Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-11-2013, 01:21   #21
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: SK Madrid mileage runs tips og tricks (splittet fra Eurobonus milegarun-tråden)

Frister med en tur til helga for å teste ut gullkortet/lounge osv.

Søkte opp SVG-MAD-SVG på lørdag førstkommende og da fikk jeg opp følgende routing i SAS PLUS (Plus var billigere en GO) som et alternativ.

Utreise:

Quote:
06:00 - 07:10 SK1871 Stavanger - København (Terminal 3)
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Airbus Industrie A320-100/200
Mellomlanding i: København 1:35

08:45 - 12:10 SK581 København (Terminal 3) - Madrid (Terminal 2)
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Airbus Industrie A320-100/200
Hjemreise:

Quote:
17:00 - 19:45 SK3214 (LH) Madrid (Terminal 2) - Frankfurt (Terminal 1)
Flys av: Lufthansa Flytype: Airbus Industrie A321
Mellomlanding i: Frankfurt 1:30
21:15 - 23:10 SK3608* Frankfurt (Terminal 1) - Stavanger
Flys av: CL FOR LH Flytype: Embraer 190
Totalpris for dette oppsettet er 3311 NOK.

Jeg kunne også fly tilbake til CPH kl 13:00 (altså snu i døra). Men det kostet 400.- ekstra. Det som vekket interesse for meg var at returen vil gå med Lufthansa via Frankfurt.

Hva skjer hvis man booker en SAS PLUS billett på en Lufthansa Code-share? Havner man på business-class intraeuropeisk? Er det verdt å teste ut? Eller skulle man gått for returen med SAS klokken 1300 og få mer lounge-tid på Kastrup?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 02:15   #22
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Default Re: SK Madrid mileage runs tips og tricks (splittet fra Eurobonus milegarun-tråden)

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Har i år vært på 3 mileage/status runs
KRS-OSL-BCN-OSL-KRS i mai
KRS-OSL-NCE-OSL-KRS x 2 i oktober.

Barcelona var mye greiere enn NCE, men det hører vel mer hjemme i den andre tråden.

Et tips er å bunkre opp med snacks og brus fra kantina
Siste du sier der skal jeg jaggu meg gjøre. Sitter på Flesland nå (med avgang til CPH kl 0600 og ingen busser som går til busstasjonen om "natten" må jeg komme kvelden før). Skal kjøpe meg 3 flasker vann og en god del snacks så snart jeg kommer innom sikkerhetskontrollen, i tillegg til de 10 rugbrødskivene med diverse pålegg som jeg smurte. Sammen med siste halve S3 Game of Thrones og bøker til eksamenslesing blir vel dette greit nok. :-)

Noen som forresten vet hvordan der funker når man er innom en flyplass to gang og har kjøpt SAS lounge for den siste gangen man er innom? Slipper jeg inn begge gangene ? Er innom Kastrup to ganger i dag.

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 02:20   #23
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by TrAnxZ View Post
Siste du sier der skal jeg jaggu meg gjøre. Sitter på Flesland nå (med avgang til CPH kl 0600 og ingen busser som går til busstasjonen om "natten" må jeg komme kvelden før). Skal kjøpe meg 3 flasker vann og en god del snacks så snart jeg kommer innom sikkerhetskontrollen, i tillegg til de 10 rugbrødskivene med diverse pålegg som jeg smurte. Sammen med siste halve S3 Game of Thrones og bøker til eksamenslesing blir vel dette greit nok. :-)

Noen som forresten vet hvordan der funker når man er innom en flyplass to gang og har kjøpt SAS lounge for den siste gangen man er innom? Slipper jeg inn begge gangene ? Er innom Kastrup to ganger i dag.
Oi! Litt av et opplegg du er ute på. Hadde hotellovernatting på Clarion vært et alternativ for deg til neste gang? Litt sent å campe der nå kan jeg tenke meg.

Ta vare på kvitteringen fra første besøket i loungen så burde det går greit når du kommer tilbake senere på dagen.
Old 13-11-2013, 12:35   #24
Flight Cancelled
Bonusjeger

Sitter på flyet i Madrid klar til returen nå. For en behagelig, enkel og billig MR - med godt betalt i EB-poeng

Old 13-11-2013, 14:34   #25
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post

Hva skjer hvis man booker en SAS PLUS billett på en Lufthansa Code-share? Havner man på business-class intraeuropeisk? Er det verdt å teste ut? Eller skulle man gått for returen med SAS klokken 1300 og få mer lounge-tid på Kastrup?
Litt usikker, men tror z j d c bookingklasser gir business, de andre Eco. Opptjeningen blir vel betydelig dårligere enn med sas-metall?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 15:35   #26
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Hva skjer hvis man booker en SAS PLUS billett på en Lufthansa Code-share? Havner man på business-class intraeuropeisk? Er det verdt å teste ut?
SAS marketing klasse (SAS code-share og LH operating) C, D, J, Z, Y og S mappes til Lufthansa business class, mens SAS marketing klasse B, P og A mappes til Lufthansa economy.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 17:54   #27
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Hvordan kan man velge bookingklasse når man da bestiller?
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 22:16   #28
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ph34r View Post
Online bookingsystemer skal velge laveste mulige i hver serviceklasse og/eller priskategori, derfor må spesifikke bookingklasser bookes manuelt via reisebyrå eller direkte hos flyselskapet.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 22:24   #29
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Ph34r View Post
Bestill på wideroe.no og legg inn en melding om hvilken bookingklasse du ønsker.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 23:11   #30
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Takker for svar!
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2013, 00:23   #31
kblaur
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Bestill på wideroe.no og legg inn en melding om hvilken bookingklasse du ønsker.
Godt være jeg spørger dumt, men hvor "legg inn en melding om hvilken bookingklasse du ønsker."? - er det i chat eller hvorhenne?

En bookingklasse har vel også indflydelse på selve prisen, så hvis der i udgangspunktet vælges lavest Bookingklasse, skal der vel betales et tillæg for den næste Bookingklasse?

kblaur is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2013, 00:33   #32
Flight Cancelled
Bonusjeger

Husk det at om du velger et annet fly hjem er det en sjanse for at du blir igjen en dag om flyet ned er forsinket. Så har du noe du må nå de første 24 timene etter at du etter planen skal returnere så bør du tenke deg litt om. Det er fordelen med å fly samme fly tilbake til CPH.

Old 19-02-2014, 11:14   #33
Flight Cancelled
Bonusjeger

Ser at det igjen er noen dager med greie priser til Madrid. Fant en grei MR fra BGO via CPH til MAD d. 8/3 blant annet. Bestilte MR da, og avbestilte i stedet en annen.

Ikke så ofte på CPH, men tror dere at 30 minutter mellom landing og avgang på returen kan være litt knapt? Bet meg merke i at siste leg var med CR9, bruker disse kanskje å ha gate et spesielt område/pir, da jeg antar disse ikke benytter bridge? (Tenker dette kanskje kan gi litt gåavstand?)

Last edited by Flight Cancelled; 19-02-2014 at 11:17.
Old 19-02-2014, 12:08   #34
joamykle
ScanFlyer Blue

Da har jeg booket samme tur den 8. mars, så gjenstår det å se om jeg benytter den eller ikke! Når jeg ikke mangler mer poeng for Diamond, kan man jo like godt go for it
joamykle is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2014, 12:48   #35
Flight Cancelled
Bonusjeger

Boardet nettopp flyet som skal ta meg tilbake til CPH nå. Totalt 4 pax (meg inkludert) som er med tur/retur, som jeg har lagt merke til. Tydelig at MAD er populær MR-destinasjon.

Old 08-03-2014, 13:20   #36
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Da blir det milagerun på meg til MAD. 29. mars.
Reply

Posting Rules