![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Ja var på Værnes ganske lenge på mandag, og så en drøssevis med fly fra SAS men alle så uten unntak ut til å være små eldre 737 maskiner. Kun 1 nødutgang over vingen og ingen winglets heller?
Til gjegjeld var alle Norwegian sine (med unntak av 1) 738 maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
737-500: 6 737-600: 13 737-700: 8 737-800: 4 MD-80: 1 CRJ-900: 2 Saab2000: 1 Av disse er det vel bare MDen og -500 som er direkte gammel. -600 er jo smågris, og har heller ikke winglets. Det samme gjelder flere av SAS' -700 og -800 -500 ble bare brukt på "hopperutene" langs kysten som TRD-AES-BGO, TRD-BGO-SVG og TRD-BOO-TOS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Selv om flyene ikke har winglets eller bare har en nødutgang over vingene trenger det ikke bety at flyene er gamle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Flåteplanleggernes veier er uransakelige!
Uansett er vel alder og flytype strengt tatt irrellevant, for min del er seter og innredning like så viktig. SK har jo noen 738 som er av gammel Air Europa (på tynn is her nå), som har noen forfedelige seter. Jeg gleder meg f.eks. til å prøve KLM sine Fokkere når de får nye seter, det vil jeg tro hever opplevelsen betraktelig.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
Trodde forøvrig at alle fly nå ble levert med winglets. Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 28-08-2013 at 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
|
![]()
Litt overrasket over at det er flest av 600 egentlig. Får nesten utelukkende 700 eller 800 på OSL-ruta synes jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,863
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Sen bör man tänka på att SAS har lite fler storleksvarianter att välja än vad DY har också. Hur många -300 är det kvar nu?
Det intressanta är, hur fulla var maskinerna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
To gamle griser på en fredag | RJon | Bilder & foto | 0 | 31-08-2018 18:26 |
To små gamle NAX reggs. | Aleksander Maaland | Register- og ATC-Forum | 0 | 26-01-2010 17:30 |
Er det noen flyselskap som fortsatt flyr -100 griser? | Tommy777 | Flyforum | 23 | 06-02-2009 14:11 |
Hvorfor flyr SN Brussels bare til Afrika | Fry | Flyforum | 5 | 17-03-2005 00:02 |