Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-04-2013, 06:56   #321
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Hva mener du med 1000 kr i gebyr for å få noe å spise? Spirit var møkkete og gebyr for håndbagasje, men ble valgt p.g.a. flytider. Norwegian short haul er bedre ihvertfall i 737-800.
Paa longhaul tar Norwegian 1000 kroner for bagasje og mat ombord.

Bortsett fra bagasje for gebyr i overhead bins, er kundeopplevelsen mellom Norwegian og Spirit lik. Med Spirit kan du ihvertfall sjekke inn paa nett og de fleecer deg ikke dersom du vil betale med annet enn minibankkortet ditt.

Jeg har kun flydd Spirit en gang, 56 dollar fra Chicago til LaGuardia. Hadde med meg ryggsekken og puttet den under setet. Jeg kjoepte en kaffe som kostet to dollar og en muffin som kostet 3.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 07:27   #322
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Er det mulig å bare velge bagasje for en person når om en booker flere personer i en booking? En familie trenger jo ikke fire bagasjer selv om en er fire personer.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 11:16   #323
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Er det mulig å bare velge bagasje for en person når om en booker flere personer i en booking? En familie trenger jo ikke fire bagasjer selv om en er fire personer.
Du kan velge bagasje kun for en , og kjøpe mat ved siden av. Den +pakka de har inkluderer mat og bagasje.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 11:18   #324
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Du kan velge bagasje kun for en , og kjøpe mat ved siden av. Den +pakka de har inkluderer mat og bagasje.
Og setereservasjon.
Old 17-04-2013, 13:54   #325
teamseacow
ScanFlyer Silver

teamseacow's Avatar

Quote:
Og drikke til maten

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 15:56   #326
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Og setereservasjon.
Quote:
Originally Posted by teamseacow View Post
Og drikke til maten
Sorry, glemte jo sånne åpenlyse ting som er inkludert i prisen hos andre selskap
05.Sept BKK-DXB-OSL
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Old 17-04-2013, 16:22   #327
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Sorry, glemte jo sånne åpenlyse ting som er inkludert i prisen hos andre selskap
Nå er jeg ikke noen kjempefan av et slikt konsept på longhaul, fordi svært få vil ønske å reise uten bagasje, mat osv på slike turer. Det er da irriterende å få opp en veldig hyggelig pris i søkemotorene, som gjerne blir økt med 25% når gebyrene er lagt til. Men det er likevel usaklig å komme med overdrevne kommentarer som "...Norwegian som har 1000 kroner i gebyr for aa faa noe som helst aa spise ombord". Som for det første er delt på to, og for det andre inkluderer mye mer. Kanskje dette gjør at folk med dårlig råd kan ta sin første tur ut av Europa, ved å selv ha med mat, reise med håndbagasje osv. Jeg tror det vil gjelde veldig få, men det senker uansett terskelen - og presser forhåpentligvis konkurrentene litt. Ideelt sett burde de annonserte prisene inkludere de tjenestene/gebyrene som 90% velger, med mulighet for fratrekk i prisen om du ikke trenger det. Men det er selvfølgelig et utopi.
Old 17-04-2013, 16:52   #328
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Nå er jeg ikke noen kjempefan av et slikt konsept på longhaul, fordi svært få vil ønske å reise uten bagasje, mat osv på slike turer. Det er da irriterende å få opp en veldig hyggelig pris i søkemotorene, som gjerne blir økt med 25% når gebyrene er lagt til. Men det er likevel usaklig å komme med overdrevne kommentarer som "...Norwegian som har 1000 kroner i gebyr for aa faa noe som helst aa spise ombord". Som for det første er delt på to, og for det andre inkluderer mye mer. Kanskje dette gjør at folk med dårlig råd kan ta sin første tur ut av Europa, ved å selv ha med mat, reise med håndbagasje osv. Jeg tror det vil gjelde veldig få, men det senker uansett terskelen - og presser forhåpentligvis konkurrentene litt. Ideelt sett burde de annonserte prisene inkludere de tjenestene/gebyrene som 90% velger, med mulighet for fratrekk i prisen om du ikke trenger det. Men det er selvfølgelig et utopi.
Poenget er som du sier prisen i søkemotorene gjenspeiler ikke prisen du betaler, dersom man skal ha med seg koffert som du sier. For Ola og Kari +2 ungdommer som skal på ferie så blir den prisen faktisk 4 lapper dyrere enn søkemotoren. Antagelig mange som går over fra charter og til DY vil få seg denne overraskelsen.
Hvis folk vil fleipe med den ekstra 1000 lappen hos DY så må de gjerne gjøre det for min del, men mitt siste innlegg var det faktisk ironi i

