![]() |
|
![]() |
#781 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Loungene og de andre serveringsstedene på Gardermoen er Ullensaker Kommunes ansvar og bevillingen kommer derfra. Vilkårene i bevillingen fra tidligere tider kan sikkert finnes for de som er interessert ved å be om innsyn i kommunens dokumenter.
Bevillingen følger forøvrig norsk lov uansett om det er utland eller innland. Så det er begrenset til 0600-0300 for gr. 1/2 og 1300-0300 for gr. 3. Som jeg har skjønt det så er det ulike regler for steder utenfor og innenfor sikkerhetskontrollen. Siden innenlandsflyvninger var utenfor sikkerhetskontrollen før, så kan det være årsak til ulike regler.
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” Last edited by Superhai; 25-07-2013 at 16:56. |
![]() |
![]() |
#782 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Hos Color Line Sandefjord-Strømstad og Norge - Danmark selges ikke brennevin før kl 1300, eller i det man kommer inn i internasjonalt farvann. (Det som kommer først.) Så det er nok grunnen til at man ikke setter frem tøysevannet i loungen kl 1300 også. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
#783 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#784 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#785 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meg bekjent har helsedirektoratet strammet inn sin praksis de siste årene. Dukker jo stadig opp saker hvor de slår ned på bla. Bildebruk av øl i matomtale.
Men hadde da vært meget interessant å vite hvordan loungen kan gjøre som den gjør. |
![]() |
![]() |
#786 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Det var nok heller noen som sov på jobb da Someone ble drukket ut. ![]()
![]() |
#787 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Du har nok rett, vi fikk øl, men måtte skaffe tøysevannet selv og drikke det i smug. Hadde helt glemt den detaljen
|
![]() |
![]() |
#788 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Du har trolig helt rett. De overordnede begrensninger dreier seg rundt nasjonale regulativ (selv om den enkelte bevilling på bakken håndteres kommunalt). Likevel, der er soner som er unntatt statlige avgifter, som f.eks. ambassader og transittområder i lufthavner (lounger, taxfree). Slik jeg forstår det, og har lest meg til, er fly i innenriktsfart underlagt akkurat de samme reguleringer som alle andre i kongeriket. Til vanns, lands, og i luften med. Altså: Hadde SAS servert gratis alkohol til sine PLUS-reisende på domestic, ville vi vært flere som hadde klødd oss i hodet. Spørsmålene er: Hva i huleste drev Braathens med (på fredager for få år tilbake), og - hva kan vi kunder forvente i innenriksloungene? Og, kanskje viktigst: hvorfor er dette så underkommunisert fra SAS i denne store omleggingen som vi helst skal elske? Last edited by Altitude; 26-07-2013 at 22:20. |
|
![]() |
![]() |
#789 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Som SAS-kunde/kjøper (tidvis motvillig) av det nye fullprisproduktet, vil jeg likevel forestille meg at også jeg kan få mene noe om den betydelige omleggingen i produkt på europarutene. Din (du representerer faktisk SAS her, men du får kanskje assistanse?) milde antydning om at man nærmest får det man peker på i PLUS, er veldig langt fra det jeg erfarte på mine to internasjonale flyvninger i inneværende måned. Det var lite å peke på, med andre ord. Mine medpassasjerer og jeg fikk utdelt en liten "meny" som mest av alt lignet en kiosk/bensinstasjonmat/nistepakke. Hva er såkalt valgfrihet verd da? Som nevnt over, vi var flere som var glade for å ha kjøpt "niste" på flyplassen. Husk også: Du får lønn når du er om bord. Premium-kunder, meg inkludert, betaler flere tusen kroner. Hver gang. Noen av oss vil gjerne fortsette velge SAS der det er relevant. Last edited by Altitude; 26-07-2013 at 22:40. |
|
![]() |
![]() |
#790 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
At du ved et par anledninger ikke har fått dette, er sterkt beklagelig og helt uakseptabelt. Det er også noe som bør klages på til SAS, for er det slik du gir inntrykk av her, så har dere ikke fått i nærheten av hva dere skulle hatt av service om bord. Når det gjelder menyen, så er det igjen noe helt annet. Jeg personlig har meninger om den, og det vet jeg mange andre også har. Jeg er ganske sikker på at den vil bli justert. Men det som er å få på plus er (jeg vil kalle dette valgfrihet) Mat (Sandwich, salat, varm wrap) Snacks, som potegull, søtsaker a`la muffins, lys og mørk sjokolade, og en type energi bar. Av drikke finnes mineralvann, øl og vin, samt drinker på utland. De aller fleste klarer å finne en eller flere ting de vil ha, liker, og setter pris på. Men åpenbart ikke alle. Jeg har mine meninger om denne menyen og utvalget, men hav jeg mener om dette har ikke noe på dette forumet å gjøre. Men jeg håper og tror at når du har så sterke meninger om dette, at du også tar deg tid til å sende en tilbakemelding om hav du mener om dette via SAS sin webside. PS jeg vet hvem jeg jobber for, og hva jeg gjør. Jeg svarer på emner jeg vet at jeg kan svare på, og som jeg vet er korrekt. Jeg sitter tett på mange prosesser, og er involvert i mye, så jeg kan faktisk svare korrekt på mye. Last edited by Someone; 29-07-2013 at 08:56. Reason: Persondiskusjon |
|
![]() |
![]() |
#791 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Jeg har fløyet tre ganger i Go og ikke hatt disse valgene, selv om jeg satt der betalingsvillig med lomma full av kredittkort og penger, da flighten gikk på feil tidspunkt eller var for kort, som beskrevet her: http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=528 Quote:
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() Last edited by Wig-wag; 28-07-2013 at 10:46. |
||
![]() |
![]() |
#792 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Takker for gode/tålmodige redegjørelser fra SAS-Steward, som vanlig. Har forøvrig sendt en mail til CR angående menyen, siden SAS hadde fått litt lite tilbakemeldinger ![]() |
|
![]() |
![]() |
#793 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Det jeg mener er at det SAS-Steward sier blir misvisende. Det er min oppfatning at mange av SAS sine flyginger er på mindre enn 1:30, særlig hvis man tar utgangspunkt i CPH. Det betyr at man IKKE har mye å velge mellom, man har sandwich - og sandwich, og i henhold til det du sier er utvalget like dårlig både i Go og Plus. At jeg ikke likte sandwichen er nå min personlige oppfatning, andre mener kanskje at den er god. Men jeg fant den så lite velsmakende at jeg ikke har brukt penger på dem etterpå og ikke kommer til å gjøre det i fremtiden heller. Og da jeg er en person som unngår overdrevet inntak av karbohydrater (unntatt øl) er muffins og potetchips også uaktuelt. Så da begrenser det seg til å kjøpe kun en øl (eller en mineralvann hvis jeg skal kjøre bil etterpå), ikke engang en pose nøtter har de klart å få med i caféen. I media om dagen kan vi lese at Ryanair synes salget om bord er så viktig for inntektene at de vurderer ansettelsesforholdet til cabincrew som ikke selger nok. Andre flyselskap har et så lite og dårlig tilbud ombord at passasjerene avstår fra å kjøpe, og nærmest bevisst avstår fra denne inntektskilden. (Jeg har ikke testet Ryanairs mat, aner ikke noe om kvalitet og smak på denne). Men her er kanskje ett eksempel til på hvorfor noen flyselskap tjener gode penger, og andre ikke?
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() Last edited by Wig-wag; 28-07-2013 at 11:40. |
|
![]() |
![]() |
#794 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Digresjo: Osteburgeren du får på Ryanair er kanskje det verste som serveres på et fly.
Syns wrapen er helt ok, men forstår godt at de som flyr mye fort blir lei av menyen. Ellers liker jeg det nye konseptet ganske så godt ![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Big deal" var siktet til min erfaring om at det var tomt i ny og ne, det var ikke et svar til deg. Kun de to første setningene i mitt innlegg var et svar det jeg quotet.
|
![]() |
![]() |
#796 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er samme som lastes for både Pus og Go. Plus vil alltid prioriteres først i forhold til utvalg av mat. Og ønsker man sandwich, salat OG wrap så skal man få det. Igjen, hva jeg personlig mener om utvalget skal jeg ikke si noe om, men jeg håper og regner med at alle her med sterke meninger tar seg tid til å skrive til customer relations om dette. |
|
![]() |
![]() |
#797 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg prøver meg igjen på spørsmålet mitt, klarer ikke å se at noen har svart på akkurat dette:
Skal ut og fly i Plus i morgen tidlig, og trenger å planlegge matinntaket. Noen som har et eksempel på hva slags frokost som blir servert i Plus på strekningen OSL-LHR med avgang før kl 09? Får jeg velge drikke fra tralla, eller ligger det en juiceboks i frokostesken? |
![]() |
![]() |
#798 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
#799 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Dette med menyen slår vel begge veier. Nå er man så heldig at man kan velge hva man vil ha, i motsetning til tidligere. Fløy LHR-OSL med ca 1030-flighten en søndag morgen fra LHR, og da kunne jeg "velge mellom" kokt torsk. De hadde varme rundstykker til også, men null og niks pålegg eller annet.
Noen ganger er det bedre med en Cola og Pringles enn kokt torsk søndag morgen...
#800 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |