Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2013, 21:41   #21
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Har de siste par uker fløyet mye i Europa.
Nå er jeg naturligvis meeeeget farget i synet. Men overraskende mange kommer å skryter av maten. Spesielt sandwichene, og kylling salaten.
Var faktisk mer surmulig når champagnen forsvant, men de aller fleste skryter nå veldig av den musserende vi har fra Luxembourg.
Men smaken er som baken osv :-)

Det er klart at mange er skuffet over at Business er borte, men det var som en sa i dag til London, Dette er helt greit. Viktigste er helt andre ting for oss som flyr mye. Dette var en Pandion
Om kyllingsalaten lignet noe av det dere hadde i BOB-vogna før, så er jeg helt enig. Den er dødgod! Bedre enn maten man vanligvis fikk i Extra. To ganger fikk jeg mast til meg en slik som erstatning for laksen i business også.

Flere av de musserende dere har - om de er av samme kvalitet som før 1/6 (jeg her ikke flydd noe SAS etter omleggingen) - var også veldig gode. Dog varierende da Kordånjø-greiene var godt under par.

Jeg var en sjefskranglefant når det gjelder å fjerne champisen, men der skal jeg i det minste spise deler av hatten min.

Final EDIT: Halve posten slettet for å holde meg til topic Blandet tråder jeg.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 06-08-2013 at 21:48.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 21:52   #22
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Om kyllingsalaten lignet noe av det dere hadde i BOB-vogna før, så er jeg helt enig. Den er dødgod! Bedre enn maten man vanligvis fikk i Extra. To ganger fikk jeg mast til meg en slik som erstatning for laksen i business også.

Flere av de musserende dere har - om de er av samme kvalitet som før 1/6 (jeg her ikke flydd noe SAS etter omleggingen) - var også veldig gode. Dog varierende da Kordånjø-greiene var godt under par.

Jeg var en sjefskranglefant når det gjelder å fjerne champisen, men der skal jeg i det minste spise deler av hatten min.

Final EDIT: Halve posten slettet for å holde meg til topic Blandet tråder jeg.
Kårdånjøøøøøn er etter mitt syn forferdelig. Ikke at jeg er veldig glad i sprudlevann i utgangspunktet.
Men kyllingsalaten vi har nå synes jeg er bedre, det er en kylling-cesar salat. Fresh, crispy og god. Litt liten kanskje, og trenger litt mer dressing, men ellers veldig bra.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 22:25   #23
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Quote:
Kårdånjøøøøøn er etter mitt syn forferdelig. Ikke at jeg er veldig glad i sprudlevann i utgangspunktet.
Men kyllingsalaten vi har nå synes jeg er bedre, det er en kylling-cesar salat. Fresh, crispy og god. Litt liten kanskje, og trenger litt mer dressing, men ellers veldig bra.
Får se om man får testet denne berømte kyllingsalaten på torsdag. Litt liten? Da er det vel bare å be om 2 stk?

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 22:27   #24
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Smil Re: Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Får se om man får testet denne berømte kyllingsalaten på torsdag. Litt liten? Da er det vel bare å be om 2 stk?
Absolutt, eller en salat og muffin til dessert?
Old 06-08-2013, 22:29   #25
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Absolutt, eller en salat og muffin til dessert?
Can't wait

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 22:30   #26
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Can't wait
God tur :-)
Old 06-08-2013, 22:30   #27
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Har dere kuttet ut cashewnøtter eller var dere bare tomme da jeg fløy til Nice i sommer?

Potetgull funker det og og GTen var tross av det viktigste
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1375821046.175505.jpg
Views:	2740
Size:	79.8 KB
ID:	35456  
Old 06-08-2013, 22:32   #28
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har dere kuttet ut cashewnøtter eller var dere bare tomme da jeg fløy til Nice i sommer?

