![]() |
|
![]() |
#601 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Likevel så bør de ikke ha for mye nedetid på sidene sine, alternativet da blir fort www.norwegian.no for mange kan jeg se for meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#604 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er helt utrolig at et stort flyselskap ikke har mer respekt for kundene og aksjonærene enn at de fortsatt har det makkverket av en hjemmeside. Jeg tør ikke tenke på hvor mange kunder SAS har mistet fordi kundene har 'snudd i døra'. I beste fall kjøper disse billetter på wf.no, men mange forsvinner skjert til DY, BA, KL, LH, expedia o.l.
Jeg har selv kjøpt billetter hos konkurrenter av SAS på ren skjær trass fordi jeg har vært så oppgitt og forbannet over hjemmesidene.
![]() |
#605 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ettersom det er problemer med appen også nå så virker det som det er påloggingsløsningen som sliter.
Ser ut som det er mulig å bestille billetter dersom en ikke logger inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Wondering...
|
![]()
Nu prater I om den norske siden. Men jeg sidder på den danske og skal tjekke ind til en tur til LHR i morgen.
Når jeg når til det med APIS, altså oplysninger som SAS skal give til UK, så får jeg feil når jeg skriver ind. Får en feil som siger: "VALUE not found, please add:IPIR_E13 and a error-message to the MasterData-database" Tror bare jeg tjekker ind i CPH i morgen istedet. Mye nemmere!
![]() |
#607 | |
Banned
|
![]() Quote:
Denne tråden har 605 innlegg, den er sett over 53,000 ganger. Hvis hver og en av disse 605 innleggene hadde vært epost sendt til SAS, hvis hver og et klikk med de kanskje 2-3 minuttene man bruker på å lese tråden over 53,000 ganger hadde blitt brukt til å sende en kort mail til SAS om det samme temaet. En kan jo spørre seg om ikke det hadde vært mer effektivt. Mer effektivt enn å kjøpe en billett på trass hos en konkurrent hvilket antakeligvis like virkningsfullt som å slippe en fjert på øvre tribune av Ullevaal stadion fordi du ikke liker John Arne Riise, og håpe den viser han hvor forbanna og oppgitt du er av han. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Banned
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor har du "i økende grad" fra? Dette er en tråd som startet i 2010. Men siden du da mener at alt fungerer og er i sin skjønneste orden, fordi du refererer til noen piler som peker rett vei, så kan vi kanskje stenge tråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Banned
|
![]()
TOS, nå er du ute og kjøre. Ingen steds står det at jeg mener noe fungerer og er i sin skjønneste orden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 18-07-2013 at 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#614 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
TOS, du har forstått poenget mitt helt riktig.
![]()
![]() |
#615 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Banned
|
![]()
Nå er det mye god dag mann økseskaft ute og går.
TOS, jeg skjønner at du og LCH mener SAS kan miste passasjerer på at nettsidene ikke fungerer. LCH sier han kjøpte billett hos en konkurrent av SAS på "trass", for å vise SAS at se hva som skjer. Som svar spør jeg om hva han fikk til svar hos SAS, siden det virket som han trodde dette kom til å vises som en stor endring i totale billettsalg. Her advarer jeg mot sarkasme, siden en manns manglende handel på en flyreise er som en dråpe i havet. I tillegg mener du og LCH at SAS kommer til å miste passasjerer, hvilket er ekstremt forståelig og det er nok sant - men hvor mange de faktisk mister viser jo tall ikke er så store som dere mener. Som du sier TOS, denne tråden er fra 2010, og SAS har hatt større fluks i passasjertall enn hva skulle tilsi at frafall fra billettkjøp på sas.no har en STØRRE påvirkning på SAS' økonomi. Nettsiden bør forbedres, det er en urokkelig sannhet. Kundeservicen bør forbedres. Det bør bli enklere å kontakte SAS, bestille billetter og sjekke inn. Tviler på vi velter elefanten med å skrive om det på en nettside med flydiskusjon, derfor foreslår jeg å benytte litt av tiden og energien brukt på å klage til å heller få dette oppover administrasjonen hos SAS. Lag et forslag på mysasidea, få folk til å stemme på forslaget. Lag en facebookside, lag en underskriftskampanje, lag noe som får oppmerksomhet. Hvordan i alle dager skal man få endring hvis man ikke gjør seg hørt? Det nytter ikke klage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Godt at du ser det selv...
Hva vet du om effektene for SAS av en dårlig nettside/salgskanal? Ifølge de redegjørelsene man har sett om trafikkutviklingen i Skandinavia så er det vel gang på gang påpekt at SAS har tatt en forsvinnende liten andel av den store trafikkøkningen man har sett. Det er sikkert mange årsaker til dette, og en dårlig nettside er neppe hovedforklaringen på dette. Du skal imidlertid ikke se bort fra at mange flyselskaper ønsker mer av bookingen via egne kanaler bl.a. av økonomiske årsaker. Videre så ser du muligens av en del kommentarer her at det er flere som har gitt kommentarer til SAS. Når det 1) er vanskelig å komme i kontakt ned dem, 2) man får aldri tilbakemelding, og 3) ingenting synes å bli gjort så er det vel vanskelig å forvente noe annet enn denne drøyt 30 siders tråden. Selv har jeg vel fått beskjed om at det er inntil 8 ukers behandlingstid hos SAS CR... |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Banned
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Flyklapper
|
![]()
SAS er emertelig klar over dette lenge. Den nåværende ledelsen holder på å gjøre visse grep og vi bør se store endringer i løpet av høsten. Ellers har de feilet .. igjen.
Egensalget er altfor lavt og må opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ved forsøk på å etterregistrere manglende poeng:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! | mortenb | Samlerhjørnet | 0 | 09-06-2018 11:32 |
Om sas.no og alle de bra tingene | Dash | Småprat | 8 | 25-10-2013 12:54 |
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! | LN-REF | Samlerhjørnet | 1 | 03-04-2011 08:38 |
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' | hmm273 | Samlerhjørnet | 10 | 24-01-2008 12:45 |