![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
For få reisende gjør at Norwegian legger ned sin direkterute mellom Kristiansand lufthavn Kjevik og Bergen lufthavn Flesland.
Vi opprettholder våre direkteflyginger mellom de to byene ut oktober, men så er det slutt. Tilbudet har rett og slett blitt for lite benyttet både av sørlendinger og bergensere, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian. Kilde: fvn.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Samtidig øker Widerøe på KRS - BGO, CPH og vurderer utvidelse av den nye TRD ruten:
http://boarding.no/art.asp?id=54762 Norwegians B738 blir for store når Widerøe har 5-6 daglige til BGO og de flyr samtidig over fjellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dette er vel en typisk forretningsrute hvor frekvens er viktig, samtidig som volumet er begrenset. Da er nok ikke 186 seters 737ere riktig materiell, og selv om prisene får opp kan tilbudet nå bli bedre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg forstår riktignok at tilbudet kan bli bedre for de som verdsetter mange avganger spredt ut over dagen om en fjerning av DYs avgang åpner opp for flere avganger med WF (som spres ut over dagen), og det er kanskje dette dere snakker om. For en gitt mengde avganger så spiller det vel imidlertid liten rolle om det er Wf eller DY som flyr, og man velger vel den tilbyderen som passer den dagen man skal reise? Har ikke DY en avgang så reiser man med WF. Last edited by TOS; 19-08-2013 at 22:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
En annen digresjon her er vel at Bergen er Widerøes største hub (mener jeg å ha hørt), så det overrasker ikke om det er en god del gjennomgående reiser.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tja, jeg kan forstå bedriftsavtaler, men all den tid man ikke har lov til å kreve eksklusivitet (fra flyselskapenes side) så er vel sannsynligvis de fleste bedrifter utstyrt med avtaler på flere selskap? Om man kjøper fleksibel billett så kanselleres den vel like lett som en ny bookes, så jeg ser ikke helt det argumentet. Dette er iallefall noe jeg har praktisert mange ganger (det er iallefall uproblematisk når man uansett bør gå gjennom sin arbeidsgivers reisebyrå).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Om det er ledige billetter å få kjøpt, ja. Om DY har en ettermiddagsavgang og WF har to så gambler jeg ikke på DY på returen ved fleksibilitet. Om jeg misser DY og WF er full så står jeg der. Da booker jeg heller en sikker WF-flight og evt. skyver den frem i tid om jeg er tidligere ferdig.
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Mitt poeng var bare at den avgangen man ønsker å reise på uansett må ha ledige seter, og har den avgangen ledig plass så spiller det vel ikke noen rolle hva man egentlig var booket på (gitt at man uansett reiser på flexbilletter). Jeg skjønner jo at enkelte synes det er greiest å holde seg til et selskap, men hvis man bruker reisebyrå så ser jeg ikke problemet med å mixe & matche. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nei, det spiller ingen rolle hvis du allerede har reist...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå vet jeg ikke om dette var ment som en humoristisk kommentar, og om det var intensjonen så beklager jeg.
Mitt poeng var at dersom frekvens er viktig så spiller det ingen rolle om det er DY eller WF som tilbyr denne frekvensen - det er totalt antall flygninger og hvordan disse er spredt utover. Om DY har en avgang og man mener at frekvens er viktig, så vil vel det kun innebære at man kun vurderer DY dersom den ene avgangen deres passer med egne planer. Må man så endre så kan man like gjerne endre til et nytt selskap (for er man opptatt av reell fleksibilitet så booker man vel flexbilletter som kan kanselleres og refunderes fullt ut). Det burde ikke bety at om frekvens er viktig så vil kun det selskapet som har mange avganger velges, så her er det nok en del andre forhold enn frekvens som spiller inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg oppfatter det ikke som noe problem å mixe & matche mellom selskaper så lenge jeg booker via min arbeidsgivers reisebyrå, og jeg skjønner ikke at det er enklere å bytte internt mellom de 4 avgangene til WF enn det er mellom en DY avgang og de 3 andre WF avgangene. For egen del så er dette helt uproblematisk. Hvis prisen er den samme så regner jeg med at personlige preferanser styrer valget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Alle andre grunner taler for å velge WF. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men nå er ikke reise mellom KRS og BGO en del av mitt vanlige reisemønster... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Poenget er at det er enklere å skape bedre frekvens på tynne ruter med mindre materiell. Således er det kanskje bedre kun f.eks WF er på ruten med mange avganger med mindre fly enn at DY "ødelegger" ruten profitabilitet ved å sette inn for store fly og resultatet er færre avgangen/lavere frekvens og dermed dårligere rutetilbud |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det jeg kommenterte var de postene som snakker om at frekvens er viktig og at det er derfor DY ikke lykkes. Det spiller vel ingen rolle om DY bare har en avgang om akkurat denne passer. Passer den likevel ikke og man må booke om så er det alternativer hos WF. Vi ser jo flere som snakker om at WF er å foretrekke fordi de har flere avganger, og jeg ser rent faktisk ikke problemet med å blande flyselskaper. Nå er det jo heller ikke enkelt å bare bytte avgang med SAS & co på flyplassen, så man må vel innom en eller annen form for billettkontor (og mitt reisebyrå er mer tilgjengelig enn flyselskapene). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian på kjevik | bjhelland | Bilder & foto | 6 | 13-06-2012 18:26 |
Norwegian og Lufthansa øker innsatsen på Sola i vinter, SAS og KLM reduserer.. | Iberworld | Flyforum | 4 | 06-09-2009 12:03 |
Norwegian reduserer på Kjevik | Bizflyer | Flyforum | 4 | 01-08-2007 21:19 |
Da var Norwegian i gang på Kjevik | LN-GBM | Flyforum | 7 | 03-11-2006 10:06 |
Norwegian reduserer... | LTH | Flyforum | 2 | 25-08-2006 20:52 |