Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-07-2013, 01:46   #601
Glider
ScanFlyer Blue

Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Takk for det
Glider is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2013, 09:20   #602
LN-CGJ
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Prøv dette isteden . ... www.bookSASher.com ..
Quote:
Originally Posted by LCH View Post
Nei, bruk linken oppe til høyre, da støtter du driften av forumet!
Ja, det er et godt alternativ.

Likevel så bør de ikke ha for mye nedetid på sidene sine, alternativet da blir fort www.norwegian.no for mange kan jeg se for meg.
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2013, 09:27   #603
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Noe rart med sas.no nå. Kommer ikke inn på siden for å få booket. Får tilgang via .com på engelsk, men virker som den norske siden er nede.

Dette kommer opp når jeg skriver www.sas.no

https://sso.scandinavian.net/SSOSite...fwww.sas.no%2f

"Siden kan ikke vises."

Vakkert!
Og sånn er det fortsatt, nesten et halv døgn siden du skrev innlegget ditt.
Old 17-07-2013, 09:37   #604
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Default Om sas.no og alle de rare feilene

Det er helt utrolig at et stort flyselskap ikke har mer respekt for kundene og aksjonærene enn at de fortsatt har det makkverket av en hjemmeside. Jeg tør ikke tenke på hvor mange kunder SAS har mistet fordi kundene har 'snudd i døra'. I beste fall kjøper disse billetter på wf.no, men mange forsvinner skjert til DY, BA, KL, LH, expedia o.l.

Jeg har selv kjøpt billetter hos konkurrenter av SAS på ren skjær trass fordi jeg har vært så oppgitt og forbannet over hjemmesidene.
Old 17-07-2013, 09:40   #605
arnstein
ScanFlyer Blue

arnstein's Avatar

Ettersom det er problemer med appen også nå så virker det som det er påloggingsløsningen som sliter.

Ser ut som det er mulig å bestille billetter dersom en ikke logger inn.
arnstein is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:02   #606
johanfrc
Wondering...

Nu prater I om den norske siden. Men jeg sidder på den danske og skal tjekke ind til en tur til LHR i morgen.

Når jeg når til det med APIS, altså oplysninger som SAS skal give til UK, så får jeg feil når jeg skriver ind. Får en feil som siger:

"VALUE not found, please add:IPIR_E13 and a error-message to the MasterData-database"

Tror bare jeg tjekker ind i CPH i morgen istedet. Mye nemmere!

Johan Clausen
johanfrc is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:18   #607
Z400
Banned

Quote:
Originally Posted by LCH View Post
Jeg har selv kjøpt billetter hos konkurrenter av SAS på ren skjær trass fordi jeg har vært så oppgitt og forbannet over hjemmesidene.
Hvordan fortalte du SAS om dette? Viftet du med den andre billetten i ansiktet på mr.Gustafson slik at han fikk den trassige beskjeden? Ble han lei seg og sa han skulle forbedre seg?

Denne tråden har 605 innlegg, den er sett over 53,000 ganger. Hvis hver og en av disse 605 innleggene hadde vært epost sendt til SAS, hvis hver og et klikk med de kanskje 2-3 minuttene man bruker på å lese tråden over 53,000 ganger hadde blitt brukt til å sende en kort mail til SAS om det samme temaet. En kan jo spørre seg om ikke det hadde vært mer effektivt. Mer effektivt enn å kjøpe en billett på trass hos en konkurrent hvilket antakeligvis like virkningsfullt som å slippe en fjert på øvre tribune av Ullevaal stadion fordi du ikke liker John Arne Riise, og håpe den viser han hvor forbanna og oppgitt du er av han.
Z400 is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:29   #608
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Z400 View Post
Hvordan fortalte du SAS om dette? Viftet du med den andre billetten i ansiktet på mr.Gustafson slik at han fikk den trassige beskjeden? Ble han lei seg og sa han skulle forbedre seg?

