![]() |
|
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
7. februar 2013, kl. 08.30:
SAS Scandinavian Airlines SK0847 Stockholm (ARN)-Oslo (OSL) Economy Boeing 737-800 ![]() Vi kom oss likevel gjennom og fant veien til SAS Scandinavian Lounge. Avgangen videre kl. 08.30 ble en halvtime forsinket grunnet snøvær, og vi fikk dermed i overkant av to timer til frokost og avslapping i loungen. ![]() Merket meg at businessclass.se hadde satt opp bannere i loungen, slik at man kan møte på flyfreaks og frequent flyers, men så lenge banneret er plassert på to store bord og loungen nesten er full, fungerer det ikke. Man må heller sette av ett bord - og ikke velge det aller største. ![]() SK 847 var satt opp med LN-RRT Lodyn Viking, som har fått nye Recaro-stoler og internett om om bord. Stolene var ikke like gode som de gamle, klassiske SAS-stolene, men absolutt bedre enn de andre tynne setene som SAS har i mange av kort- og mellomdistanseflyene. Benplassen var dessuten meget god på rad 14. Avgangen nådde en kabinfaktor på ca. 80 prosent med fem rader Economy Extra. ![]() Ellers var det hyggelig å avslutte reisen ”hjemme” hos SAS, og en fin innflyvning over Oslo. Konklusjon: Det finnes ikke enkle reiseruter fra Norge til Seychellene. Selv det å fly Qatar Airways, som kanskje er det beste alternativet, innebærer at man må overnatte i Doha. Ethiopian imponerte i luften på tre av fire flyvninger - maten er ikke verst, de har sjenerøs servering av drikke, besetningen er dedikerte og serviceinnstilte og flyflåten blir stadig mer moderne. Stockholm-Addis Ababa-ruten bør være et godt utgangspunkt for reiser i Afrika, men å stoppe i Cairo på natten ødelegger mye. En direkterute med Boeing 787 hadde vært noe. Bole-flyplassen i Addis Ababa er liten og sånn sett er det enkelt å skifte fly her. På den annen side er infrastrukturen og servicetilbudet dårlig. Vanligvis koster en enkeltbillett til Seychellene 7-8000 kr. t/r person. Vi betalte dette for to personer - og da er det vanskelig å ha noe å utsette. Seychellene har mange vakre øyer med nydelige strender, og er overraskende lite utviklet og turistifisert. På den annen side er det ikke et spesielt spennende sted. Kommer tilbake med mer i neste rapport! Turen ga for øvrig 3850 EuroBonus-poeng - 625 hver vei OSL-ARN, 925 poeng hver vei ARN-ADD og 375 poeng hver vei ADD-SEZ. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ethiopian starter Addis Adeba - Oslo | Someone | Flyforum | 147 | 22-02-2024 16:30 |
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 28 | 11-05-2009 22:16 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |
Fly vs Tog - Oslo-Stockholm-Oslo | BU595 | Flyforum | 6 | 13-01-2007 12:53 |