Nå tok jeg en sjekk hos DY på enkelte datoer jeg skal hjem fra BKK i sommer. Og de kommer overhodet ikke billigst ut, da jeg reiser med håndbagasje trenger jeg ikke koffert. Så legg til et måltid 249*2 leg= 498.- Jeg vil gjerne ha midtgangsete og ikke midtsete. 249*2 leg= 498.- i tillegg så vil jeg også ha noe å drikke på den turen.(noe jeg ikke finner prisene på) Så den tusenlappen for å spise mat og sete er ikke fleip.
05.Sept BKK-DXB-OSL
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Old 17-04-2013, 17:06   #329
C-klasse
ScanFlyer Blue

Quote:
Poenget er som du sier prisen i søkemotorene gjenspeiler ikke prisen du betaler, dersom man skal ha med seg koffert som du sier. For Ola og Kari +2 ungdommer som skal på ferie så blir den prisen faktisk 4 lapper dyrere enn søkemotoren. Antagelig mange som går over fra charter og til DY vil få seg denne overraskelsen.
Hvis folk vil fleipe med den ekstra 1000 lappen hos DY så må de gjerne gjøre det for min del, men mitt siste innlegg var det faktisk ironi i

Nå tok jeg en sjekk hos DY på enkelte datoer jeg skal hjem fra BKK i sommer. Og de kommer overhodet ikke billigst ut, da jeg reiser med håndbagasje trenger jeg ikke koffert. Så legg til et måltid 249*2 leg= 498.- Jeg vil gjerne ha midtgangsete og ikke midtsete. 249*2 leg= 498.- i tillegg så vil jeg også ha noe å drikke på den turen.(noe jeg ikke finner prisene på) Så den tusenlappen for å spise mat og sete er ikke fleip.
Hvilken type mat og drikke serverer DY til den prisen? Russisk kaviar?
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 17:09   #330
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
Nice&tasty meny sier da, muligens russisk kaviar ja
05.Sept BKK-DXB-OSL
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Old 17-04-2013, 17:21   #331
teamseacow
ScanFlyer Silver

teamseacow's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
Dette finner man fort ut ved å gå på nettsidene til Norwegian. Ser ikke så verst ut, faktisk
Mat om bord - Norwegian

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 17:31   #332
robms
ScanFlyer Blue

Quote:
Dette finner man fort ut ved å gå på nettsidene til Norwegian. Ser ikke så verst ut, faktisk
Mat om bord - Norwegian
Drikke inkludert sammen med mat (vin, øl, mineralvann)

Likte barnemenyen, alltid et problem å få barna til å spise den vanlige flymaten.
robms is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 17:45   #333
C-klasse
ScanFlyer Blue

Synes jo det er en stiv pris for menyen. Jeg vil aldri betalt det. Kjøp en Pizza på Pizza Hut og ta ombord
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 18:01   #334
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Den tusenlappen var "for å få seg noe å spise på flyet" - som i realiteten er 250,- hver vei for to måltid med øl/vin/mineralvann.

Igjen, jeg er ikke fan av konseptet selv, men å hele tiden overdrive bidrar ikke til konstruktiv diskusjon.
Old 17-04-2013, 18:17   #335
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Spiser sjelden flymat, uansett hvilken klasse og selskap, t.o.m. drøss av F.. Men medbrakte ferske rosinboller og wienerbrød hadde vært greit på FLL . Uansett dette er ikke et aktuelt alternativ og aldri vil bli...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 20:55   #336
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Gjorde en dummy-booking (en veis) på travellink.no. Da kunne jeg velge å legge til bagasje for 199,-. Inkluderer dette mat? Hvis ikke, er det jo uansett billigere enn å betale 500,- ekstra for bagasje og mat på norwegian.no dersom man uansett tenker å ta med egen mat og drikke.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 21:01   #337
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Gjorde en dummy-booking (en veis) på travellink.no. Da kunne jeg velge å legge til bagasje for 199,-. Inkluderer dette mat? Hvis ikke, er det jo uansett billigere enn å betale 500,- ekstra for bagasje og mat på norwegian.no dersom man uansett tenker å ta med egen mat og drikke.
OSL-FLL koster bagasje 199 for første bag, du kan sjekke inn mat men DY tar ikke ansvar for tollen i USA Hvis du vil spise ombord så inngår ikke det i de 199 kronene.

Old 18-04-2013, 00:46   #338
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by robms View Post
Drikke inkludert sammen med mat (vin, øl, mineralvann)
Sikkert EN enhet til maten.

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Uansett dette er ikke et aktuelt alternativ og aldri vil bli...
He he. Fra karen som for noen aar siden sa at poenggaloppen ikke var viktig

Quote:
Mat om bord - Norwegian
Ja, den pappeska for "Premium" klassen saa skikkelig classy ut, virkelig det jeg hadde forventet dersom jeg hadde plunka ut 15 lapper

Jeg fant TO avganger der 1499 prisen var tilgengelig paa outbound, ikke en eneste dato tilgjengelig paa returen. Laveste pris er over 4K, med mat og en drink 5 lapper. Ser ogsaa at "Premium" "lavpris" er utsolgt enkelte avganger, kun flex tilgjengelig paa enkelte dager. Lurer paa hvor mange seter de holder av i Flex.

Som forventet, mye "vi heier paa Kjos" her. Vi faar se om Ola Dunk lukter lunta og finner frem kalkulatoren.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 05:06   #339
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Siden disse gebyrene som Norwegian har stadig er i fokus så vil jeg vel tro at den gemene hop av flypassasjerer har fått med seg at Norwegian har noen gebyrer som flaggskipet SAS ikke har. For noen som tenker ren business så virker det, trass i gebyrer, til at forretningsideene til Norwegian har vært veldig funksjonelle iom at selskapet tjener penger. "Høh, ikke så mye da", "marginalt" kan man til tider lese når diskusjonen vedr våre to "hovedfiender"(SK/DY) og deres respektive tilhengere "braker" sammen til skriftlig disputt her inne. Nei, kanskje ikke så mye men mye bedre en hele tiden å tape penger(til dels masse penger). Man kan også anta at den vanlige passasjer(de det fins flest av og som ikke har noe slikt forhold som vi har her inne til luftfart) kan regne ut sluttsummen selv om sluttsummen inkl gebyrer kommer opp med en gang(og man evt kan trekke fra det man ikke trenger) el ikke(plusse på det man måtte trenge). Folk virker til å fly med Norwegian for det. Utifra hva som kom opp i en VG artikkel for noen dager siden så er det viktigste for hvermansen pris og direkteflighter når de skal reise.
Jeg syns denne DY satsingen fra OSL til FLL er fin for den passer perfekt for meg da jeg, der det lar seg gjøre, helst vil fly direkte. FLL er også et fint utgangspkt for videre reise til latinamerika(Costa Rica, Guatemala, Mexico, Puerto Rico m.fl) og Colombia(Medellin, Bogota og Cartagena). Kanskje noen tom vil til Den Dominikanske republikk?
Denne ruten fra OSL, ARN og CPH har jeg tro på og jeg syns premiumprisene er ganske gode(da er jo alt inkludert også så man slipper disse irriterende gebyrene)..
Old 18-04-2013, 07:12   #340
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Hvor mye drikke er egentlig inklusive i Premiummenyen?

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules