![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal en helgetur til Trondheim i oktober, og ser at både SK og DY skal ha ca 13-1400 t/r (med bag) på omtrent alle flygninger. Det er jo helt greit, men ikke akkurat rørende billig...
Har en forestilling om at begge selskaper pleier å kjøre en kampanje/tilbudsperiode i august, stemmer det? Eller husker jeg feil? Omtrent når pleier det å være? Tenkte jeg kunne vente litt med å bestille hvis det kan være noen hundrelapper å spare! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Visst du tenker på tur fra OSL så har du litt uflaks for Norwegian kjørte ''super tirsdag'' 2 uker på rad for ruten OSL-TRD til 199+49 for bagasjen for noen uker siden
![]() Men ellers pleier det å være kampanjer ganske ofte |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mener SAS pleier å ha en "en million billige billetter" nå i august...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Virker som begge selskaper har skrudd til prisene til/fra TRD saftig nå i August. Mistenker at det kan ha noe med semesterstart å gjøre. Jeg klarte å få booket en tur opp og ned i August til overkommelig pris for meg (men ikke direkte grisebillig), men selv med ungdomsbilletter innebar det noen omveier og ikke akkurat behagelige avgangstider.
Deler på ingen måte begeistringen på her forumet for prissamarbeidet mellom SK og DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er ikke 6-700 kr hver vei en ganske god deal?
Det må vel være de billigste ordinære billettene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Tror SAS billigste ordinære billett er 669 kr i Sør-Norge. Er i hvert fall det til Bergen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det finnes vel billetter til 499,- de fleste uker, bortsett fra denne og neste. Til Stavanger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dyrere billetter for folk flest, slik at ett fåtall som i begrenset grad betaler for billetter ut av egen lomme, skal få ekstra perks. Akkurat hva majoriteten av forumbrukerne her inne virker å ønske seg. Hurra! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]()
For ordens skyld, vi snakkes en rundreise OSL-TRD-OSL.
![]() Quote:
Quote:
![]() ... + bag (som jeg denne gangen MÅ ha med), + evt sete, + kanskje en kopp kaffe, så er vel Norwegian fort oppe på 669,- de også. I Tromsø pratet jeg med en slektning som er relativt stor bruker av flyreiser med både jet og turboprop (primært i Nord-Norge), og han mente at han den siste tiden hadde sett en betydelig prisoppgang på "sine" strekninger. Så ja, kan godt tenkes at noen (alle?) aktører nå forsøker å skumme litt fløte! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det var et solid hopp etter nyttår, lenge før det ble innført bonuspoeng. At det er dyrt nå i august har trolig mest sammenheng med få avganger innenriks. De fleste billige billetter er allerede borte. Ser man på september er det mye billigere, da er også antallet avganger doblet på de tunge rutene. Å reise innenriks om sommeren er ikke noe stas. Senest i dag var det nullet ut på flere avganger på den ruten jeg fløy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her ser jeg ærlig talt ikke problemet om det finnes billetter til 1400 t/r kan jeg ikke fårstå at det skal vere et problem det er da billig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Beklager Off-topic dette men hvorfor skal det være dyrere å reise til for eksempel Berlin enn til Oslo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Jeg flyr denne ruten ofte, sjelden noe billigere og finne en 6-700 hver vei på de vanlige tidspunktene, noe billigere veldig sent på kvelden noen ganger. Det som jeg har merket er at de justerer opp prisene tidligere og tidligere, så man må faktisk være ganske tidlig ute for og få disse 6-700kr turene. Om man booker 1-3dager før er det ofte 12-1800 hver vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den endringen kom i januar, veldig lenge på overtid. Gjelder begge selskaper.
Det er vel 1500,- og oppover avhengig av hvilken rute det er snakk om, har ikke sett 1200,- 3 dager før siden nyttår. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trøbbel i tårnet på OSL? | kekker | Småprat | 7 | 02-06-2013 05:21 |
Lyst på å jobbe i/med Flightradar24? | LN-MOW | Register- og ATC-Forum | 0 | 11-08-2012 14:40 |
Klm kampanje, bkk, upgrade og sånn.. | petru26 | Reiseforum | 0 | 03-08-2012 14:07 |
Kampanje i august (DY til LGW)? | SeatBelt | Reiseforum | 9 | 10-08-2011 00:58 |