Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-10-2013, 10:29   #101
haakonks
ScanFlyer Silver

Default Re: Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Sitter i SAS Plus på vei ned til Barcelona nå. Kan melde om at musserende vin er gratis her.

Laksesalat, musserende vin, muffins, sjokolade og kaffe til lunsj. Internett fungerer også utmerket! Fornøyd med SAS Plus!
haakonks is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 10:55   #102
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Sitter i SAS Plus på vei ned til Barcelona nå. Kan melde om at musserende vin er gratis her.

Laksesalat, musserende vin, muffins, sjokolade og kaffe til lunsj. Internett fungerer også utmerket! Fornøyd med SAS Plus!
Den laksesalaten kan du få gratis av meg...

Observerte medpassasjerer som forsøkte å spise den i forrige uke. Laksen så ut som den hadde blitt tilberedt for et par uker siden og ligget på kjøl siden det. Smakte sikkert som gjenglemt grevling

Potetgull, sjokkis og cola derimot var prima ferskvare

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 12:07   #103
haakonks
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Den var gratis!

Nå kom de på runde nummer to her, så fikk testet kylling og bacon sandwich og enda en flaske med musserende...
Old 21-10-2013, 12:12   #104
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Nå kom de på runde nummer to her, så fikk testet kylling og bacon sandwich og enda en flaske med musserende...
Uoppfordret runde to, eller måtte du plinge for å få de til å komme?
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 12:18   #105
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Det er nok garantert det siste..
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 16:51   #106
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post

Observerte medpassasjerer som forsøkte å spise den i forrige uke. Laksen så ut som den hadde blitt tilberedt for et par uker siden og ligget på kjøl siden det. Smakte sikkert som gjenglemt grevling

Potetgull, sjokkis og cola derimot var prima ferskvare
Helt uenig! Synes faktisk laksesalaten deres er tasty og god, bare litt små porsjoner. Og synes ikke wrappen er så fæl heller. Jeg mener det er en forbedring fra den gamle eco-maten med pastasalat og tapasfat, men her aner jeg uenigheter i mosen.
bardf is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 17:10   #107
haakonks
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Uoppfordret... Var 7 rader med SAS Plus. De gikk igjennom igen ca. en time før landing i BCN.
Old 21-10-2013, 17:22   #108
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by bardf View Post
Helt uenig! Synes faktisk laksesalaten deres er tasty og god, bare litt små porsjoner. Og synes ikke wrappen er så fæl heller. Jeg mener det er en forbedring fra den gamle eco-maten med pastasalat og tapasfat, men her aner jeg uenigheter i mosen.
Problemet er vel ikke at det som serveres i økonomi nå er dårligere enn før (jeg er enig at det er en forbedring bak gardina) - problemet er at denne maten deles gratis ut til betalende fullpris-reisende i bookingklasse C +++, en kraftig degradering av det som var business og ecoextra i Europa før. Innenriks kan jeg vel si at det er blitt en forbedring.
Old 21-10-2013, 23:45   #109
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally Posted by bardf View Post
Enig - har prøvd både salaten og wrapen ved etpar anledninger, og de er helt okey begge to. Som Economy-produkt så er serveringen helt klart innafor i Plus, men jeg skjønner jo at Biz-paxen ikke er like happy.

Men nå er jo årsaken til at man droppet biz uansett at såpass få brukte det at det jo ikke var særlig lønnsomt for SAS likevel da...
Old 22-10-2013, 07:14   #110
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Så lenge det nesten ikke fantes noen business-passasjerer lenger, er det jo bedre å få finne på noe nytt. Det nærmeste alternativet til Plus var sikkert Economy Extra. Så da kan man spørre seg: Vil man helst ha Economy Extra eller Plus?

Har fløyet Plus en god del og synes det er moro hvordan de aldri slutter å spørre om jeg vil ha noe mer. Maten er riktignok litt varierende og kunne helt klart fått et løft - men konseptet synes jeg er bra på kortere europeiske ruter. Trenger ikke å få mat servert på brett og porselen, jeg.

Last edited by FlightDeck; 22-10-2013 at 07:17.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2013, 09:58   #111
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Enten er det fryktelig mange Plus-passasjerer til Bergen i morgen, eller så er det noe riv ruskende galt her...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sas.jpg
Views:	524
Size:	27.6 KB
ID:	35818  
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2013, 10:03   #112
cliean
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Enten er det fryktelig mange Plus-passasjerer til Bergen i morgen, eller så er det noe riv ruskende galt her...
Håper virkelig det er noe galt der, Hvertfall for crewet ombord sin del :/
Old 22-10-2013, 11:07   #113
vbirk
ScanFlyer Silver

Får av og til opp tilsvarende. Da pleier jeg å bytte nettleser, ofte laster siden greit i annen leser.

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2013, 11:46   #114
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Har selv opplevd 21 rader med Plus på Bergen-Trondheim, og en rad med GO. Crewet rakk gjennom med både mat og drikke til alle:-)
Old 22-10-2013, 12:38   #115
jalig
ScanFlyer Blue

Fløy plus osl-trd.
Var skrubbsulten og rakk såvidt flyet, men ble litt skuffet når det eneste jeg kunne få servert var pringles eller nøtter.

Burde jo gå ann å dele ut en ferdigpakket sandwich til en stakkar.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2013, 12:39   #116
andyp
Homebrewer

Vin Re: Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Svar fra SAS CC angående betaling for mousserende, så får vi se hva hva cabin crew rouletten gir på neste forsøk

Quote:
Kjære Andyp

Tak for din mail om rejse til Nice.

Jeg kan forstå, at du er blevet opkrævet betaling for Sparkling Wine under din rejse og det vil jeg gerne beklage. Dette er helt klart en fejl.

På vores menukort står der skrevet øverst, at alle rejsende på SAS PLUS kan vælge frit fra menuen uden betaling (få alkohol-produkter er dog forbeholdt Intercontinal-flyvninger). Her i blandt også Sparkling Wine.

Det er vores mål i SAS at give vores kunder en venlig, imødekommende og professionel betjening. Jeg vil sørge for at den ansvarlige ledelse tager sig af sagen, så fejlen ikke sker igen.

Vi arbejder målrettet med kundetilfredshed i alle led af rejsekæden.

Det er vigtigere for os end nogen sinde før, at have glade og tilfredse kunder - det er vi fuldt ud bevidste om. Vi har hver dag fokus på at højne vores kundetilfredshed, og alle undersøgelser viser, at det går den rigtige vej.

Din henvendelser bidrager til, at vi kan skærpe fokus endnu mere og dermed nå helt i mål. Tak fordi du gav dig tid til at skrive til os.

Som kompensation for din oplevelse, har jeg valgt at indsætte 3.000 ekstra point på din konto.
Jeg håber at din næste rejse med SAS bliver en god oplevelse.

Med venlig hilsen
XXXX
SAS Customer Care Team

Last edited by Discus; 22-10-2013 at 17:18. Reason: Quote
andyp is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2013, 12:51   #117
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Det synes jeg var en bra måte fra CR å svare på. Erkjenner feilen, tar action og sørger for at du får et "plaster på såret".
Old 22-10-2013, 15:40   #118
hanswest
SAS Customer

SAS Re: Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Da ble det i alle fall sprudlende på meg, uten problem, København-Düsseldorf. Enten fordi jeg satt i + eller fordi kortet mitt er svart...
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2013, 22:03   #119
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Så lenge det nesten ikke fantes noen business-passasjerer lenger, er det jo bedre å få finne på noe nytt. Det nærmeste alternativet til Plus var sikkert Economy Extra. Så da kan man spørre seg: Vil man helst ha Economy Extra eller Plus?

Har fløyet Plus en god del og synes det er moro hvordan de aldri slutter å spørre om jeg vil ha noe mer. Maten er riktignok litt varierende og kunne helt klart fått et løft - men konseptet synes jeg er bra på kortere europeiske ruter. Trenger ikke å få mat servert på brett og porselen, jeg.
Det er jeg på en måte enig i. På den andre siden trenger jeg ikke mat i det hele tatt. Jeg kan koke hjemme. På flyturer under 12 timer klarer også vannflasker jeg kjøper på flyplassen å holde seg nogenlunde friske. Om jeg planlegger litt i forveien kan jeg også sove ut så kraftig i forveien og i etterkant at jeg ikke trenger å sove ombord. Det lar seg også greit gjøre å arbeide ferdig før jeg går ombord i flyet. På den måten slipper jeg nettilgang ombord (noe jeg uansett er skeptisk til). AVOD er helt unødvendig, ettersom jeg kan sitte om kveldene og fylle opp iPad'en min, og ved å møte opp tildligere på flyplassen er det ikke noe poeng i fast track.

I det hele tatt irriterer det meg at folk ønsker å betale mer for å få noe mer.

Nå vet jeg at du neppe mente det helt sånn, men med mine 0,6 i promille føler jeg at resonementet strekker. Natta...

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2013, 09:51   #120
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Quote:
Originally Posted by cliean View Post
Håper virkelig det er noe galt der
Det var tydeligvis det - i går kveld ble det åpna fra rad 12 og bakover. 75 passasjerer ombord.

Akkurat samme situasjon for morgendagens retur, så jeg får vel bare sjekke appen jevnlig slik at jeg får valgt sete etter hvert.
vegardg is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules