![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Sharklets er kommet for å bli. Pent er det også, jakten på Sharklets er i full gang.
Her er noen som har vært innom den siste tiden. ![]() EC-LUO A320 by stein380, on Flickr ![]() EC-LUO by stein380, on Flickr ![]() A320 SHARKLETS by stein380, on Flickr ![]() D-AIZS by stein380, on Flickr ![]() EC-LVP A320 by stein380, on Flickr ![]() EC-LVP by stein380, on Flickr Da er det bare å vente tolmodig på neste, blir det Swiss???
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2010
Location: Maura, Nannestad
Posts: 1,823
|
![]()
Flotte bilder av stilige sharklets, Stein
![]() ![]()
__________________
http://www.flickr.com/photos/ingerbf/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,354
|
![]()
Tøft!
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
The Heraklion Spotter :)
Join Date: Apr 2008
Location: 59.59N - 12,07E
Posts: 1,123
|
![]()
Skikkelig snacks
![]() ![]() TK ![]()
__________________
Mine bilder på :Airliners.net, Dahlaviation.com, Airpics.net, Planespotters.net ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 398
|
![]()
Pene fly! Men som såpass lite bevandret som jeg er: Hvordan skal man se forskjellen på busser og griser nå...? (på litt avstand)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Det er ikke noe problem å se forskjell på avstand, man må bare se på halen og området rundt, så ser man tydelig forskjell.
Boeing 737 (-300): ![]() A320: ![]() Forøvrig fine bilder! Tror nok jeg foretrekker A32x uten Sharklets, men man vender seg nok til det etterhvert. Last edited by Boeing_fan; 22-05-2013 at 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skygazer
Join Date: Jun 2011
Location: Skedsmokorset
Posts: 110
|
![]()
Her er et (dumt) spørsmål: kan noen forklare meg forskjellen på sharklets og winglets på 738?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Navnet. På Airbus kaldes de sharklets og på Boeing winglets.
Last edited by SAS CC; 22-05-2013 at 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Det er bare en måte å lære seg å se forskjellen på 737 og A320 på, og det er å gå ut og se på flere fly
![]() Men Stein, dette er flott bilder! og LH var visst innom med D-AIZP i går, har Swiss også noen, da?
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
På avstand ser du lett forskjell, blinken på vingetippen blinker to ganger på Airbus, mens på Boeing blinker den en gang.
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skygazer
Join Date: Jun 2011
Location: Skedsmokorset
Posts: 110
|
![]()
Så det er bare et nytt fancy navn på noe gammelt altså? ;-) Kanskje Boeing skulle døpe dem Codlets, Pikelets eller Troutlets?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
|
![]()
Hadde vært tøft om Boeing hadde saksøkt Airbus... på linje med Apple og Samsung.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]() Quote:
De oppnådde vel 6-7% Drag Reduction, men Aviation Partners skjønte at de hadde et produkt og jobbet både med Boeing og Airbus (som kunne ha fått adgang til Winglet navnet også). Boeing har vel kjøpt seg inn, men det nye selskapet heter Boeing Aviation Partners og det er dette selskapet som har patent på Winglet navnet og som levere til 737NG-x, 757 og 767-300. Winglets er vel nå standard på 737, men kan velges bort med unntak av 737-900ER. En kan også kjøpe WL og montere selv fra Boeing Aviation Partner.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aeroflot & Sharklets til OSL | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 28-10-2017 18:12 |
LH med sharklets fra OSL til FRA | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 20-04-2015 23:00 |
Sharklets og Turkish fra IST til OSL | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 01-02-2015 18:54 |
Sharklets vs winglets | ENGM 911 | Flyforum | 3 | 06-08-2013 16:04 |
Airbus with Sharklets (Winglets), OSL 18/3-13. | TKDahl | Bilder & foto | 8 | 20-03-2013 16:58 |