![]() |
|
![]() |
#261 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#262 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
TWOV fungerer i Delhi, du bør absolutt få bagasjen sjekket inn hele veien, men du må muligens likevel plukke den opp. Og ha god tid. Transit visum er det du trenger om du skal være opptil tre dager og skal videre til et tredje land, "sole purpose" står det om alle visatypene, men du kan bruke de dagene til stort sett hva du vil. Du bør absolutt ha billettene klart på forhånd, før du søker visum. Hvor strenge ambassaden/visaselskapet er avhenger veldig om det har vært nylige terrorhandlinger eller ikke.
#263 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for svar.
Quote:
Quote:
Quote:
Et siste spørsmål - har noen søkt visum for India i det siste? Hvor lang tid tok det? Avreise er om under tre uker, og behandlingstid er oppgitt som 3-6 dager + postgang. Så det burde jo gå bra, men er likevel skeptisk til å sende fra meg passet så kort tid i forveien.
![]() |
#264 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#265 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Takk for utfyllende info.
![]() |
#266 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har vært i kontakt med Irans ambassade som sier at Visa on Arrival ikke er noe problem å få , men at enkelte flyselskaper ikke vil la en gå ombord om man ikke allerede har visa. Noen som vet hvor jeg kan finne ut mere om hvem dette gjelder? Og har noen erfaring med visa on arrival i Iran?
#267 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#268 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Supert, hvor lang tid tar det å få visa on arrival og er 2 passbilder med hvit bakgrunn alt man trenger ta med? Og var dette lenge siden?
#269 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
http://en.key2persia.com/home Be om et "Visa reference number". Last edited by Eirik; 17-10-2013 at 16:31. |
|
![]() |
![]() |
#270 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Du bør ta med e-posten med e-visa-koden, ja.
For nordmenn: Iran (IR) Visa Issuance: - Holders of normal passports traveling as tourist can obtain a visa on arrival, for a max. stay of 15 days, provided: - holding an e-visa pre-approval code obtained via e-mail from the Ministry of Foreign Affairs at: www.mfa.gov.ir ; and - arriving at Chah-Bahar (ZBR), Gheshm (GSM), Kish (KIH), Mashad, (MHD) Esfahan (IFN), Shiraz (SYZ), Tabriz (TBZ) and Tehran Imam Khomeini International (IKA) or Tehran Mehrabad International (THR); and - holding a photograph, a copy of passport's biographical page and fee of between EUR 30.- and EUR 80.-. |
![]() |
![]() |
#271 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk, men han fra ambssaden nevnte ikke noe om invitasjon eller e-visa. Ambassadens sider sier ikke noe om visa on arrival og wikivoyage tolker jeg slik at man allerede må ha visa for å få visa om arrival. Litt vanskelig å forholde seg til.
![]()
#272 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann
Jeg planlegger en reise til Iran. Det jeg lurer på er kanskje spesielt for dere som jobber på flyplassen.I systemet deres, hvilken info står det om visum behov ol. for norske borgere? Jeg har snakket med ambassaden og de sier at det ikke er noe problem å kjøpe visum på flyplassen ved ankomst ala. Tyrkia. Men det er dumt å bli stoppa i innsjekk fordi det ikke fremkommer av systemene deres. |
![]() |
![]() |
#273 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så vidt jeg vet bruker alle(?) IATAs system for dette - Timatic. Det er åpent tilgjengelig, blant annet her: http://www.staralliance.com/en/servi...sa-and-health/
Quote:
![]() |
#274 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Akkurat det jeg trengte å vite. Tusen mange takk for hjelpen !
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Newcomer
|
![]()
Jeg sendte en e-post til den norske ambassaden i Iran vedr. VoA for en stund siden. Normalt sett var visst ikke dette noe problem, men ambassaden hadde hørt om et par tilfelle hvor VoA av en eller annen grunn hadde blitt nektet.
Dersom du er bosatt i Oslo eller omegn kan det være verd å koste på seg en tur til Irans ambassade - de er etter min erfaring relativt kjappe. Jeg mener å huske at det tok meg en uke å få visum. De kunne sende det i posten, men jeg valgte å hente det for å spare tid. NB: Fordi EU krever at Iranere avlegger fingeravtrykk, har Iran begynt å gjøre det samme. Det innebærer at alle som skal ha visum fra ambassaden må nedom og gi fra seg dette. Til slutt: Dersom du bor langt fra Oslo ville jeg bare tatt sjansen på VoA |
![]() |
![]() |
#276 |
Newcomer
|
![]()
Skal til Shanghai i Mai og litt rundt i Kina, ender i Hong Kong. Mitt spørsmål er da om det er lov å fly tilbake til Kina på tur hjem, enten via Beijing eller Shanghai, mtp at det kun er singel entry visa som utstedes til nordmenn nå
takker for svar |
![]() |
![]() |
#277 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Før transferreglene for alle vestlige land utenom Norge ble endret var det 48 timer visumfri transfer i Shanghai og 24 timer en del andre steder (PEK, CAN...) forutsatt flybillett videre. Mulig det er de samme reglene som gjelder fortsatt for oss? Pass på å ha plass i passet til transitstempel.
|
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hei!
Pusler litt med innreise til Hviterussland og noen visumspørsmål dukker opp. For meg ser det ut til at man må forhåndssende noen dokumenter for å kunne få visum på flyplassen i Minsk. Hva er det de ønsker? Selve visumsøknaden, passinformasjon, passfoto, invitsjon (og hva er nok i så måte?), offisiell hotellbooking, bekreftet inn- og utreise, snill gutt sertifikat fra mor? Og hvordan er det greiest å gjøre det? Faks, e-post, post? Kan man snike seg unna styret og bare dukke opp med de aktuelle dokumenter på flyplassen og få sitt visum likevel? Kan det være like greit å ordne med visum fra feks London eller Helsinki? Dritten med dette er jo at passet blir på ferie noe tid, og det føles ukomfortabelt i forhold til annen reiseaktivitet. Eller er det like greit å la ett eller annet byrå ordne dette for meg. Deilig å slippe styret, men passmangelen blir vel den samme. Pengene er ikke så nøye. Noen med nylig erfaring?
#279 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ser på Al Jazeera i dag at snart får vi visa on arrivali India...Så deilig, Indiske ambassade i Oslo er en plage...
|
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, det har vært jobbet med siden høst, og er mulignes klart til neste høst. Det er snakk om både VOA og elektronisk innreisetillatelse.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |