![]() |
|
![]() |
#561 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøvde akkurat å bestille billetter på sas.no og fikk feil med betalingen, prøvde både med Amex og Diners. Sjekket facebook sidene og ser at flere rapporterer det samme de siste timene. Svaret fra SAS er at deres leverandør av betalingsløsningen har problemer og de jobber på spreng med å fikse.
Vet at man kan bestille via andre løsninger (wideroe.no og reisebyråer), men foretrekker som oftest å bestille direkte hos selskapet jeg skal fly med, og i dette tilfelle får jeg ikke kombinasjonen jeg ønsker andre steder uten mye styr. Håper det løser seg snart og at prisene ikke endrer seg for mye... |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Forsøk Widerøe og legg inn merknad, de kan evt. justere bookingen din, og du har 24 timer angrefrist hvis det ikke blir som du vil
![]() |
#563 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Litt pussig at man fra den norske Eurobonus-inforsiden blir sendt til den engelske når man trykker 'Vil du vite hvor mange poeng du opptjener på en flyreise?' Der står det forøvrig også fortsatt at opptjening er forbudt. Så kommer man til den engelske siden hvor dette står på nytt, sammen med denne suverene teksten:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja EuroBonus-sidene til SAS er ikke enkle å bruke. For en som ikke er 'Frequent User' er det lett å havne galt av sted. Ved siste gangs bruk måtte jeg ty til Widerøe-chatten for å få svar på noen enkle spørsmål.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Newcomer
|
![]()
Kanskje dette virker litt useriøst, men har behov for å si det: SAS sine nettsider er elendig. De fungerer rett og slett veldig sjeldent. Inlogging, bestilling av reiser og kundeservice chat failer svært ofte. Det er 100 ganger enklere å bestille en reise hos Norwegian. Det er kampanjetilbud når det gjelder eurobonus, kun 5000 poeng for en reise frem til 31-Juli, men man må jo jobbe en halv dag for å få bestilt en reise
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så derfor er vi flere som konsekvent bruker wideroe.no til å bestille SAS billetter. Samme priser(som oftest), nettside som funket som ei klokke, og døgnåpen service ![]() Last edited by Dash; 02-06-2013 at 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er dette vel tatt opp i noen andre tråder og idealistene vet nok dette godt. Det er vel en tråd som ihvertfall berører noe av dette? Skal ærlig innrømme at jeg i det siste bevisst har unngått SAS. Det toppet seg vel egentlig da det skulle etterregistreres endel poeng. Finner ikke det særlig enkelt og at man må ta vare på alt så nær som det elektroniske billettnummeret(overdriver litt nu da men men) er overraskende. Dog reiste jeg en anseelig mengde på dyre billetter med staralliance selskaper i asia og dro ebg kortet mitt hver en eneste gang uten at dette hjalp el automatisk kom inn på "konto". Her skal jeg dog ikke skylde på Sas sine nettsider el selskapet forøvrig - rett skal dog være rett - feilen kan sikkert ligge alle andre steder...
![]() |
#569 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og der kostet de bedritne nettsidene til SAS dem akkurat enda en kunde. Bestemte meg i siste liten (som i fjerde kvarter av tolvte time) for å booke en tur til USA i begynnelsen av september på salget de hadde frem til midnatt. Fikk opp de ulike avgangene, valgte de jeg skulle ha, logget inn, fylte inn manglende personinformasjon, for så å få beskjed om at ett-eller-annet-men-vi-er-neimen-ikke-helt-sikre-på-hva ikke var tilgjengelig. Gikk tilbake, begynte prosessen på nytt for andre gang, fikk opp de samme prisene og avgangene, gikk videre, fylte inn personinfo igjen, men fikk samme feilmelding. Til slutt var klokken over midnatt og prisene tilbake til det normale.
![]() Guten Abend, LUFTHANSA!
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 04-06-2013 at 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Flyklapper
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I know, I know.
![]() Nuvel, fant en leken pris med BA/AA (kr 4407) som inkluderer en tur i den nye 77W til AA, så det spørs om det ikke blir tur likevel. Luftwaffel var dyrere ennn SAS normalpris.
![]() |
#572 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
OK, var ikke derfor jeg brukte sas.no, men greit å vite til neste salg.
![]() |
#574 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
https://response.easyresearch.se/s.a...2&key=56038,66
Her er en link til brukerundersøkelse av SAS.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |||
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#576 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Av en eller annen merkelig grunn klarer ikke SAS å gi meg bonuspoeng for utreiser fra Trondheim, kun returene mine dukker opp av seg selv.
Når jeg prøver å etterregistrere turene fra Trondheim på sas.no får jeg beskjed om at "Det aktuelle flynummer er ikke gyldig for inntjening". Det er jo bare tull. Forslag til hvor jeg skal henvende meg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Tur/retur: hjem fra annen by" fungerer strålende... SAS.no finner BGO-OSL + CPH-BGO hver for seg, men når jeg prøvde å booke det som open jaw får jeg:
Quote:
![]() |
![]() |
#578 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ok, mistenkte det (eller, jeg trodde det var pga én innenriks og en utenlands). Det er likevel dårlig at det ikke fungerer uavhengig av land, og det burde i det minste komme en forklarende feilmelding i stedet for "...ingen ledige plasser på den valgte datoen".
![]() |
#580 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg er i ferd med å gi opp hele dritten.
Jeg får logget meg inn og kan klikke på "min side" og se en ting. Prøver jeg å gå videre blir jeg kastet ut. Når jeg skal prøve å logge inn igjen går det ikke. Jeg måtte gjøre en bilettbestilling uten å være pålogget, og til tross for at jeg la inn Eurobonus-nummeret vis bestillingen ikke i APP'en. App'en derimot, sier at jeg må huske på å legge in Eurobonus-nummeret ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! | mortenb | Samlerhjørnet | 0 | 09-06-2018 11:32 |
Om sas.no og alle de bra tingene | Dash | Småprat | 8 | 25-10-2013 12:54 |
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! | LN-REF | Samlerhjørnet | 1 | 03-04-2011 08:38 |
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' | hmm273 | Samlerhjørnet | 10 | 24-01-2008 12:45 |