Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2013, 07:41   #1
henrikas
ScanFlyer Blue

Default Beste norske lojalitetsprogram for hoteller

Hvilket lojalitetsprogram for hoteller er best for bruk i Norge?

Jeg har satset på Rica og Choice, dels på grunn av god dekning, og også fordi choice har ganske mange gode perks allerede på sølvnivå. Rica har også ganske gode perks på sølv, blant annet gratis trening på lokale SATS-senter. Begge kortene virket dog litt ustadige når det gjelder oppgradering av rom - hender ofte jeg får oppgradert på Rica, selv om det egentlig er en gullnivåfordel, mens choice er inkonsekvente, selv om man skal få oppgradert når man er sølv...
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2013, 08:57   #2
darkcho
ScanFlyer Gold

Default Re: Beste norske lojalitetsprogram for hoteller

Choice bruker jeg selv. Ganske greit program med en fint utformet side. Som du sier, greie fordeler allerede på Sølv. Rica bruker jeg kun til EB poeng, mens Carlson brukes i forbindelse med kampanjene de kjører.

Thon er helt ubrukelig i forhold til "statusene".
Old 22-07-2013, 09:06   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Bruker Choice pga av sølvkortfordelene og CC fordi det funker internasjonalt også.

Last edited by Chriscross; 22-07-2013 at 09:22.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2013, 10:20   #4
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Bruker Choice og ClubCarlson mest. Jeg har også Thon, Rica og Best Western, men de er nesten ikke i bruk, mest fordi de i utgangspuntet ikke hadde hotell som passet meg. Og når man først har begynt å sanke poeng hos noen, holder man seg jo gjerne til dem.

Liker Choce med gode websider for booking. Hva angår oppgradering av rom. For det første må man gå inn på websiden og velge to fordeler av flere mulige når man blir sølvmedlem. Jeg har bla.a. valgt oppgradering. Da står det videre at dette er avhengig av tilgjengelighet ved innsjekk. Det har hendt at jeg har fått avslag på grunn av at de ikke hadde noen bedre rom ledig. Men jeg minner alltid på ved innsjekk at jeg har sølvkort med denne fordelen, det er dessverre svært sjelden de får med seg dette uten denne påminnelsen. Sjekk forresten om du har medlemskap i en eller annen forening som gir tilgang til idrettspriser. De er veldig gunstige, ofte mye lavere en bedriftsavtalen min. Det er mange klubber og foreninger som får denne prisen, jeg har rett på den via en motorsykkelklubb, f.eks.

Jeg synes også ClubCarlson har gode websider for booking.
Old 22-07-2013, 11:05   #5
henrikas
ScanFlyer Blue

Hvor mange EB-poeng får man egentlig per natt på Rica?
Old 22-07-2013, 14:13   #6
foowie
ScanFlyer Blue

Thon eller CC, Thon matcher forresten platinum med CC gold.
foowie is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2013, 14:13   #7
darkcho
ScanFlyer Gold

500 poeng pr natt.
Old 22-07-2013, 14:16   #8
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hei, jeg bor en del på hoteller i sommer. Og har skaffet meg Rica og Choice medlemskap. bor på et par Radisson hoteller også men da registrerer jeg nok EB-kortet.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2013, 14:38   #9
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Dere som ikke gidder å skrive mer enn "CC", er det ClubCarlson eller ChoiceClub dere mener?
Old 22-07-2013, 15:09   #10
henrikas
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by foowie View Post
Thon eller CC, Thon matcher forresten platinum med CC gold.
Er det andre hotellprogram som gjør statusmatch? Har gull på Thon, sølv på Choice og Rica, og er EBG om en drøy måned - noen som kanskje statusmatcher med noe av det? Eventuelt noen som har prøvd å få statusmatch og fått nei?
Old 22-07-2013, 18:58   #11
Unge_L
Newcomer

Bruker Nordic Choice sitt fordelsprogram grunnet gode fordeler. Har hatt Platinum lenge. Får også poeng når man bor på Choice hoteller i resten av verden også. Har noen netter på Rica og Radisson hoteller også men kjører bonus til EB kontoen min der.
Unge_L is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2013, 19:57   #12
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Club Carlson. Meget gode kampanjer, god opptjening(har flere ganger nådd bonusnatt etter 3 betalte netter med rett pris og kampanje) og gjennomført god oppfølging av elitemembers. Er gull, og har blitt oppgradert på 8 av siste 10 netter.

Ellers synes jeg i motsetning til andre her ser jeg, at Rica Silver er tull. Lite verdifulle perks, og få av de også. Tar derfor alle Rica-netter på EB. Choice Silver er greit, men har mistet dette selv etter skifte av hotellkjede for en av mine oppdragsgivere. Thon er ikke noe å satse på. Best Western er greit nok når du kommer litt opp i gradene, men du må ofte "jobbe" for å få perksene du har krav på. Ofte vet dessverre ikke resepsjonisten hva BWR er engang...
Old 23-07-2013, 10:31   #13
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Bruker Choice (Nordic Choice Club), ikke bare fordi det gir fordeler allerede på sølvnivå (og sølvnivå får man etter kun 10 netter), men også fordi Choice-hotellene holder en gjennmgående bra standard for mine behov. Nettsiden er enkel å bruke, og det er pilenkelt å booke bonusovernatting. Minus dog for at poengene går ut etter 3 år.
Old 23-07-2013, 13:24   #14
foowie
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Dere som ikke gidder å skrive mer enn "CC", er det ClubCarlson eller ChoiceClub dere mener?
Jeg mente ihvertfall club Carlson :-)
foowie is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 17:23   #15
henrikas
ScanFlyer Blue

Jeg skjønner ikke helt hva søm er så fantastisk med Club Carlson? Perksene man får på de ulike nivåene er ikke spesielt gode, og jeg har ikke vært imponert over kvaliteten på hotellene deres jeg har bodd på (ift. pris, har vært på Oslo plaza, "det andre" SAS-hotellet i Oslo sentrum, og noen park inn hoteller)..

Hva er egentlig så fantastisk?
Old 24-07-2013, 17:50   #16
view
ScanFlyer Gold

Jeg får en endring i reisemønster som gjør at jeg kommer til å frekventere Rica i stor stil fremover. Er det noe bra dette Rica Gold? Blir man oppgradert, og er oppgraderingene noe bra? Ellers noe fint med Rica Gold?

Har ikke bestemt meg for om jeg bare skal fortsette å sanke EB poeng..
view is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 19:00   #17
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

henrikas: Jeg har selv bodd veldig mange netter de siste årene på hotell i Club Carlson-kjeden, og må si jeg er meget fornøyd. De har et stort utvalg hoteller og har blitt veldig godt mottatt stort sett overalt!

Har i tillegg opptjent, og brukt opp, flere hundre tusen poeng hos dem på overnattinger på fantastiske hotell i Paris og feriedestinasjoner.. Bodde senest 11 netter gratis i Orlando nå i sommerferien på et helt greit hotell der.. Lett å tjene opp poeng om du har mange reiser i Norge, og bedre muligheter til å bruke dem over hele verden enn mange andre program her til lands.

Det er min mening.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2013, 02:48   #18
henrikas
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by view View Post
Jeg får en endring i reisemønster som gjør at jeg kommer til å frekventere Rica i stor stil fremover. Er det noe bra dette Rica Gold? Blir man oppgradert, og er oppgraderingene noe bra? Ellers noe fint med Rica Gold?

Har ikke bestemt meg for om jeg bare skal fortsette å sanke EB poeng..
Har ikke Rica Gold selv, men blir oppgradert rett som det er med bare Silver. I tillegg synes jeg å huske at EBS gir rett på oppgradering, om du har EBS...
Old 25-07-2013, 08:27   #19
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by henrikas View Post
Hva er egentlig så fantastisk?
Selv fordelene er såder og hotellene ikke akkurat Four Seasons så er vel den største fordelen av det er lett og tjene poeng og relativt lett å få brukt dem

I motsetning til flyselskaper for lounger og andre perks er viktige synes jeg hotellenes "Executives floor" og "oppgraderte" business rom normalt er like stusselig som resten av hotellet og dermed ganske uvesentlig for min del

Last edited by Someone; 25-07-2013 at 08:57.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 25-07-2013, 15:57   #20
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Har selv "farget" kort hos noen kjeder, men så lenge hotellene i Norge uansett er såpass kjipe som de er, er jo den eneste "fordelen" egentlig bare troen på at man får noe ekstra. Et fruktfat, en flaske vann og et "personlig" brev fra hotelldirektøren - hvor stort inntrykk kan det egentlig gjøre på folk? Selv synes jeg det er moro å følge med på hvordan hotellene kan få selv den største selvfølge eller den enkleste ting til å fremstå som noe eksklusivt.

Posting Rules