![]() |
|
![]() |
#561 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]() Quote:
Enveisprising har imidlertid eksistert lenge. Alle LCC'ene som i tur og orden har gått konk under forsøk til å få det til på longhaul har hatt dette, i tillegg til de tidligere nevnte. Markedet er der, men det er ikke så stort som mange synes å tro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nå er vi vel ikke helt ukjent med denne typen utsagn...
![]() Last edited by TOS; 01-10-2013 at 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er helt klart en utvikling i forhold mellom fritidsreisende og forretningsreisende. UK CAAs reiseundersøkelse for Heathrow viser at 30% av de reisende i 2011 var forretningsreisende, mens fem år tidligere var samme andel 40%. Om noen få dager får vi vite om denne utviklingen for Europas mest forretningsorienterte flyplass fortsatte i 2012, men de eksisterende tall viser helt klart at frislippet LN-MOW omtaler vil komme veldig snart - spørsmålet er om f.eks. Emirates av de store vil starte racet?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
Noe sier meg at Norwegian må forbrede seg på endel runder i transportklagenemda fremover
http://www.na24.no/article3687543.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,613
|
![]()
Det blir sikker noen runder i transportklagenemda. Men utfallet er ikke gitt tror jeg. Det er jo et poeng at dette er helt nye fly.
Kan Norwegian vise til at det ikke er feil fra brukerne, men ting på flyet som slutter å virke "av seg selv" tror jeg de har en god sak. Hvordan er det med garanti på nye fly? Et år og maks 500 000 km ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
|
![]()
Da burde vel alle operatørene av Dreamliner kjøpe GoldCare så slipper man kompensasjon ved teknisk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det står ingen steder at det kommer ann på alderen på flyet. Og når er et nytt fly ikke nytt lenger?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
EU har offentliggjort en foreløpig og ikke-bindende liste over 30 situasjoner som unntar flyselskapene fra erstatningsplikten. Punkt 18 på denne listen beskriver «discovery of a hidden manufacturing defect by the air carrier» Det er dette punkt 18 jeg tenkte på. På så nye fly med mekaniske feil må det kunne sies at det er "a hidden manufacturing defect" Hvor lenge et fly er nytt er litt etter hva det gjelder. I denne sammenheng mener jeg det er nytt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]() Quote:
Skjønner samtidig at hvis en åpner alle sluser nå vil det potensielt komme mange krav på 600 € ved forsinkelser i fremtiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det som er interessant er om de amerikanske reglene har slike unntaksklausuler. Jeg har ikke sjekket det, men det er tross alt en fjerdedel av flightene hvor disse reglene er gjeldende (alle avganger fra US soil).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Norwegian riskerar väl även domstolsprocesser i USA, Thailand och Sverige från kraftigt försenade passagerare som vill hävda sin rätt till kompensation?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
Men for Norwegian, som EU/EØS selskap, gjelder vel EU regler begge veier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Nei, ut fra USA er det kombinasjonen EU og US regler som gjelder. Greier noen å sno seg unna en av dem, så kan neste slå til. Med andre ord er det alltid strengeste som gjelder, og når det gjelder kompensasjon ved denied boarding så er US-reglene strengere enn EC 261/2004.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
US reglene gjelder kun for oversalg, og ikke ved tilfeller av "downsize" av andre årsaker, og for forsinkelser så er det kun "tarmac-delays" som er regulert. Over atlanteren kan satsene for denied boarding gi utslag for noe høyere enn EU-reglene tilsier - 1 til 4 timer forsinkelse : 2 x enveis-billett-prisen opptil 650USD og over 4 timer 4 x enveis-billett-prisen opptil 1300USD.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]()
Er det noen langbeinte (190cm+) som har erfaring med setene i eco ? Er det mulig å strekke ut bena under setet foran ? Jeg har foretrukket SAS eller Thai til BKK, da dette lar seg såvidt gjøre, men er litt skeptisk til setene i 787.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Setene er vel det minste problemet ved disse flyvningene.
Kan ikke fatte at noen fortsatt reiser med DY så langt, bare for å spare noen hundrelapper.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
|
![]()
Hvis vi holder oss til fakta så er pitch`n så godt som identisk. Men jeg mener at setene er bedre på Dreamliner`n. Forrige tur til BKK satt det en kar på 2.05 bak meg. Jeg satt på første rad på monkey. Jeg spurte han om komforten og han mente han hadde null problemer. Såvidt jeg kan erindre, har også Eco-setene fått god kritikk av markedet. Men på en 12-timers tur mener jeg luftkvalitet og støy kan være vel så viktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
AirBerlin - service og komfort? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-03-2012 17:25 |
Komfort/service - Air China 777-300? | ostis | Reiseforum | 4 | 19-01-2012 12:32 |