![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idag är det 229 pax på DY 7006(788) från JFK till ARN.
Det är ingen imponerande kabinfaktor för ett LCC bolag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Hva angår load factor så tar vel en 752 rundt 170 pax hos UA? Ergo, er kabinfaktoren hos UA da rundt 68% og rundt 79% hos DY. I tillegg er nok enhetskostnaden på en B787 lavere enn på en B752. Last edited by TOS; 21-09-2013 at 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Har lyst å rope på LN-KGL, han er så rå på tall. Nå tjener DY penger, iallefall der de flyr 737, meningen med mitt innlegg var at det er hva man sitter igjen med som er interesant, ikke antall hoder ombord. Ja er like billig, og som en sammenligning gjort annet sted, noen ganger billigere hos nettverksselskap enn DY ( som ble sammenlignet ). For mange år siden fikk vi høre at for 1 C klasse pax, så måtte der 4 M klasse for å få samme inntekt. Ta utgangspunkt i DY/UA 21 novemeber, 1 vei NYC-OSL, selger de alle premium setene til maks pris så tar de inn ca 200000+, 32 seter, selger UA sine 16 premium seter til maks pris, tar de inn ca 570000+ Må jo være en grunn til at Laker/Air Asia f.eks ikke klarte seg i sin tid, tildels i en tid hvor ingen visste hva LCC var og der absolutt burde være plass for billig selskap. Andre kan sikkert korrigere meg men Braniff fløy vel i sin tid mellom AMS-MIA med snitt belegg på 85+ allikevel tapte de penger. Blir spennende å se fremover |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Hva angår ditt regnestykke så kan vel ikke tallene helt rimelige. 200k+ blir ca 6500,- per sete, noe som stemmer med fullflex premium (en vei), men det er neppe spesielt sannsynlig at hele business first selges ut til en enveispris på 35.000,-? Men, ja, det betyr noe for inntekten til flighten hva de i fronten av flyet betaler og hvor mange det er av disse setene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Cargo er vel også med på å justere regnestykket litt i forhold til lønnsomheten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
He, he Thomas, UA 38 har 100% belegg i dag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Ja, jeg tror ikke du ta load faktor paa en dag og bruke dette paa aarsbasis. Jeg tror ogsaa svaret ligger i krølle sitt innlegg og det rett og slett slett bunner ut i kostnader (CASM) og inntekt (RASM) per sete mil. Har du et premium produkt der du kan selge billetter til en hoeyere pris vil (kan) du forsatt tjene penger selv med en lavere load faktor, men er CASM for hoey maa du ha hoeyere og hoeyere RASM for aa tjene inn disse utgiftene. Norwegian sitter i en veldig gunstig pososjon der de fortsatt er i vekst og saa lenge du klarer aa holde veksten gaaende kan man som regel ligge foran utgiftene. Nye og effektive fly og lavere personell utgifter er selvfoelgelig en stor del av dette, men disse kostnaden vil stige med aarene. Det er flere gode eksempler paa dette her i USA som for eksempel Southwest og JetBlue. Southwest har endt opp med en av de hoeyeste CASM sammenlignet med mange andre selskap her. Dette er veldig forenklet og som TOS ogsaa beskriver er det mange forhold som styrer lønnsomheten... ![]() Det skal bli interessant aa se hvordan Norwegian sin neste long-haul endeavor vil gaa.. ![]() Dag
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Joda, Dag, jeg gjorde dette med vilje for å
![]() Uanset virker det for meg etter å ha fulgt dette i lengere tid at belegget er meget godt.. Men du har vel tallene ? Sikkert samme som SK... Hadde 38 sist mandag og den var nesten full også.. Som 39 over for et par uker siden.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idag var det 177 bokat på den DY 787 som landade på ARN sent på eftermiddagen.
Jag tror 787an kom från BKK. Det är anmärkningsvärt låg kabinfaktor för ett LCC...mer än 100 tomma stolar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det sies forøvrig at DYs LH satsning har hatt en kabinfaktor på 96% (husker ikke hvor jeg så det tallet)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja og så L-1011? Alle flyselskap har vel ikke fulle fly hele tida. 96% belegg som var nevnt er da vel bra det. Så får vi se på fortsettelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var ikke de tallene fra rett etter lanseringen? Mente jeg leste at noen sa juni / juli. Usikker. Mulig man merker noe lavere trykk nå, men det kan jo være sesongrelatert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
DN som meldte at kabinfaktoren siden oppstart i mai/juni og frem til i går hadde ligget på 96 %.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det stod i kvartalspresentasjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sikkert ikke det utgjør noen stor forskjell. Men Hi-Fly sin 340 hadde vel 267 seter, mens DU 787 har 291.
Noen som vet om de hadde o/sale på disse innleide noen gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
De hadde oversales i Y siden 787 har en C klasse på 32 seter kontra 54 på 340en.
Men de solgte aldri fler plasser enn seter ombord, ikke med 787 eller 340. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå vet jeg ikke fra ARN, men det er ingenting som tyder på at DY ikke fyller flyene fra OSL, selv om det ikke sier noe om yielden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er sikkert riktig, men samtidig så påpekes det iallefall gang på gang at DY ikke er spesielt billige på LH. Hvordan yielden (eller mer interessant, RASK'en) er vet jeg imidlertid ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror Norwegian har solgt og selger seter fortsatt på grunn av et bilde fra Norwegian selv og delvis media tidligere at de er sååååå mye billigere enn konkurrentene og at det nærmest er en revolusjon prismessig både til Bangkok og New York.
Og det betyr at jeg tror folk er så dumme at de ikke sjekker konkurrentene ? Jepp....... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY1477 med tekniske problemer (21SEP)? | Discus | Register- og ATC-Forum | 4 | 23-09-2018 11:15 |
DY7006 via KEF i dag, 03.02 | raider66 | Småprat | 9 | 04-02-2015 15:39 |
Lavere kabinfaktor på Ryanair | imm | Flyforum | 6 | 04-03-2010 12:00 |
Kabinfaktor DY OSL-DUS | ChristianH | Flyforum | 7 | 13-01-2010 10:30 |
Kabinfaktor på 99,8% for MyTravel Scnadinavia | Someone | Flyforum | 1 | 09-08-2007 10:57 |