![]() |
|
![]() |
#341 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]() Sorry – men må igjen bruke DXB ruten til DY som eksempel: Her også krydde det av besserwissere som mente denne skulle vare svært kort på grunn av drittmat, dritt wifi, drittfly (en midtgang) – samt at man ”lett” fant myyyyye billigere med KLM etc. Se hvor lenge konkurrenten hadde rute fra Skandinavia med, nyyydelig mat, to midtganger, VOD, ikke 199 kroner i bagasjegebyr, 0.5 cm reell (eller lavere) benplass osv. Vi har hatt svært mye besøk ned hit de siste 14 månedene og det artige er at de mest reisevante og kvalitetsbeviste har valgt DY, og poengjunkiene og de mer flynerdete (som meg) har gått for de andre utallige alternativene. Jeg tipper de fleste norske kollegaene jeg har her (og i konkurrerende selskaper) har vel gull eller bedre i to tre allianser hver – men velger DY mer eller mindre konsekvent på vinterhalvåret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Emirates har flere seter DAGLIG til skandinavia enn det DY har paa en hel uke. Tror du har for hoeye tanker om hvor stor innflytelsen DY har paa intercont i den store sammenhengen. At en 737 som gaar 3 ganger i uken er det beste alternativet for reisevante og kvalitetsbeviste, skal du lengre ut i sanddyna med. ![]() Men klart, reisevante som er vant til aa reise i oekonomiklasse og reiser masse ganger i aaret paa charterferie Gran Canaria er selvsagt DY midt i blinken, bortsett fra paa charter faar du bedre service, gratis bagasje og servering ![]() Skal du paa forretningsreise, er komfort, frekvens, fleksibilitet og sikkerheten med aa vite at du har alternativer den gangen din flight er kraftig forsinket eller kansellert. Du skal enda lengre ut i sanddyna dersom du tror at folk har tid til aa vente paa at det skal bli plass paa neste DY flight som gaar to dager etter flighten din som ble kansellert. Naar det gjelder Ola Dunk og hans "Heia Kjos, vi stoetter alt du gjoer" greie, holder selvsagt godt mot konkurrenter som SAS, men her snakker vi om ett helt annet dyr. Jeg har tidligere sagt at med hjelp fra charter, reisebyraaer og naa cruiseindustrien, vil Bangkok og Fort Lauderdale garantert forbli. Jeg er enig at direkteflighter er ett viktig salgsargument, men paa langt naer saa viktig paa en flyrute som varer i 10-11 timer. Men hvorfor tror du KLM har blitt saa utrolig populaer fra Skandinavia? Selvsagt pris. Dersom Ola sparer en tusing paa aa bruke halvannet time ekstra paa ett stopp i Amsterdam, vil de fleste gjoere dette. Saa kommer det an paa hvor flinke folk er til aa lete etter billetter. DY selges ikke andre steder paa nett enn paa egen webside. Det spoers infrekvente reisende tar seg tid eller om de sier "3K t/r er jo kjempebillig, oh, de har det kun til 4K (og da er de allerede paa en pris som er kjempetilgjengelig hos United, KLM og andre) men det er sikkert greit." Naar kjoepknappen er trykket paa ende man over 5K. Og jeg sjekket hele rutetabellen til FLL og jeg fant INGEN minimumspriser tilgjengelig begge veier, kun to outbound. Men med selskaper som har mer frekvens enn 2-3 ukentlige, vil du selvsagt letter klare aa finne den billigste prisen. Hos DY er du SOL hele vinteren. Og til slutt: at folk som er vant til aa reise business eller bedre gir beng i hvordan de sitter i 10-11 timer skal du dra helt ut i Saudi oerkenen med. Dersom jeg skulle reist fra Oslo til Florida paa ferie, hadde jeg brukt 8-9K paa aa kjoepe WT+ med BA og oppgradert til biz med Avios. Ja det koster meg 2 timer ekstra, men det blir billigere, jeg har en flat seng, skikkelig servering og service, mer enn halvparten av kvalifisering til Silver hos BA blir opptjeng + 24K poeng. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De selges hos flere online reiebyråer - f.eks. Supersaver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
PS! – Jeg har vel overhodet ikke sagt at det er en supersukssess – men at de overlever godt tross alle besserwisserene som dømmer fiasko på grunn av plass, pris bla bla. Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#346 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Det er veldig bra at folk her inne kjem med sine råd og meiningar om kva som passer best for dei, men det er vel ikkje dermed gitt at andre ikkje kan ha forskjellige preferansar? Meg sjølv, som realfagstipendiat, burde jo (forhåpentlegvis) ha relativ god kontroll på matematikkunskapane mine. Likevel tok eg ei stipendiatstilling, fullt klar over at det neppe kaster av seg økonomisk. Det var heller mi faglege interesse som overgjekk ønsket om meir løn som gjorde at eg tok den avgjersla. På same måte er det nok fleire som tykkjer det er viktigare å kunne fly direkte OSL - FLL enn evt å få betre service ein anna plass eller ei billegare reise ein tredje plass. Eit fly er tross alt eit stolsete for å kome ifrå A til B for dei fleste. Det er vel gjerne derfor at det er akkurat det Norwegian fokuserar på i mange av sine reklamer. For meg, som er relativt flyinteressert, kunne eg gjerne flydd med ei mellomlanding viss det var billegare og ikkje mykje meir tungvint, men eg har forståelse for at mange ikkje vil dette. Norwegian sine nye langdistanseflygningar er derfor eit godt tilbod etter mi meining. Vil eg bruke det sjølv? Ja, viss prisen er relativ lik andre alternativ.
![]() |
![]() |
#347 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Derfor er ikke alltid diskusjonene her (ser jeg) er sentrert rundt det kjedelige kost-nytte-parameteret, men inkluderer også dimensjonen kost-opplevelse. Norwegians langruteprodukt må dermed finne seg i å bli målt mot erfaringer fra velbereiste flyentusiaster som vet hva som finnes der ute. 1) Du vil bli forbløffet over hvor fort man akkumulerer poeng med tiden, og hvordan ørlite lojalitet kan gi raske gevinster. 2) (Som tidligere stipendiat selv) Jeg anbefaler deg å takke ja til alle konferanser i utlandet, og sporenstreks melde deg inn i det som finnes av fordelsprogrammer. Bekker små... P.S. Norwegians Premium-produkt ser foreløpig ut som det er milevis bak de mange alternativene de vil konkurrere mot. Enn så lenge venter jeg på trip-reports fra bevisste forbrukere på Flyprat før jeg dropper gamle venner som BA til å lulle meg i søvn på vei hjem fra USA. ![]() Last edited by Altitude; 21-04-2013 at 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Da jeg bestilte bilettene for thailandturen som skal være i november vurderte jeg Norwegian helt til jeg booket. Det som gjorde utslaget var antal fly de har i flåten, og antal avganger. Noe som kunne blitt et problem om de fikk teknisk på den maskina som skulle ta meg hjem, da jeg har et døgn å gå på med tanke på varigheta på visumet. Last edited by grindstein; 21-04-2013 at 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
forstår hva du prøver å peke på, men når Norwegians Premium titt er i samme priskategori som "volvo v70" alternativene, og - så langt vi kan se - har et dårligere produkt, mener jeg det er en gyldig sammenligning.
Utover dét, er jeg ellers svært enig i dine kriterier for valg av flyselskap til Thailand i november. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det gjeld premium økonomi, så har dei vel større legroom enn dei fleste (det står iallefall 46" på nettsidene, og e.g. BA og SK har vel 38"). Korleis den faktiske servicen er ombord i denne kabinen, er vel ikkje mogleg å svare på før flyene faktisk er i lufta ![]() Eg ville nok også gjort som Tommy777 og gått for BA via LHR i Y+ (uavhengig av oppgradering eller ei) enn å fly direkte DY i premium eco. Likevel tykkjer er at det er meget bra at DY satser på nye spennande destinasjonar, og eg forstår at mange gjerne vil ha direktefly!
![]() |
![]() |
#351 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vil anta at premiumproduktet til Norwegian ikke er rettet inn mot de som har bedre kontroll på antall bonuspoeng enn kroner på sparekontoen. Målgruppen er nok mest de som gjerne vil ha litt mer komfort og kanskje hadde oppgradert til et bedre sete om de hadde reist charter. Det er en ganske stor gruppe som ikke reiser ofte, men som allikevel ikke har problemer med å bruke penger på komfort. Dette er også en gruppe som vil sammenligne med standarden på vanlig økonomiklasse, og se på premium som et stort steg opp. Langt ifra alle vet hvilke produkter andre kan tilby.
Undervurder heller ikke effekten av direkterute (eller transfer i Oslo for de bosatt utenfor østlandet). For noen er det å reise via en utenlandsk flyplass mye mer skummelt enn å drasse med seg kofferten gjennom tollen og sjekke inn på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal ti USA i Juli/August. Norwegian tilbyr strekning ARN - JFK for omtrent 6000. Men jeg er litt skeptisk siden DY er en LCC. Man får tilbud om legge til premium hvor man får mat og kan ta med bagasje. Da blir jeg enda mere skeptisk.
Har prøvd å finne litt info om hvordan sete-avstand etc. kommer til å bli. Har noen her mere info? Lurer om det blir en veldig ukomfortabel tur.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Såg på tur till Thailand i december/januari nok 55 000 för två vuxna och två barn i premium. AY tog sek 65 000 för samma. Dvs stort sätt samma pengar och lika mycket som våra två veckor på Blue Village med halvpension, transfer och premiumklass hos Thomson.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() http://lmgtfy.com/?q=norwegian+787+interi%C3%B8r&l=1
![]() |
![]() |
#357 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#358 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg burde vel skrevet foto. Det jeg ønsker er en bekreftelse på at det er setene jeg henviste til, som vil bli brukt av Norwegian. De ligner ihvertfall på tegningene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Leste denne idag, lavprisrevolusjon på langruter er visst ikke helt igang enda kan det virke som..
http://www.sandnesavisen.no/index.ph...=2213&Itemid=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
AirBerlin - service og komfort? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-03-2012 17:25 |
Komfort/service - Air China 777-300? | ostis | Reiseforum | 4 | 19-01-2012 12:32 |