![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
http://edition.cnn.com/2013/06/02/tr...mes/index.html
CNN referer til en undersøkelse som vider at lojalitetsprogranmmene er så dårlige/kompliserte at 40% av de som er registrert aldri klarer få noe ut av programmene. ""It's ironic that what is meant to be a key benefit for travelers becomes a key frustration quite quickly,"
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Det er som alt annet i livet. Vil du bli skikkelig god på noe, må du jobbe litt for det ..
Kan sammenlignes litt med kupongsamling her borte - har ikke hørt noen klage på at det er for vanskelig. Tvert i mot - enkelte kaster seg over det med dødsforakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det er mange som ikke klarer å treffe toalettet når de går på do også. Det vil ikke dermed si at det er noe galt med toalettet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
På et litt alvorligere plan, det er vel litt av hensikten fra selskapet sin side at et bonus-program skal kreve litt innsats av kunden; det er vel rett og slett en slags utregning av "yield" på hvor mye bonus-poeng kunne man ha delt ut om alle krevde sine poeng, kontra hvor mange som faktisk blir delt ut, og videre til hvor mange som blir delt ut faktisk seinere brukt.
Den største misnøyen blandt oss her inne blandt oss som faktisk aktivt bruker disse programene er det noen som kansje gir ut god belønning, men som igjen gjør det vanskelig å ta ut feks oppraderinger eller bonus-turer. I den første gruppen vil jeg tro vi finner SQ sitt program, i motsetning til feks. US sine DM-påfunn, som har holdt sjampis-nivået høyt i perioder her inne. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]()
Jo, men det som presenteres i kortversjonene paa flyselskapenes nettsider er ikke hele sannheten. Kjipe gebyrer som hos Miles & More og Flying Blue og black out dates kan skape mye frustrasjon.
__________________
Upcoming flights: MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Har avdeling nord eller avdeling sør-øst noe innsikt hvordan dette er kostnadsmessig for selskapene, må de føre kost etter hvor mange poeng som gies ut, eller hvor mange som faktisk brukes? -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
Men nå er jo verdien av "poengene" - les: størrelsen på gjeldsposten - høyst usikker (i selskapets favør), siden de "når som helst" kan si at en bonusreise skal koste 20.000 poeng i stedet for 5000 poeng.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
EuroBonus Gold
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
|
![]()
Min far var heldig ifjord og klare og booke 3 t/r Miami fra SVG med KLM. etter mye om og men så klare de og fikse det for oss. Men har aldri klart og brukt mer av de Poengene. men han har nå 53.000 FB poeng... som ikke han kommer noen vei med!
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold! *SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus *SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go *SVG-BGO-SVG* SK Go x5 *SVG-LHR-SVG* SK Go |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Regner med at TOS eller BU662 vet litt om dette. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Du vil sikkert få en lang regle, men miles er big business og en stor inntektskilde for flyselskapene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nå er ikke jeg noen regnskapsekspert (så dette er med litt forbehold), men her er den lange regla:
Selskaper som rapporterer i henhold til IFRS (international financial reporting standard), som vel de fleste europeiske selskapet iallefall er underlagt, skal føre inn "bonusgjelden" som en gjeld i regnskapet basert på et estimat for "fair value", som da vel må være et kronebeløp. Såvidt jeg har forstått dette så gjøres vurderingen av fair value på det tidspunktet gjelden opparbeides, og endres ikke hvis eventuelle endringer med verdien av poengene/bonusgjelden endres (da vil kun ny "gjeld" behandles etter nye satser). Når så gjelden innfris, i form av uttak, så slettes gjelden fra regnskapene. Last edited by TOS; 03-06-2013 at 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Bokføreren i meg vil føre det som en gjeldspost. For så å inntektsføre verdien av poengene når de brukes...
Edit: Slått av TOS |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
|
![]()
Første et riktig, men inntekten bør nok føres når poengene selges og inntekten kommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
|
![]()
Selvsagt, tenkte motsatt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Klarer ikke og ta inn sola tower med scanner | oddi | Register- og ATC-Forum | 3 | 03-08-2009 18:30 |
Klarer ikke å laste opp bilder | C172 | Flyforum | 5 | 22-01-2007 22:23 |
Hvor mange klarer dere? | LN-KOG | Flyforum | 10 | 15-01-2007 17:05 |
Klarer ikke flytte flymuseum | LN-RKF | Flyforum | 3 | 05-12-2006 19:20 |