![]() |
|
![]() |
#401 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Kristoffer W.S
Alder: 1990 modell Nasjonalitet: Norsk Bor: Strømmen Språk: Norsk, Engelsk,Dansk og Svensk også skal jeg vel så vidt klare å lire av meg noen fraser på tysk ![]() Yrke: Jobber med parkering av biler på Gardermoen, men er opprinnelig matros utdannet Favoritt reisemål: Kreta, de fleste store byer i verden og generelt steder der det er varmt ![]() Flyinteresse siden: Da vi fløy Premiers DC-10 til Kreta i 1998 og vi måtte fly B727 hjem igjen da 10'ern hadde bremseproblemer ![]() Favoritt fly: A346 er jo ei lekker modell ![]() Spotting: Nøyer meg med øye spotting og titting gjennom div vinduer omkring:P Bil: 2002 V70 og 1999 Corolla
![]() |
#402 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Bernt
Alder: 68’er Nasjonalitet: Norsk Bor: Stavanger, opprinnelig fra en liten plass langt nord Språk: Norsk, engelsk Yrke: Salgssjef Favoritt reisemål: Det stedet jeg ikke har vært før Beste flyopplevelse: Baksetetur i F-16 Flyinteresse siden: Jeg som guttunge i Nord-Norge en gang på 70-tallet opplevde sonic boom fra 2 stk F-104 på vei for å jage vekk russere. Favoritt fly: B747-8 som jeg var så heldig å få prøve i sommer (foruten F-16 selvfølgelig) Flyselskap: SAS der jeg kan, men liker Emirates veldig godt Antall reiser pr år: 20-30 Spotting: Nada Under reise lytter jeg til: SH lytter jeg til minst mulig, LH forsøker jeg å sove eller en film på IFE Bil: 2010 mod med stjerne i grillen |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
FlyKirurg
|
![]()
Blir nesten nødt til å ta en oppdatering her, for ingenting henger på greip lenger.
Navn: Kim Jørgen Brenna Sivilstatus: Kjæreste Alder: Glad 91-årgang Nasjonalitet: Norsk Bor: Kristiansand Språk: Norsk, engelsk, og med sørlandsdialekta kan jeg steppe inn for en danske. Yrke: Yrkesmillitær, Sersjant - RNoAF Studerer: EASA B2 Avionikk Flyinteresse siden: Første gang jeg fløy. Premiair DC-10 fra gamle GEN. Spotting:Ettersom jeg bor på Kjevik, og har 2 minutt gange fra døra til terminalen, så er det fly rundt meg hele tiden. Bil: Mercedes Benz C180-99
![]() |
#404 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
På tide med litt oppdatering, har jo flytta frå Trondheim
![]() Namn: Håvard Født: 1977 Nasjonalitet: Norsk Bustad: Stavanger Sivilstand: Sambuar med Camilla Utdanning: Elektriker, data-ingeniør (Bachelor) Yrke: It-konsulent (Tidlegare: elektriker) Næraste flyplass: Sola Lufthavn Stavanger(SVG) Favoritt flyplass: FRA, ARN, OSL, BGO Flyinteresse: Siden første tur med fly, ca 1981. Spotting: Når det åpner seg ledig tid Favorittfly: Boeing 747; Airbus 330/340; Boeing 767; DC-10 Kamera: Canon EOS 50D m/EF-S 18-55 ; EF 70-200 2.8L IS USM Andre interresser: Bil, mc, Båt/friluft, kampsport (karate), data (webdesign, database-teknologi) Favorittmat: Gresk Favorittreisemål: Samos |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
>>>>><<<<<
|
![]()
Navn: Eirik
Alder: Snart 30 (1983) Nasjonalitet: Norsk Bosted: Bodøsjøen, ti minutters gange fra Flymuseet/City Nord (i Bodø altså) Språk: Flytende norsk og engelsk. (litt finsk og tysk) Yrke: Bussjåfør i SB Nordlandsbuss (kjører Bodø-Sortland) Nærmeste flyplass: BOO Favorittfly: DHC8-100, MD82, MD11 (i prioritert rekkefølge) Flyinteresse siden: 1996, da klassen var på tur fra KKN til TRD med Fokker 50 Spotting: Lite, men snur meg gjerne når en Dash 8 kommer susende over meg (trafikkfarlig!!!) Prater i: iPhone 4S Kjører i: '06 Mazda 6, gjerne sett med en '07 LMC Münsterland 475 RD på slep om sommeren Interesser utover fly: Musikk (spiller både gitar og bass)
![]() |
#406 |
Newcomer
|
![]()
Lest i forumet lenge nå, påtide å poste også
![]() Navn: Magnus Alder: Snart 30 (1984) Nasjonalitet: Norsk Bosted: Bartebyen, oppvokst 15 min fra OSL Språk: Flytende norsk og engelsk. Yrke: Papirflytter Nærmeste flyplass: TRD Favorittfly: 777, 747 og 346 Flyinteresse siden: Far tok meg med på søndaslunsj på gamle Gardermoen ![]() Spotting: Lite, men har innføyvninga til TRD fra vest i stuevinduet Prater i: iPhone 5 Kjører i: v60 r-design, venter på x3 msport ![]() Interesser utover fly: Bil, film og fjelltur Annet: Klarte endelig EBG for en uke siden, sykt fornøyd med det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får vel ta en oppdatering jeg og..
Navn: Joachim Alder: 30 ('83 modell) Nasjonalitet: Norsk Bosted: Sandnes Språk: Norsk og engelsk. Yrke: Jobber ikke pga ryggen Nærmeste flyplass: SVG Favorittfly: Alt fra Boeing. Flyinteresse siden: Veldig ung alder. Spotting: Når jeg har lyst. Prater i: Sony Xperia Kjører i: Senka '96 Toyota Corolla ( og enda lavere skal den bli) Interesser utover fly: Musikk
![]() |
#408 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da var det min tur. På tide å gjøre noe annet enn å lese andres innlegg.
Navn: Thomas S Alder f.82 Sivilstand: Sambuar med Siri (Bryllup i mai!) Nasjonalitet: Norsk Bur: Stavanger Fra: Kristiansand Språk: Norsk og engelsk Yrke: Lege (Plastikkirurgi) Nærmaste flyplass: SVG Favorittreisemål: Vet ikke enda.. Fikkflyinteresse: Startet PPL 2 ganger. Siste gang for 13 år siden. Fløy Piper super cub. (Sjøfly) Spotting: Minimalt... Andre interesser: Golf, bærer nag til mine foreldre som ikke introduserte meg for denne sporten da jeg var yngre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
På tide med en oppdatering
![]() Namn: Henrik Født: Summer of 95 Nasjonalitet: Norsk/Trøndersk Bustad: Skatval/Stjørdal Utdanning: Almenfag 3 år Yrke: Avløser/Elev Næraste flyplass: Trondheim Lufthavn Værnes (TRD) Favoritt flyplass: TRD, KSU, AMS og BKK Flyinteresse: Haha, siden jeg fikk en flymodell av besteforeldrene mine for mange år siden, 05-06 ish ![]() Spotting: Når det er noe spesielt... Favorittfly: Boeing B767; Airbus A321; Antonov AN158; Airbus A330-200(-300); Embraer E170 Kamera: Canon EOS 550D m/Canon 18-70mm; Sigma 70-200mm Favorittreisemål: Hua Hin og flere kommer nok ![]() Last edited by Trdfly; 17-12-2013 at 06:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En liten oppdatering igjen...
Alder: 38 Sivilstand: Gift, har en jente på 15 år og en sønn på 10 år. Bor: Stjørdal ved TRD/ENVA Yrke: Jobber som Sykepleier i Malvik Kommune. Nærmeste flyplass: Trondheim Lufthavn Værnes. 7 km til terminal. Flyinteresse: Kom med morsmelken. Alltid vært interessert i fly, og særlig Boeing og Airbus maskiner. Husker spesielt godt da Braathens S.A.F.E kom med Boeing 767-205 til Værnes for første gang. Da var jeg 10 år gammel... Andre store begivenheter var bl.a. da jeg lørdag 9/10-04 fikk sitte på klapp i Norwegians 737-300 TRD-PRG-TRD. En fantastisk opplevelse... ![]() Spotting: Mest opptatt av opplevelsene live. Lyd og Lukt er også viktig. ![]() Kamera: Canon EOS 400D, Samsung Galaxy S4 Linse: Sigma 18-200mm Samler på: Flylitteratur og modellfly i plastikk av airliners. Favorittfly: Airbus A330 og A380 Biltyper: VW Passat stv. Comfortline 2,0 TDI 4Motion 2012 mod. og VW Golf 1,9 TDI 4Motion 2007 mod.
![]() |
#411 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Liten presentasjon
Navn: Are Alder: 27 (1986) Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Språk: Norsk, Engelsk Nærmeste flyplass: OSL Favorittselskap: Widerøe Favorittfly: Dash 8-100, MD80, A321 Favorittflyplass: Alt annet en TRD Antall flighter pr år: 10+ Favorittdestinasjon: New York, Tenerife Kommende reiseprogram: Tenerife, Bergen (med påfølgene 11 dagers båttur) New York, Las Vegas Interesser utenom fly: Bridge, Reising, Tog/Jernbane, Drikke: Pepsi (Hovedgrunnen til å velge NAS fremfor SAS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden jeg nå har vært her inne i et år er det kanskje på tide med en presentasjon
![]() Navn: Adrian Leirvik Larsen Født: 27.10.1996 Født i: Oslo Bor i: Kristiansand Språk: Norsk, engelsk og tysk Yrke: Elev ved Kristiansand Katedralskole Gimle Nærmeste flyplass: Kristiansand lufthavn, Kjevik Flyinteresse: Spotter MYE. Er også glad i å fly. Liker å teste ut forskjellige flytyper og selskaper, og å besøke nye flyplasser. Fotoutstyr: Nikon D7100, Nikkor 18-105 f/3,5-5,6 VR, Nikkor 70-200 f/2,8 VRII Favorittfly: Airbus A380, Boeing 777, Airbus A350 Favorittselskaper: SAS, KLM, Turkish Airlines Favorittflyplasser: AMS, LHR, DXB Favorittdestinasjoner: Dubai, Istanbul, Amman, Kairo, London, Luxembourg Andre interesser: Fotografering, sykling, ski, reising |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Sverre Gade Husby
Alder: 44 Sivilstand: Gift med Elin Gade Husby Nasjonalitet: Norsk Bor:Jumeira, Dubai, har bolig i Fetsund og er fra froeya. Språk: Norsk, engelsk og tysk Yrke: Business Development Manager / Manager Offshore & Marin services. Arbeidsgiver: The Emirates Group ( Emirates Airline / dNATA) Nærmeste flyplass: DXB og DWC Favoritt reisemål: Australia, USA og India Flyinteresse siden: Trolig siden barnsben, men har desverre blitt vaerre med tiden! Favoritfly: 777-300ER-A380-747-400-gleder meg til 777-x men wide body maa til! Leser: Airways, Flight International, Airliner World, Dagens Næringsliv, Aftenposten, VG, Dagbladet. Kamera: iPhone og Canon Bil: 2014 Dodge Charger RT 5.7l (hemi selvsagt) og 2013 Ford Explorer XLT suv, tideligere biler BMW 2012 F10 530, BMW 2009 525, BMW 2010 320 konebil. Volvo 2007 V70 D5, 2004 Ford Mondeo, BMW 525, Opel Rekord, , Opel Kadett, Fiat Croma turbo IE, Ford Sierra, Andre interesser: reise, bil, baat, mat og vin. greier man og kombinere flere samtidig er livet herlig. International airshows. Worst airport: closed ones, as long as it has airplanes comming and going i do not care much.
![]() |
#414 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Navn: Otto
Alder: 27 Nasjonalitet: Norsk Bor:Oslo Språk: Norsk, engelsk og tysk Yrke: Finans Nærmeste flyplass: OSL Favorittreisemål: Italia og Hellas Flyinteresse siden: 99 Favorittfly: Fokker 50 Leser: Airliner World, The Economist og FT Kamera: iPhone.. Bil: Trenger ikke Opphav til forumnavn: OO-VLM er kjennetegnet til hva som trolig var den siste turen med mitt favorittfly, en tur som gikk mellom LCY og LUX. |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Freguent Flyer
|
![]()
Alder: 38
Navn: Geir Frode Aarstein Sivilstand: Gift, fire barn :-) Bor: Stjørdal ved TRD/ENVA Yrke: Jobber som Ingeniør i Statoil Nærmeste flyplass: Trondheim Lufthavn Værnes. Flyinteresse: Generelt veldig glad i alt med motor. Har også bodd i mange år i fly-byen Bodø. Spotting: Størst er opplevelsen av å se og høre flyene i live. Tar bilder av og til Kamera: Canon EOS 7D, iPhone 5S Linse: Sigma, canon Samler på:Ikke noe spesiellt. Men, liker modeller. Favorittfly: Aller helst de som har det mest travelt (overlydsfly) Biltyper: Citroen C4 Grand P og Audi A4 Quattro |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Geir Arne Humstad.
Alder: 24, født desember 1989. Sivilstand: Singel og lykkelig, men.....finnes ei spesiell ei man har et lite øye til ![]() Bor: Snillfjord, Sør-trøndelag, Norge. Yrke: Jobbledig, NAV'er dessverre for øyeblikket, men håper å være i jobb innen slutt av 2014. Språk: Norsk, Engelsk( OK nivå ) og knøttlite Fransk. Nærmeste flyplass: Trondheim Værnes, TRD/ENVA. Flyinteresse: Moderat kanskje, elsker fly, ønsker å lære det meste om de, kan for lite ![]() Interesse utenom luftfart: Bil, trening, venner og familie+++ Spotting: Alt for LITE, burde vært flinkere! Kamera: Sony Xperia x10 Samler på: Tja, teller hybelkaniner ![]() Favorittfly: Før: B737 og MD-DC10. Nå: A330, A380 og B747/B747-8. Biltyper: Toyota Avensis( har ) og Mercedes Benz C-klasse( skal ha innen 2015) ![]() Favoritt-reisemål: Norge er fint, men Frankrike får man ikke nok av, Spania og USA( ny tur innen 2016 ). Drømme-reisemål: Australia( innen 2016 ), Brasil og New Zealand. Om meg: Tja, enkelt og greit: Mann på 24, født i det herrens år 1989, med et brak kom en til verden på St. Olavs hospital i Trondheim. Godt oppvokst på trønderske tradisjoner og mat. Elsker det meste med motor, unntatt motorsykler. Ellers er en singel da og lykkelig med det. Fly-interessen har vel egentlig alltid vært der. Var litt bortprioritert i noen år pga andre ting som tok opp tiden min, men elsker generelt det som har med fly og gjøre, dessverre kan jeg alt for lite, og håper å lære mer med årene som kommer. Drømmen er å få se en Airbus A380 '' live in action '' en gang, ikke en gang 10 mill i lotto ville overgått det øyeblikket ![]() ![]() PS: IKKE la dere lure av navnet mitt ''foreverSAS'' er ikke anti-Norwegian selv om jeg for det meste flyr SAS ![]() ![]() Last edited by ForeverSAS; 05-02-2014 at 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden jeg har lurket litt her inne de siste to månedene, så får jeg vel også presentere meg litt ordentlig:
Navn: Kirsti Alder: Godt voksen ;-) Barn: Tre barn, som alle nå er flyttet ut Nasjonalitet: Norsk Bosted: Østfold Språk: Norsk, engelsk, litt tysk, enda litt mindre fransk og spansk Yrke: Offentlig kulturbransje Nærmeste flyplass: RYG Favorittfly: Hercules Flyinteresse siden: Barndommen Spotting: Når jeg er på flyplasser titter jeg så godt jeg kan. Ellers bor jeg under en av innflygingsrutene til RYG, uten at det jeg da får se er noen højdare… Prater i: iPhone 5 Kjører i: Citröen DS3 Interesser utover fly: Reiser, film, bøker Favorittreisemål: USA, Italia, London/GBR. Liker meg til sjøs, så cruise er også fint. Drømmereisemål: Australia, Syd-Amerika med Galapagos og Påskeøya. Om forumnavnet: De fleste her vet det vel, men Chuck Yeager var en fantastisk amerikansk flyger, den første som fløy fortere enn lyden, med flyet Bell X-1. Udødeligjort bl a av Sam Shephard i en av mine yndlingsfilmer, "The Right Stuff". |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Newcomer
|
![]()
Hei; har vore medlem ei stund, men ikkje aktiv fram til no.
Kort om meg: Namn: Ole Alder: 26 Sivilstand: singel Stad: Førde Yrke: AFIS-elev ved ENBL studiebakgrunn: Samanliknande Politikk ved UiB, flygelederutdanning ved UND, AFIS-kurs ved Entry Point North Interesser: Jobben, og alt rundt ![]() Favorittfly: Regionale fly: Dash 8, men 7ern er og flott ![]() Favorittflyplass: ENBL sjølvsagt ![]() Favorittskytype: helst CAVOK, men litt høg Cirrus er og flott ![]() By eller land: Kvifor ikkje ein mellomting? Køyrer: Ford Focus Flyr: Socata Tobago TB-10 Syklar: Ikkje noko særleg Drømmereisemål: Maldivene Last edited by propellhatt; 06-02-2014 at 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kort oppsummert:
Navn: Arne Alder: 79-modell Hjem-hjemby: Bergen Bor-i-hjemby: Bangkok Jobber: Ja, leder en bedrift som holder til i Bangsaotong-distriktet Favoritt reisemål: Storby og/eller strand Kamera: HTC One SV Bil: Honda Civic, forhåpentlig snart Toyota Fortuner Foretrukket flyplass: En med godt utrustet lounge og lett tilgjengelig røykerom Foretrukket fly: Ikke så nøye på det, men de to ordene «full» og «flat» i forbindelse med sete foretrekkes |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Newcomer
|
![]()
navn: Malin
Mine favorittfly er blant annet: TU-154M Dash8-serien MD-80-serien |
![]() |
![]() |
![]() |