Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2013, 22:15   #1
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Default Re: Australia - Hovedtråd

Å finne en reiserute som har en avgangstid du vil ha, og en reisetid du vil ha, er vel én av grunnene at reisebyråer eksisterer - det er ikke rakettforskning for en reisekonsulent.

Ellers håper jeg det kommer flere tips, da det ser ut som om det blir en tur til MEL (og sikkert rundt omkring også) i slutten av oktober for meg også.
Old 31-07-2013, 11:32   #2
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Jeg planlegger tur i november med EB poeng men er litt skeptisk til å reise så langt/lenge solo og vil kankje ta en liten tur over til NZ. Er det lett å komme i kontakt med fremmede i australia. Noen tips om hvor og hvordan jeg bør reise og bo på en 2-3 ukers tur.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 00:23   #3
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Jeg planlegger tur i november med EB poeng men er litt skeptisk til å reise så langt/lenge solo og vil kankje ta en liten tur over til NZ. Er det lett å komme i kontakt med fremmede i australia. Noen tips om hvor og hvordan jeg bør reise og bo på en 2-3 ukers tur.
Min oppfatning er at australiere er svært åpne og ærlig nysgjerrige, særlig når de får høre at man er fra Europa/Skandinavia/Norge. Møtte flere som hadde overraskende god kunskap om lille Norge. I Melbourne er atmosfæren betydelig mer laidback enn i Sidney.

Hvordan du skal reise og bo avhenger vel mest av økonomi og preferanser i forhold til komfort. Buss går det overalt hele tiden, men det koster ikke skjorta å fly heller.
Old 06-08-2013, 08:09   #4
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Ingen problem å reise aleine i Australia, lett å komme i kontakt med lokalbefolkningen (dog ikke så lett med asiatere, har jeg forstått), og på flere av stedene langs østkysten finner du nok likesinnende. Buss er ingen problem, men om du har lite tid, så ville jeg valgt fly, som heller ikke er noe særlig dyrt, men avstandende er enorme.
Om du kun skal være i Australia, og utgangspunktet er Sydney, er jo Østkysten fint å begynne med . Alt melloom Cairns og Melbouren er verdt å oppleve her hvertfall. Jeg og noen kompiser hadde en tur for noen år tilbake, og tok utgangspunktet i Airlie Beach noen dager for å komme oss ut til Great Barrier Reef og Whitsunday Islands ( noe som kan anbefales), da flydde vi ifra Sydney til Mackay. Vi tok buss videre nedover, men det tok evigheter å komme til Fraiser Island (verdens største sandøy), som også var en fin opplevelse.
Det finnes også gode connetion til NZ og eksotiske steder som f.eks Fiji, til nokså greie priser. God Tur
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules