvfølgelig bruker man i tillegg hodet, og hvis det er slik at været er ustabilt, det går byger som gjør at været ligger oftere på/under minima på alternate enn det ligger over minima, så velger man kanskje å gå andre steder med mer stabilt vær hvor man er sikker på å komme ned fremfor å gjøre missed approach som brenner fuel, tar tid, osv osv. Mange variabler å ta hensyn til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny Norwegian rapport: Flyr så mange til Norge at det gir 16.000 ekstra arbeidsplasser | BraathensSafe1985 | Flyforum | 4 | 08-11-2016 09:50 |
OSL gir Norge dårlig rykte? | RYKogREIS | Småprat | 1 | 03-01-2012 23:23 |
Norge i overgangen mellom høst og vinter | Dag Viking | Bilder & foto | 13 | 13-10-2011 20:53 |