Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-07-2013, 22:58   #1
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Default Re: Skitur til Val d'isere

Heisan forum,

Trekker opp min gamle tråd her siden jeg nettopp booket en tur til Zermatt stikk i strid mot Dag Viking's siste innlegg her Jeg liker Sveits, jeg liker Italia (Cervinia) so why not. De siste 2 årene har vi reist med Langley, nå ordner vi (dvs. meg) alt selv.

Har nettopp sittet på telefonen med en av mine medreisende (som ikke er så vant med å reise) og geleidet ham gjennom bestilling av en t/r HAU-CPH-GVA-OSL-HAU på WF's sider, men det gikk bra det også.

Noen tips derute om what to do / what not to do i Matterhorn "komplekset" ?

PS! Ingen interresse av å tilbringe tid med gråhårede menn som drikker gul emke DS!

Mvh
Fjordheim
Fjordheim is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 15:47   #2
stoeckli
ScanFlyer Blue

stoeckli's Avatar

Denne svarer jeg på:-)

Zermatt er mitt favorittsted når jeg har med skiene og det er mye å ta seg til.
Sender du en PM så har jeg sikkert mer enn jeg kommer på i farten, vært der mange ganger.

Lunch i Findeln er et must og spesiellt "Chez Vrony", terrassen er fantastisk og i fint vær kan det være vanskelig å få på seg breiplankene igjen etterpå:-)
I tillegg er det steder i Furi som er koselige og Gandegghütte er knall.

Rodel (kjelke) er kult på kvelden. Vi har pleid å leie i bunn v/ Sunnegga paradise og ta banen opp. Deretter er det kjelkerace fra Alpstube til Alpstube, vel nede er det bare å sjangle tilbake til hotellet.

God raclette: Jägerstube

Sterke drinker og lokale folk: Bar z'alt Hischi (hischibar.ch)
Merkelig sted og ikke akkurat mainstream...

Ellers er det mye bra steder i storgaten! Husker ikke hva alle heter, du skjønner hva jeg mener om du går innom z'alt Hischi først.
Forresten baren i kinoen er tøff!
Old 04-08-2013, 21:11   #3
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by stoeckli View Post
Denne svarer jeg på:-)

Zermatt er mitt favorittsted når jeg har med skiene og det er mye å ta seg til.
Sender du en PM så har jeg sikkert mer enn jeg kommer på i farten, vært der mange ganger.

Lunch i Findeln er et must og spesiellt "Chez Vrony", terrassen er fantastisk og i fint vær kan det være vanskelig å få på seg breiplankene igjen etterpå:-)
I tillegg er det steder i Furi som er koselige og Gandegghütte er knall.

Rodel (kjelke) er kult på kvelden. Vi har pleid å leie i bunn v/ Sunnegga paradise og ta banen opp. Deretter er det kjelkerace fra Alpstube til Alpstube, vel nede er det bare å sjangle tilbake til hotellet.

God raclette: Jägerstube

Sterke drinker og lokale folk: Bar z'alt Hischi (hischibar.ch)
Merkelig sted og ikke akkurat mainstream...

Ellers er det mye bra steder i storgaten! Husker ikke hva alle heter, du skjønner hva jeg mener om du går innom z'alt Hischi først.
Forresten baren i kinoen er tøff!
Hei Stoekli,

Takk for veldig gode tips, kjelkerace med innlagte pitstop må man prøve. Jeg sender deg en PM i morgen da jeg har noen flere spørsmål om stedet.

mvh
Fjordheim
Fjordheim is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules