![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er helt rett å få nei når man ber om å få endret en billigbillett, men i situasjoner med overbooking er det en vinn-vinn for begge parter dersom man endrer til en annen avgang. Quote:
Som svar til det opprinnelige spørsmålet: Tidligere i år kom jeg til innsjekk i Bergen 17-18 minutter før avgangen som gikk før min bestilte avgang. Det var ingen problemer med å endre min fleksible billett til første mulige avgang, selv om det selvsagt ble litt stress gjennom sikkerhetskontrollen. Last edited by Dag Viking; 19-04-2013 at 08:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Newcomer
|
![]()
Da jeg skulle sjekke inn på automaten til SAS for noen uker siden med flyet som gikk kl 16.30 ble jeg automatisk, uten spørsmål, flyttet til flyet som gikk kl 16.00. Jeg sjekket inn ca kl 15.10. Det var kun 1 ledig sete å velge mellom på flyet som gikk kl 16.00.
Opplevde dette som veldig positivt. Dette var en innenriksbillett som var bestillt med bonuspoeng. Noen andre som har opplevd tilsvarende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() I dette tilfellet sa jeg at det er vel bedre å fulle opp et fly som uansett vil ha to ledige plasser, slik at dere ved senere fly kan selge to billetter til, eller ta unna to stk som har mistet connection e.l.. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det fungerer nok på noen, kanskje de som misliker DY veldig sterkt, men stort sett så irriterer det i hvertfall meg mer. Og direkte latterlig blir det når folk tar den på selskap som vi også har handling på.
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Da har jeg fått svar fra SAS, og det er nå offisielt at man ikke lenger får endret en fleksibel billett, annet ved å aktivt booke den om. Med andre ord kan man ikke lenger bare møte i gaten på en tidligere avgang. Dette reduserer selvsagt verdien av en fleksibel billett en hel del.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hm, var på Flesland på onsdag med en billett som jeg kjøpte halvannen time før avgang, direkte på nettsidene til SAS. Når jeg kom inn i avgangsområdet så jeg at avgangen før min var forsinket, og akkurat hadde startet boarding, så jeg spurte ved gaten om jeg kunne få være med det flyet istedet for å vente på neste. Dama ved innsjekk tastet litt på PCen, og spurte kolleagen sin om noe og jeg tror hun fikk til svar at "det går fint så lenge det er en e-billett". Et lite minutt til med tasting så fikk jeg en lapp med seteplassering og fikk gå ombord.
Så det de har svart der virker jo ikke å stemme med virkeligheten, med mindre de akkurat har gjort noen endringer... (Til historien hører det at jeg hadde kun en happy-billett, men når man bestiller den kort tid før man ankommer flyplassen så koster den jo stort sett det samme som en full flex-billett, vet ikke om det hadde noe å si på at de ikke bare avviste meg - noe de selvsagt kunne gjort). |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Likevel er det selvsagt gratis å spørre i gaten, og man kan jo være heldig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() 5-10 min før boarding gikk jeg til gaten og spurte pent, og etter en hel masse tasting spyttet maskinen ut en lapp med 19C, omtrent den eneste treseteren med ledig midtsete. Godt jobbet, SAS! (Det hører med til historien at avgangen jeg fikk bytte til ble forsinket pga tech etter pushback, så jeg kom faktisk frem en halvtime senere. Men hadde en strålende tur via Ålesund, med skikkelig mye turbulens - hvordan kan man ikke like det?) Quote:
![]() Så kan dere rope så mye dere vil om at slik velvillighet forringer Flex-produktet, men jeg tror ikke det. Billigbilletter kan ikke refunderes, ikke forskyves, kun unntaksvis fremskyndes, noe ingen taper på. Hvis prisen er noenlunde lik (inkl. eventuelle gebyrer hos DY) foretrekker jeg SAS hvis det ikke er A321 (torturkammer). Grunner som god frokost i morges (som jeg faktisk fikk to av pga mellomlanding, og tok med til lunsj - kanskje ikke bra økonomistyring, men ![]()
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 22-04-2013 at 23:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vet om mange som med SAS booker ufleksibelt ut, og fleksibelt tilbake spesielt ved dagsturer for å kunne ta tidligere avganger om man blir ferdig. Om alle ufleksible billetter skulle få lov til det samme hadde jo ikke det vært så mye vits.
(Dog, har selv "sjarmert" meg ombord med economy-billett...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På BGO måtte de ringe til billettkontoret og be om lov til å endre min bonusbillett (er EBG), en praksis som nå visstnok gjaldt alle endringer i gate, uavhengig av billettype. Fikk lov p.g.a. ledig kapasitet i X-klasse på tidligere fly. Kudos til gatepersonell som leverte service utover det man må kunne forvente, men SAS er i ferd med å gjøre mange passasjerer unødvendig irritert, tror jeg. Det må i den sammenheng presiseres at jeg ikke forventet noen ting, all den tid bonusbilletter ikke skal kunne endres på retur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor langt frem i tid kan man bestille EB-billetter med Star Alliance? | erlendag | Reiseforum | 4 | 02-09-2013 08:32 |
Hvor kommer man for 100.000 EB-poeng hos SAS? | Dreyer | Reiseforum | 3 | 18-01-2013 21:14 |
Hvor kan man kjøpe fly radio? | ENZV-FLYOLE | Register- og ATC-Forum | 1 | 12-06-2011 19:11 |
Avianca hvor kjøpe billetter ?? | SQ 777 | Reiseforum | 2 | 14-01-2010 19:36 |