Potetgull funker det og og GTen var tross av det viktigste
Nøttene er borte, dessverre. Håper derimot at de kommer tilbake. Mange som spør etter de.
Old 06-08-2013, 22:37   #29
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Nøttene er borte, dessverre. Håper derimot at de kommer tilbake. Mange som spør etter de.
Ah, mail sendt til CR
Old 06-08-2013, 22:50   #30
Eirik
Livsnyter

Kyllingsalaten som ble servert på AYT-SVG i Pluss i forrige uke var ikke liten; MYE kylling, om enn litt tørr .. men god.
Husker dessverre ikke hvilken musserende som ble servert, men jeg `nekter´ å tro at dere får mye skryt for akkurat denne, i alle fall hvis en forventer champagne og ikke cider.

Last edited by Eirik; 06-08-2013 at 22:53.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2013, 22:03   #31
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Wrap-report fra SK4683: Har så vidt hatt en tur med SAS Plus tidligere i sommer, men da var jeg ikke sulten. Så det eneste som ble plukket fra vogna var Boxerchips og øl. Men for et par dager siden skulle jeg en snartur til Malaga, avreise rett fra jobben tidlig ettermiddag med SK4683.

Det så ut til å være god plass i Plus, så favorittsete 2D ble reservert. I følge WF skulle flighten gå med LN-RCZ. Men her var det ugler i mosen, på vei ned til flyet skimtet jeg bokstavene LN-RRF aka RRForferdelig. Altså en av de gamle Air Europa maskinene. Dette er definitivt det tristeste SAS har å by på, spør du meg.

Det så ikke ut til å være veldig folksomt på flighten, og til tross for 33 seter i Plus hadde de kun 1 passasjer... Så etter litt prøvesitting i bl.a 1C og 1D havnet jeg på sistnevnte. Purseren syntes kanskje ikke det var så smart bytte, siden det pleier å være en del trafikk forbi bl.a til wc. Men da kom hun på den glimrende ideen at de kunne låse av det fremre toalettet. Ergo hadde jeg egen kabin, eget wc og egen FA

CC'et var meget hyggelige og pratsomme, og turen skulle vise seg å bli riktig så trivelig til tross for både kjipt fly og min skepsis til det nye Pluskonseptet. Når vogna kom valgte jeg en sandwich + en (lunken) øl. På returen ble jeg spurt om jeg ønsket noe mer, F.eks. å smake på den varme wrap'en. Jeg slo til, og den fikk selskap av nok en lunken Carlsberg. Varianten jeg fikk var av vegetartypen, men at den bestod av noe annet en tørt bakverk og tomatsaus var vanskelig å finne ut av... At sausen var av tomat-typen fant jeg heller ikke ut av pga smaken, men fordi den så slik ut når den hadde rent ut av emballasjen og ned på skjorta mi.

Deretter ble det heldigvis servert mørk sjokolade, kaffe og cognac x 2. Dette kan jo nesten ikke gå galt, og det smakte faktisk helt fortreffelig. Innen vi var framme i Spania ble det en tredje (ikke lunken, men varm) øl og Boxerchips. Hadde jeg jobbet i VG hadde terningene sett slike ut:

Sandwich.....3
Wrap'en.......1
Øl.................2
Kaffe............5
Sjokkis.........5
Cognac........5
Chips...........5
Fly...............1
Innsjekk etc. 4
Crew............6

Etter 3 flighter i Plus så vil jeg si at detter er en litt dårligere Premium Economy enn det Economy Ekstra var. Så hvorfor ikke bare fortsette med Economy og E Extra? Da hadde folk flest kanskje forstått forskjellene mellom de to klassene også. Liker ikke markedsavdelingenes fancy selskapsavhengige navn på de ulike klassene, verken hos SAS eller andre.

Forøvrig syntes jeg konseptet funker ok på kortere turer, men på en 4-timers flight faller det totalt igjennom sammenlignet med andre selskapers business.

Hjemturen? Man reiser ikke sulten fra Malaga...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 23:39   #32
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Go dyrere enn plus...?

CPH-OSL

GO Plus Plus full flex
2 045 ,- 1 782 ,- 2 625 ,- 22:45 - 23:55

IT-feil, eller bare fryktelig mange seter solgt i Go?

Edit: Forøvrig søndag kveld, så trolig mange "ecoer"

Last edited by WF789; 09-08-2013 at 13:27.
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2013, 12:51   #33
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally Posted by Goaman View Post
Go dyrere enn plus...?

