![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
|
![]() Quote:
Men for all del. La meg stave det for deg: - Serveringsdame er en yrkestittel ingen kelner eller servitør ville brukt om seg selv. - Tittelen utelukker det mannlige kjønn fra yrket, hvilket er en fornærmelse for menn i lufta. - Kabincrew er tilstede i kabinen på grunn av sikkerhetsfunksjonen - ingenting annet. At vi også har en servicefunksjon er jo helt naturlig, ettersom vi har tid til det. Men jeg lover deg: Hadde det ikke vært påbudt å ha kabincrew ombord for sikkerhetens skyld, så hadde det heller ikke dette yrket eksistert. Ergo er det forskjell på en "serveringsdame" og kabincrew. - Hvilken "serveringsdame" har 6 ukers kurs på restaurant-typen, omfattende førstehjelpskurs, hjertestarterkurs, er trent i å evakuere restauranten på 90 sek, har meget gode språkkunnskaper, har høyere utdannelse? Veldig mange som jobber som CA har nemelig høy kompetanse. Men alt dette vet du vel. Du er bare ute etter å krangle. Og jeg gidder ikke krangle med en kverulant. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Godt å se at dobbeltmoralen har fin grobunn enda. Det må jo tross alt være ok med dobbelt så mye moral som vanlig moral.
Alle her til lands nyter godt av polske håndverkere og da kaller man det markedskreftene og fine ting. Alle her til lands nyter veldig godt av at selskap får redusert kostnader med å outsource ting til India, og likevel så skal noen være så trangsynt at når det plutselig en annen yreksgruppe så heter det ikke markedskrefter, da er det solidaritet. Resten av verden fungerer på de vilkår markedet kan tilby, stort sett, velkommen etter. For min del betyr det at Norge er et gyllent sted, hvis dere er så misfornøyde med norske forhold så gå et sted dere føler dere kan gjøre det bedre? -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Never mind
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
- noen vil forstå men forstår ikke - noen vil ikke forstå men innerst inne har de forstått det og vil derfor kverulere og protesteres - de siste er den gruppen jeg ikke forstår - de som forstår det med en gang og bare aksepterer det. Så finnes det noen flere varianter mellom disse tre hovedforståelser. Du ph-ndr, forståelse er egentlig vanskelig, men klokere blir vel en kanskje ikke, eller? ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
Er man ansat i Polen får man polsk løn - easy peasy! Og med EU/EØS's indre luftfartsmaked kan ansatte i et polsk selskab flyver hvor og hvornår de vil i EU/EØS (med undtagelse af visse statssøttede monopol/serviceforpligtigelsesruter som anbudsruter i N / S og ORY-Corsica! Men DY burde måske overveje at skifte navn til "European" med base i Polen og få nogle "real Europeans" på halerne - hvordan det begreb så end defineres!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Jeg er helt ening med Cabincruiser i hans innlegg
![]() Kanskje vi har noen bitre wannabees around here?
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 113
|
![]()
strange???
Their aircraft do look a lot like Polish condoms, doesn't they? brgds |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() But otherwise, please clarify. Do I hear a confession in the coming?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
For å få denne tråden tilbake på rett spor vil jeg vise til hva Kjos selv uttaler om dette:
- En forberedelse til å åpne en polsk base? - Det har vi ikke besluttet ennå, men alt er mulig, sier Kjos til VG. Annonser på engelsk er rettet mot kapteiner og styrmenn, mens annonser på polsk er rettet mot flyvertinner. - Vi flyr mye på Polen i dag, har 15 ukentlige flyginger på Warzawa, Krakow og Gdansk. Mange polske passasjerer kan ikke engelsk, og vi mener det er hensiktsmessig med lokal arbeidskraft som kan de aktuelle språkene, sier Kjos. Han bekrefter at en eventuell base med lokal tilknytning vil gi lønns- og arbeidsbetingelser på polsk nivå. - Ikke redd for utviklingen Leder i Norwegians flygerforening, Halvor Vatnar er ikke redd for utviklingen, og mener en kostnadsbesparelse i form av lavere lokale lønninger, bare være kortvarig ettersom pris- og lønnsnivået i Sentral- og Øst-Eurpa raskt øker. - Hvis det blir ansatt polske flygere, tar vi det for gitt at selskapet vil følge den kollektivavtalen vi har får våre drøyt 180 flygere, sier Vatnar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Foreløpig ikke snakk om base i Polen, og merker oss at flygerforeningen i Norwegian ikke ser noen store vansker med dette.
Må nesten være irriterende for endel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
Jeg har ingenting til overs for mennesker som setter seg og sitt yrke høyere enn andre. Det er null og nada forskjell på en servitør,kabincrew eller søppeltømmer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg er økonom.....
![]() det at det er forskjell på ulike yrkesgrupper betyr derimot ikke at noen er mer verdt enn andre (selv om noen verdsettes høyere om man ser på den finansielle siden av saken). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-CPH-WAW-IST-KUL-PNG-LGK-KUL-IST-WAW-CPH-OSL med SK, TK og AK i C og Y - Live | LNv22 | TripReports | 19 | 20-11-2013 16:00 |
Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner. | ClassOne | Flyforum | 10 | 01-09-2010 17:29 |
WAW-ORY og WAW-ARN - stenger man? | Stoarn | Flyforum | 5 | 12-06-2009 23:02 |