Denne tråden har 605 innlegg, den er sett over 53,000 ganger. Hvis hver og en av disse 605 innleggene hadde vært epost sendt til SAS, hvis hver og et klikk med de kanskje 2-3 minuttene man bruker på å lese tråden over 53,000 ganger hadde blitt brukt til å sende en kort mail til SAS om det samme temaet. En kan jo spørre seg om ikke det hadde vært mer effektivt. Mer effektivt enn å kjøpe en billett på trass hos en konkurrent hvilket antakeligvis like virkningsfullt som å slippe en fjert på øvre tribune av Ullevaal stadion fordi du ikke liker John Arne Riise, og håpe den viser han hvor forbanna og oppgitt du er av han.
Jeg tror kanskje du misser poenget til LCH... En nettside som ikke fungerer gjør at folk kjøper tjenestene andre steds fra. LCH eksemplifiserer vel kun dette gjennom å fortelle at også han har gjort dette. Hvis SAS ikke selv klarer å se at de har en hel del å gå på i denne dimensjonen så er det jo sørgelig.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:36   #609
Z400
Banned

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg tror kanskje du misser poenget til LCH... En nettside som ikke fungerer gjør at folk kjøper tjenestene andre steds fra. LCH eksemplifiserer vel kun dette gjennom å fortelle at også han har gjort dette. Hvis SAS ikke selv klarer å se at de har en hel del å gå på i denne dimensjonen så er det jo sørgelig.
Jeg tror du misforstod mitt poeng ganske solid. Tall fra SAS viser vel siste kvartal at underskudd minskes og yielden øker, så denne profetien din om at folk kjøper tjenester andre steder i økende grad virker jo ikke særlig troverdig
Old 18-07-2013, 21:44   #610
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Hvor har du "i økende grad" fra? Dette er en tråd som startet i 2010. Men siden du da mener at alt fungerer og er i sin skjønneste orden, fordi du refererer til noen piler som peker rett vei, så kan vi kanskje stenge tråden.
Old 18-07-2013, 21:52   #611
Z400
Banned

TOS, nå er du ute og kjøre. Ingen steds står det at jeg mener noe fungerer og er i sin skjønneste orden.
Old 18-07-2013, 21:54   #612
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
TOS, nå er du ute og kjøre. Ingen steds står det at jeg mener noe fungerer og er i sin skjønneste orden.
Så da foreslår jeg at du leser LCH og mitt innlegg en gang til. Poenget der er, så langt jeg forstår LCH, at SAS fort kan tape passasjerer fordi de ikke har en velfungerende salgskanal.

Last edited by TOS; 18-07-2013 at 22:03.
Old 18-07-2013, 22:17   #613
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Denne tråden har 605 innlegg, den er sett over 53,000 ganger. Hvis hver og en av disse 605 innleggene hadde vært epost sendt til SAS....
Nytter jo ikke sende mail til SAS heller, kontaktskjemaet funket kun på MS-IE i lang tid. Når det virket fikk man bare autosvar om at meldingen var sendt til en postkasse som ikke var betjent og mye annet rot. Forsøkte en gang å feilmelde noe derfra, da ringte det en kar som sa han var fra SAS og be om passordet til kontoen min så han kunne sjekke

Old 18-07-2013, 23:17   #614
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

TOS, du har forstått poenget mitt helt riktig.
Old 19-07-2013, 00:30   #615
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:

Jeg har ved flere anledninger fortalt SAS om problemer med nettsidene og skrevet om dette i spørreundersøkelser. Har aldri fått noen andre tilbakemeldinger enn takk for henvendelsen. Hadde vært veldig greit i det minste å høre at dette er noe vi tar på alvor og arbeider med. Tar du deg tid til å lese litt på forumet, vil du nok se at mange andre har gitt tilsvarende frustrerte tilbakemeldinger uten at man de siste x årene har sett særlige forbedringer eller fått noen "innrømmelser" om at det finnes store problemer i systemet. Jeg tror at de fleste her inne som regelmessig må benytte SK sitt ubrukelige nettsider er pass oppegående at de bare trekker på skuldrene og tenker at "ja, ja det blir nok bedre" uten å tilkjennegi sin frustrasjon!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2013, 13:02   #616
Z400
Banned

Nå er det mye god dag mann økseskaft ute og går.

