Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-05-2013, 11:58   #1
Trevln
ScanFlyer Silver

Default Re: Kaptein akutt syk i lufta

Quote:
Originally Posted by Cloudius View Post
Jeg synes ikke man skal diskutere for mye erfaring ift antall timer ettersom det mest interessante er kvaliteten på treningen og erfaringen i de timene man har opparbeidet.

Jeg har selv sett piloter med 3-400 timer gå fullstendig utenpå folk med snaue 2000 hva gjelder ferdigheter.
I akkurat et slikt tilfelle vil jeg vel egentlig påstå at det nettopp er erfaringsnivå man må se på. Man kan ha 3-400 timer og være en racer i simulatoren, men når du først sitter der med en kaptein du ikke vet om overlever, ruskevær så langt drivstoffet rekker og 180 i puls så vil jeg påstå at det er erfaringen som redder deg. Dette handler ikke nødvendigvis om ferdigheter, i hvert fall ikke over et visst nivå, men om det å holde roen og være trygg i situasjonen. Se på gutta som landet i Hudson River, og hvor iskald capt. Sully var på radioen. En forholdsvis fersk pilot, sånn som meg selv, ville antagelig kavet mye mer, brukt tid på å samle tankene, og mest sannsynlig ikke gjort en like god jobb som de gutta der. Det handler om erfaring og trygghet.
Trevln is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2013, 12:35   #2
Cloudius
ScanFlyer Silver

Default Re: Kaptein akutt syk i lufta

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Du har ikke værforholdene nevnte observasjoner ble utført i?
[/i]
Det var relativt dårlig, og det var noe av det som var interessant ved det.

Quote:
Originally Posted by Trevln View Post
En forholdsvis fersk pilot, sånn som meg selv, ville antagelig kavet mye mer, brukt tid på å samle tankene, og mest sannsynlig ikke gjort en like god jobb som de gutta der. Det handler om erfaring og trygghet.

Legg merke til at du nå snakker om erfaring, og ikke timetall. Det er ikke nødvendigvis samme sak. Timer er ikke verdt mye om du ikke har lært noe i løpet av dem.

Jeg tror dere begge misser litt av poenget mitt. Jeg er gjevnt over enig at erfaring i form av flytimer er positivt og noe som styrker ens problemhåndtering. Jeg ville bare frem til at du ikke nødvendigvis kan si 1000 timer=uerfaren og dårlig pilot. 3000 timer=erfaren og god pilot.
Bildet er mere sammensatt enn som så.

Det er den tilsynelatende konsekvente konkluderingen om at relativt lavt timetall henger sammen med reduserte evner jeg vil litt til livs.
Cloudius is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules