![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Letteste reisemåte fra flyplassen og inn til byen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det samme kontakter for strømuttak i Tyskland som i Norge, eller trenger man adapter ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En tur til Tempelhof anbefales. Jeg rusla rundt om på rullebanen og gikk rundt bygningen. Kunne føle de historiske suset !Det er omvisning innvendig lørdager og søndager.
http://www.tempelhoferfreiheit.de/en/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker for alle innspill... utrolig genialt å få gode svar her inne.
hurvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal til Berlin i desember. Vi er 9 personer, så det blir en komplisert logistikk. Vanligvis flyr vi Norwegian til SFX, men nå har vi valgt Air Berlin. Da havner vi på TXL og vi skal bo i nærheten av O2-sentret. Nærmeste S-Bahn er Ostkreuz med 500 meter å gå derfra. Vanligvis bruker jeg buss fra Tegel til U-Bahnhof Jakob-Kaiser-Platz. Derfra U-7 til Wilmersdorfer Str og deretter S-Bahn fra Charlottenburg til Ostkreuz. Vanskelig med taxi, da vi må ha tre biler. Vi kjøper dagskort A+B til kollektiv allikevel. Noen Berlinkjennere som har et godt forslag? Vi skal være der torsdag til søndag. Middag lørdag og julemarked på Gendarmenmarkt på fredag er i boks. Noen forslag i tillegg til KaDeWe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Forslag her:
http://www.bahn.de/p/view/index.shtml Selv ville jeg umiddelbart sagt bussen til Alex og deretter S-bane til Ostkreuz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Men S-bahn fra Charlottenburg er definitivt det raskeste for å komme seg til Ostkreutz. Fint julemarked også på Alexanderplatz. Både ved Rote Rathaus og mellom Saturn og S-bahnhof A-platz. Så har man den flotte vin og spritbutikken som ligger rett nede i gata der. Fint julemarked er det også i Spandau hvis det er det som trekker. Litt vanskelig å anbefale noe med mindre du oppgir litt mer interesser. Last edited by Bizflyer; 22-11-2013 at 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ruteplanleggerne på bahn.de og bvg.de foreslår begge buss TXL til S Beusselstr. og S-Bahn 41 videre (ringbanen) som raskeste alternativ
![]() |
#32 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Også et alternativ. Men ikke så stor forskjell tidsmessig tror jeg. Man får mer sightseeing ut av det ved å ta mitt forslag. Da kommer man forbi både Schloss Charlottenburg, Bellevue, Bahnhof Zoo, Reicstag, Bundesministerium, Alexanderplatz for å nevne noen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Vil du ha litt mer kultur, sa kan det vaere en ide a ta en kikk innom en av de mange museer eller ta en tur til Potsdam. Har du enda mere tid og mer lyst pa en riktig kultur-dag, sa kan jeg bare anbefale a ta en tur til Dresden. 2 timer med toget og du er direkte inn i hjerte av denne sjarmerende by. Dette er definitiv den korteste vei.
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Aiai, nå gleder jeg meg til Berlin-turen 11. desember allerede. Jeg har tenkt å kjøpe masse Niederegger Marzipan. Til meg selv, familie og til gaver. Halv pris ift i Norge. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fineste julemarked er vel på Gendarmenmarkt (obs! de tar penger for at man kommer inn). Er uansett veldig fint område. Transfer fra Tegel er lettest med drosje. I sentrum anbefales metro for det meste, utrolig kjapt. AB sone billett burde holde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Årh, ja hva pokker heter den igjen?
Den ligger på kvartallet etter Radisson hotellet/Inngangen til akvariet retning S-bahnhof Alexanderplatz. Står 2 digre rødvinsflasker utenfor butikken, så du kan ikke unngå å se den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den heter Koch Spiritousen og ligger i Karl-Liebknecht-Str. 7. Ett kvartal fra Radisson Blue i retning Alexanderplatz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Drømmen er å bli låst inn der etter stengetid ![]() Husk også at i drikkevareavdelingen hos KaDeWe har de også et spesialrom med ekstra eksklusive drikkevarer. For en utmerket god italiensk restaurant kan jeg absolutt anbefale http://www.enoiteca-il-calice.de/ God tur! Jeg følger etter i midten av desember for noen dager med drinkers & tjohei! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Malaysia - tips og anbefalinger | LNv22 | Reiseforum | 69 | 30-11-2022 01:38 |
Kiel - tips og anbefalinger | Hypern | Reiseforum | 10 | 19-10-2017 16:22 |
Hvor ta utdannelsen? Anbefalinger og tips? | Gringo | Flyforum | 0 | 29-07-2011 11:06 |
Noen tips ang. Berlin Tegel... | Harald Oanes | Bilder & foto | 5 | 28-07-2010 17:04 |
Skal til Berlin i påsken - noen anbefalinger? | gardkarlsen | Reiseforum | 8 | 12-03-2010 08:04 |