Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 25-07-2013, 19:34   #11
jalig
ScanFlyer Blue

Default Re: Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

Quote:
Originally Posted by flyer88 View Post
Hvis du mener at kunden her skal ha prisavslag er vi etter min mening langt på viddene. Hva om flyet har en teknisk feil som må rettes opp slik at flyet blir forsinket 2 timer. Skal kunden også da få prisavslag? Flyselskapet har heller ikke da klart å levere det de har solgt? Ett fly som skulle ankomme en destinasjon til en gitt tid?

Ett gratis glass juice og ett smørbrød er en bra kompensasjon både i det tilfellet, og i trådstarters tilfelle!
Om flyet er forsinket nok så får man EU standars kompensasjon, som på en reise av denne lengden ville svidd ganske så hardt for flyselskapet. Fordi man da anerkjenner at man må gjøre alt innen rimeligheten for å oppfylle kontrakten.

Jeg er overhodet ikke uenig i at gratis servering hadde vært passende. Det var dette jeg ba om første gangen jeg skrev.
Mat pluss eventuelt bagasje.
Da hadde Norwegian mistet langt mindre i pengeverdi ettersom de da kun måtte avskrive det det koster å kjøpe inn.

Men dette avviser de. Og jeg aksepterer ikke det.
Som andre har nevnt så er også bransjepraksis at man får en liten trøstepremie om ife streiker, igjen er det helt okej for meg.

Men norwegian ikke anerkjenner at de ikke oppfyller sine kontrakslige forpliktelser så må noen faktisk si ifra.

Jeg er helt forberedt på å ta saken videre til flyklagenemda og jeg regner selvsagt med at dette skal skje. Så setter jeg pris på den hjelp andre her kunne tenke seg å tilby der.

Jeg må bare vente på første svaret fra Norwegian før jeg kan sende den videre.

Ønsket er selvsagt her at det kan sette en presedens så alle andre som opplevde samme mangel som meg kan rette et krav mot Norwegian.

Long distance revolution er kult for meg det, og de må gjerne trykke kostnadene ned. Men det må ikke skje på bekostning av det produktet som er lovt bort.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote

Posting Rules