![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Som vanlig litt upresis reportasje fra VG. Feks 15 min ut i flygingen fikk de beskjed om at de skulle lande. Sverige ? De var vel et 10 talls andre flyplasser som da kunne vært aktuelt.
All ære til styrmannen som " måtte" ta over styringen...særlig når vi vet hvor lavt erfaringsnivå mange av dem har.
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
Hjelper vel lite om du har 1000 eller 10000 timer om kollegaen din i cockpit blir akutt syk? ![]() All heder og ære til 2P'n som holdt hodet kaldt.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Ingen direkte kritikk av styrmenn hos Norwegian fra min side. De får bra trening og er absolutt sertifisert til den jobben de gjør , men jeg vet lde har ansatt styrmenn med godt under 1000 timer total flytid inkl utdannelse timer fra solrike Florida. De har alstå alle papirer i orden man mangler ofte den nødvendige erfaringen som kan være helt nødvendig hvis feks værforholdene hadde vært mye mere marginale enn de var i dag morges.
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,637
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]() Quote:
En annen ting kan vel også være mangel på crew i Bodø, selv om kanskje ikke er så veldig avgjørende. Sikkert feil, men bare noen tanker... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Nå er det vel heller ikke sikkert at styrmannen tok over. Det kan jo være at det var hans "leg" å fly, og det innkluderer vel også landing, eller hva?
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,637
|
![]()
Det blir nå flisespikkeri, men om kapteinen ble alvorlig syk og ikke var istand til å utføre jobben sin, tok styrmannen i høyeste grad over. I såfall tok han jo over som Pilot in Command, samme om det var hans leg eller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jet time i økonomisk uvær med akutt spareplan | Cockpitview | Flyforum | 13 | 19-01-2015 21:10 |
Syk MD-80 på OSL | Glenn | Småprat | 1 | 18-05-2012 17:09 |
LN-NOX syk? | LTH | Småprat | 4 | 29-10-2011 12:49 |
Er wideroe.no syk? | sukram | Reiseforum | 14 | 02-01-2010 17:44 |
LN-RNC er syk i dag | Boeing | Flyforum | 1 | 18-01-2007 16:00 |