![]() |
|
![]() |
#421 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Markedet er ikke stort nok til at Norwegian kan 'pick and choose' sine gjester. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ikke umulig at du får rett. Last edited by Altitude; 04-06-2013 at 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]() Om de prisene du nevner er Nonstop (f.eks. SFO-LON) så er jo det et premium marked med gode inntekter - ja selv når bankene gikk under 2007-2009 var salgstallene og resultatene for Virgin Atlantic i SFO svært gode (hjalp å ha Google og Apple som kunder)
![]() |
![]() |
#424 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
FLL er nok et nisjemarked, ja. For at ruten skal bli en suksess, er nok Norwegian avhengig av at flere skandinaver reiser på cruise. Da det begrenser seg hvor stor andel av dagens cruiseturister de klarer å kapre. Men med direktefly på plass, vil nok cruiseferie bli mer attraktivt for en hel del folk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En annen ting med DY/DU som vel ikke er nevnt er muligheten til å bestille kun én vei. For folk som skal på enveiscruise eller flytte over atlanteren på ubestemt tid, mister sitt opprinnelige fly o.l. vil det kunne være en stor fordel.
![]() |
#426 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#427 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() Men skal man først dra langt så er det greit med service, DY mangler endel vesentlige ting for at de skal være aktuelle for min del da jeg har endel reiser mellom Thailand og Norge i løpet av ett år. Etter 2 turer med QR i fjor kunne jeg ta med meg ekstra baggasje da jeg fikk sølv staus, + at jeg får lounge tilgang. Etter et par turer til var jeg gold, og disse fordelene drar jeg faktisk nytte av når fruen og jeg skal t/r BKK-OSL med div baggasje og litt flyttelass. Jeg trenger heller ikke tenke på mat og drikke, det får jeg i massevis hos QR, selv om jeg tar turen i Y eller havner i C. Fryser jeg, så finner jeg pleddet som ligger i sete, sammen med puta når jeg kommer ombord. Eneste jeg har betalt ombord i QR var noen modellfly jeg kjøpte i fjor, ellers så er alt inkludert. Når jeg driver å sjekker billetter fra BKK og til Norge så kommer DY mer eller mindre aldri best ut i pris. Så hvordan denne Mr Kjos påstår han innfører en revulosjon innen longhaul forstår jeg enda ikke.
![]() |
![]() |
#428 | |
NorFlyer Front Row
|
![]() Quote:
Det blir liksom litt feil å ta en prissammenligning lenge ETTER at billettene på flyet ble lagt ut for salg, og fly som dermed er solgt i mer eller mindre grad. Naturlignok vil man kunne forvente å finne billigere billetter om en mindre andel av flyet er solgt. Likeledes, det vil være tilsvarende vanskelig å finne billige Norwegian billetter hvis flyet mer eller mindre er utsolgt allerede! Artikkelen det linkes til sier meg dermed at det tilsynelatende virker som at DY har bedre bookingbelegg enn de andre for øyeblikket. Startprisene hos Norwegian er betydelig lavere enn jeg har hatt mulighet til å reise til USA tidligere om jeg ser bort fra ansattereiser på ID i SK. T/R for to personer til JFK - alt inkludert på economy for ca 5400,- har ikke jeg funnet noen andre steder. At ikke alle billettene selges for den samme lave prisen antar jeg at alle på denne siden skjønner at ikke er drivverdig. Prissammenligningen sier meg like gjerne at DY er tilnærmet fulle, mens SK og UA har en større andel seter (bookingklasser) åpne. Wild guess siden jeg ikke sitter på noen faktiske bookingtall for noen av selskapene, men man må se litt bak prisen for å skjønne seg på hvorfor en flybillett er dyrere enn den andre. ![]() ![]() Last edited by 73H; 04-06-2013 at 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#430 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig at spørsmålet er stilt før, men. Jeg ser utav setekartet, at rad 34 og 35 på Norwegian sine 787, ikke har sete B. Betyr det at setet er blokkert, at det ikke er noe sete der, eller at det kanskje ikke er vindu der, eller noe slikt?
Har ikke funnet noe fornuftig svar på de radene, så spør her. MOD må gjerne flytte posten, om den er feilplassert. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Flyklapper
|
![]()
Kabinen er smalere bakerst, så det er nok tatt ut et sete i bredden. Det er vanlig på de fleste widebodies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oki... Så om man vil ha en seterad for seg selv, så kan dette muligens være et greit sted å gjøre det, kanskje? Så spørs det om Sete A ligger rett bak sete A på raden foran da, i flukt med vinduet; eller om det er stort tomrom mellom A og vinduet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
evig optimist
|
![]()
var det sånn at thomson har det samme interiøret i sine 787 som dy? I så fall ser faktisk ikke premium-setene helt halvgale ut etter bildet i denne artikkelen å dømme
http://www.businesstraveller.com/tri...0-premium-club
![]() |
#434 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() 38 pitch, 2-3-2, det samme som SAS har på Economy Extra Til sammenligning, har United 18 biz seter mellom dør 1 og 2 på 788 mens DY har 32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
evig optimist
|
![]()
Tja.. :-P Svar skyldig Tommy777..hehe. Men det er ingen plage å fly langt på eco extra hos sk heller, så da er det vel ikke noe verre setemessig hos dy heller.. Og IFE er vel en del bedre i setene til DY, så gjenstår det å se om komforten er like god. Syns igrunn setene i eco+ hos sk er ganske myke og gode. Blir spennende og teste til malaga i juli i allefall, så får vi se hva man tenker når man kommer hjem igjen..
![]() |
#436 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
De flyr fredag-mandag, det blir jo samme antall fridager, og du får tre døgn der borte.
![]() |
#439 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg ser absolutt inntektspotensialet den dagen alle setene i en biz kabin er utsolgt med fullt betalende gjester. Dog tenker økonomen i meg at 32 utsolgte seter er bedre en 18. SAS sin øko extra er helt grei den med mulighet til å legge seg noe tilbake å slappe av litt. Jeg tror Norwegian vil gjøre grei butikk med sitt tilbud. Vi skal aldri glemme at dette er LCC selskap trass i at de ofte selger dyrere billetter en feks SAS(forstå det den som kan)..
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
AirBerlin - service og komfort? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-03-2012 17:25 |
Komfort/service - Air China 777-300? | ostis | Reiseforum | 4 | 19-01-2012 12:32 |