CPH-OSL

GO Plus Plus full flex
2 045 ,- 1 782 ,- 2 625 ,- 22:45 - 23:55

IT-feil, eller bare fryktelig mange seter solgt i Go?
Ikke utenkelig at det stemmer, har opplevd flere ganger at det er billigere i business enn economy hos BA f.eks. De burde vel fanget opp dette kanskje, men er ikke overrasket.
Old 12-08-2013, 21:10   #34
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Siden hovedtråden om lanseringen av Go og + var stengt må jeg ta denne her..

Sas skulle gjøre det så enkelt med kun to klasser men om man bestiller tur til Frankfurt eller Zurich er det 4 å velge mellom.
Go Saver-Go-Plus-Pluss Full flex.

Go saver var ny for meg
Quote:
SAS Go Saver

På denne prisen må du være borte minst 2/3 netter* eller natten mellom fredag og lørdag (til/fra Frankfurt) eller lørdag og søndag (til/fra Frankfurt/Zurich). Dette er kun en tur/retur pris.

Endring: Endring er tillatt mot et gebyr på ** per reiseretning og person. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

**NOK500/DKK500/SEK500/EUR60/CHF100

Refusjon: Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart.

Barnerabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter og drivstofftillegg.

*Merk: Ved kombinasjon av SAS Go Saver og en annen pris, gjelder minimum stay-regelen for hele reisen.

Detaljerte regler for SAS Go Saver

Andre bookingklasser:
SAS Go
SAS Plus
SAS Plus Full Flex
Old 12-08-2013, 22:26   #35
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Go saver var ny for meg
Denne er vel ikke ny, men en videreføring av Economy Happy Roundtrip eller hva nå de kalte denne klassen før
Old 12-08-2013, 23:15   #36
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Noen som kan sjekke hvor mange rader SAS Plus det blir på SK 4184 fra BGO-TRD i morgen ?
Old 13-08-2013, 01:32   #37
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Go saver var ny for meg
Økonomi økonomi fantes ikke engang i det utrolig kompliserte konseptet SAS nå endelig har forenklet...

Forvent at det serveres en forenklet økonomiwrap til en billg penge.
Old 13-08-2013, 02:47   #38
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:

Det er klart at mange er skuffet over at Business er borte, men det var som en passasjer sa i dag til London, Dette er helt greit. Viktigste er helt andre ting for oss som flyr mye. Dette var en Pandion
Jau.... Spørs hvor happy Mr. pandion blir når han havner i ett midtsete i 3 timer for akkurat samme pris han betalte før guttingen av servicen til SAS.

Ny flight for meg i biz/plus LHR-OSL forrige tirsdag, den siste SAS short haul flighten under my itineraries. Ble først plassert i 3B, deretter fikk jeg krangla meg til 3A, men med gaten var det en engelsk tøtte som forbarma seg over meg og ga meg 1A med midtsetet blokkert.

4 GT uten vederlag og konstant dasskø i 2 timer. De ville pushe den knøttlille salaten på alle i Plus (4rader) sto over maten. Fløy Brussels, BA, LH og LX Intra Europa i biz i løpet av forrige uke. O M G for en nedtur sen SAS flighten var i forhold til de andre
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2013, 03:14   #39
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det var da som... Godt planlagt SASfri tur til uken ble dessverre ødelagt pga ett ekstra møte i Frankfurt. Så da ble de SAS Plus igjen på mandag eller å misse møte i Oslo på eftan. La bønnen om ledig midtsete begynne
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2013, 19:30   #40
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

En annen ting er at SAS Go Plus nå har fjernet mulighet for spesialmat på frokost innenriksflyvninger. Fikk det flotte svaret på mail fra SAS gullservice: "Du må kjøpe maten ombord". Noe som for det første er feil, og for det andre ikke var svar på spørsmålet. Ringte dem, de har altså fjernet alternativet. Kun flighter over 90 min intra-europa kvalifiserer.

Forstår ikke helt hvor vanskelig det er å laste et glutenfritt rundstykke inn når alle andre får gratis frokost. Tydelig at de kutter servicenivå hardt.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules