![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan er turnaround tiden på NAS sin B787 på Gardermoen? Jeg la merke til at den sto usedvanlig lenge på gate 6 juli da den skulle ti Malaga på ettermiddagen, det ble brukt en time på bare boardingen noe som skapte problemer for annet fly som skulle inn på gate, denne måtte igjen ut på fjernpark for bussing og delay pga NAS sin 787 som ble forsinket. Er det da uheldig at NAS bruker dette flyet på europeiske ruter med korte turnaround tider eller er det bare tilfeldigheter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Norwegian har lagt opp til gode turnaround tider nå i oppkjørings perioden.
Den 6. Juli var det ikke boardingen som tok lang tid, det var rengjøring og påfyll med Catring som tok noe lang tid. Det var det de skyldte på ved gate (jeg var med). |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
evig optimist
|
![]()
Ikke veit jeg, men synes den unnskyldningen begynner å gå igjen litt vel ofte..
![]() |
#444 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var langt ifra cleaning som tok lang tid den dagen, jeg satt og så og ventet på blx 148 som skulle inn på samme gate som NAS 787 sto parkert for avgang til Malaga. Boardingen tok 1 time og 10 minutter, og det endet opp med at blx 148 måtte parkere på fjernpark, noe som medførte at dette flyet som skulle ut som blx771 måtte foreta bussing med pax og forsinket dermed blx771 pga gatebytte osv. Og dette er ikke første avgangen dette skjer med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og kan også lett forveksles med sifferet 1. Hvis du ser på norske bilregistreringsnumre vil du se at I ikke brukes, av samme grunn.
![]() |
#446 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg var med DY1310 B787 til LGW i dag. Boardingen startet vel rundt 40 min før avgangstid og vi ble pushet ut ikke så mange minuttene etter rute, så det må være akseptabelt. Det er tydelig at ting ikke går helt på skinner og at det er en del som må på plass, men det er vel nettopp derfor maskinen benyttes på Europarutene med god tid mellom flightene slik at alle skal få trening med typen før de skal ut på langrutee.
Forøvrig var det en behagelig flight med hyggelig mannskap, blanding av skandinaver og asiater. Jammen var det på tide å få fly en Dreamliner, drøyt fire år etter at jeg så maskinen for første gang på Boeingfabrikken i forbindelse med Flyprats julebord i 2009! |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
"Sent innkommende fly" er jo en fin gjenganger som kan være litt tvilsom, men det er ofte lettere å si det enn å forklare tekniske årsaker/vær etc som skjedde for f.eks 3 legs siden som lager en delay som er umulig å ta inn igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#449 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Boarding 6. Juli startet ca 14:45, er ikke helt sikker på tid for push back, men jeg mener klokken da var mellom 15:20 - 15:30, men det er sikkert noen her inne som finner den tiden også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nu när DU börjat flyga med 787 inom europa.
Har DU mestadels skandinaviska 787 piloter eller är det kontraktspiloter från hela världen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Flott tur/fly, behagelig framme på rad 2 og 1 i premium. Litt harde seter som noen har nevnt, men bedre benplass/recline hvis en skulle sammenligne med Sas´Economy Extra (eller hva det heter nå) på A340. Servering funka greit (men satt som sagt helt fremst), underholdningstilbudet også, likte at en kunne plugge inn minijack rett i skjermen, slippe det sedvanlige 2-pins adapteret. Gøy tur, stilig fly ! Last edited by Eirik; 15-07-2013 at 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå kan sikkert Michael svare mer korrekt på dette enn meg, men slik det er nå i innkjøringen har jeg ihvertfall sett flygere fra Norge, Sverige, Nederland, Frankrike, Belgia og USA.
![]() |
#453 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå går det rette veien, svensk tjej som F/O idag!
![]()
![]() |
#455 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ser även nu att man ändrat på bokningssidan på ARN-JFK & ARN-BKK till "Dreamliner upplevelse" från och med 16/8. Medan flighterna från OSL har trafikeras av Hi Fly hela augusti ut. Last edited by OpelZafira; 19-07-2013 at 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
När EI-LNA börjar flyga från ARN den 16/8, kommer hon då bara flyga på JFK & BKK, eller flyger hon några Europarutter mellan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
EI-LNA flyr ARN-JFK/BKK ping-pong tom. 31/8 - returen fra BKK 31/8 går til OSL. Slik det ser ut nå vil DY7001 OSL-JFK 1/9 flys med 787.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA 787 - status, ruter m.v. | kristian | Flyforum | 64 | 12-12-2018 17:05 |
Norwegian Longhaul, ruter sommeren 2015 | EBGflyer | Flyforum | 0 | 02-09-2014 11:06 |
Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH | PointMergeArrival | Småprat | 92 | 05-03-2013 17:11 |
Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter | Toffen | Flyforum | 593 | 09-11-2012 08:15 |
Første 787 longhaul er i farta | Discus | Register- og ATC-Forum | 0 | 20-01-2012 20:16 |