TOS, jeg skjønner at du og LCH mener SAS kan miste passasjerer på at nettsidene ikke fungerer. LCH sier han kjøpte billett hos en konkurrent av SAS på "trass", for å vise SAS at se hva som skjer. Som svar spør jeg om hva han fikk til svar hos SAS, siden det virket som han trodde dette kom til å vises som en stor endring i totale billettsalg. Her advarer jeg mot sarkasme, siden en manns manglende handel på en flyreise er som en dråpe i havet. I tillegg mener du og LCH at SAS kommer til å miste passasjerer, hvilket er ekstremt forståelig og det er nok sant - men hvor mange de faktisk mister viser jo tall ikke er så store som dere mener. Som du sier TOS, denne tråden er fra 2010, og SAS har hatt større fluks i passasjertall enn hva skulle tilsi at frafall fra billettkjøp på sas.no har en STØRRE påvirkning på SAS' økonomi.

Nettsiden bør forbedres, det er en urokkelig sannhet. Kundeservicen bør forbedres. Det bør bli enklere å kontakte SAS, bestille billetter og sjekke inn. Tviler på vi velter elefanten med å skrive om det på en nettside med flydiskusjon, derfor foreslår jeg å benytte litt av tiden og energien brukt på å klage til å heller få dette oppover administrasjonen hos SAS. Lag et forslag på mysasidea, få folk til å stemme på forslaget. Lag en facebookside, lag en underskriftskampanje, lag noe som får oppmerksomhet. Hvordan i alle dager skal man få endring hvis man ikke gjør seg hørt? Det nytter ikke klage.
Old 19-07-2013, 17:30   #617
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Nå er det mye god dag mann økseskaft ute og går.
Godt at du ser det selv...

Hva vet du om effektene for SAS av en dårlig nettside/salgskanal? Ifølge de redegjørelsene man har sett om trafikkutviklingen i Skandinavia så er det vel gang på gang påpekt at SAS har tatt en forsvinnende liten andel av den store trafikkøkningen man har sett. Det er sikkert mange årsaker til dette, og en dårlig nettside er neppe hovedforklaringen på dette. Du skal imidlertid ikke se bort fra at mange flyselskaper ønsker mer av bookingen via egne kanaler bl.a. av økonomiske årsaker.

Videre så ser du muligens av en del kommentarer her at det er flere som har gitt kommentarer til SAS. Når det 1) er vanskelig å komme i kontakt ned dem, 2) man får aldri tilbakemelding, og 3) ingenting synes å bli gjort så er det vel vanskelig å forvente noe annet enn denne drøyt 30 siders tråden. Selv har jeg vel fått beskjed om at det er inntil 8 ukers behandlingstid hos SAS CR...
Old 19-07-2013, 18:01   #618
Z400
Banned

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Videre så ser du muligens av en del kommentarer her at det er flere som har gitt kommentarer til SAS. Når det 1) er vanskelig å komme i kontakt ned dem, 2) man får aldri tilbakemelding, og 3) ingenting synes å bli gjort så er det vel vanskelig å forvente noe annet enn denne drøyt 30 siders tråden. Selv har jeg vel fått beskjed om at det er inntil 8 ukers behandlingstid hos SAS CR...
Vi prøver 1 gang til. Når det både er 1) 2) og 3), mener du den beste løsningen er å skrive 600 innlegg på et online diskusjonsforum? Tror du det vil føre til at sas.no endrer hjemmesiden sin? Selv om ingen ting blir gjort vil det iallefall ikke bli gjort noe om ingen slutter å sender tilbakemeldinger. Hvis du ser en flyvertinne med melkebart, løper du hjem og logger deg på flyprat.no for å fortelle om det, eller pirker du borti henne og sir "unnskyld, du har noe der"? Første alternativ will sure as shit not change anything. Men hvis det gir tilfredstillelse i livet å skrive om feil på en nettside så får man vel bare bruke tid på å skrive om det i en tråd som ikke endrer noe. Fortsett med den gode, poengløse, jobben
Old 19-07-2013, 18:15   #619
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

SAS er emertelig klar over dette lenge. Den nåværende ledelsen holder på å gjøre visse grep og vi bør se store endringer i løpet av høsten. Ellers har de feilet .. igjen.

Egensalget er altfor lavt og må opp.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2013, 08:35   #620
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Ved forsøk på å etterregistrere manglende poeng:
Quote:
Navnet i din billett stemmer ikke overens med navnet på din EuroBonuskonto. Vennligst fyll ut det manuelle skjemaet og send det til oss.
Det som er festlig er at jeg har fått poeng for en annen flight på samme billett...
vegardg is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules