![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jo, økt kapasitet kan nok gjøre dette - det har du rett i, så en liten pluss for noen (men ikke nødvendigvis de som rammes av overbooking). Effekten av dette vil nok i hovedsak være at man betjener noe flere kunder for de setene man tror vil stå tomme, men det er ikke opplagt at dette har en stor effekt på prisen på disse ekstra setene. Om det overbookes i veldig stor skala så kan nok saken være en annen.
Last edited by TOS; 15-04-2013 at 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hva fikk du i USA, og hva fikk de på fredag?
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og hadde DY overbooket så hadde vi kanskje sett 299,- som utropspris på en del avganger som i dag har 349,- De vil selvsagt prise seg så lavt som mulig for å lokke flest mulig kunder, samtidlig som de sikrer god inntjening. Som en sidenote, dette er en storm i en vannglass. Ser at avataren min sier 351 flighter på vel 4 år. På de 4 årene har jeg ikke sett noen få DB, og tilfellene de har spurt etter frivillige kan jeg telle på en hånd. Tre ganger i mitt liv har selskapet tatt kontakt med meg og spurt om jeg vil bytte avgang. En gang tilbydde de kompensasjon og fikk ja, en gang tilbydde de ikke noe og fikk ja (jeg fikk tilbud om 800USD i reisesjekker når jeg tok kontakt med CS i ettertid) og en gang tilbydde de ikke noe og da fikk de nei. Last edited by Dag Viking; 15-04-2013 at 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
![]() |
#86 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så 300$ er bedre enn 500 EUR voucher?
![]() |
#87 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvis det var det de fikk på fredag. Historien sier jo ikke noe om de fikk mer eller mindre enn det også, artikkelen viser bare til standardprisene.
![]()
![]() |
#88 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
300 USD = 229 EUR. Da vil jeg heller ha 500 EUR, i tillegg til at en voucher hos et europeisk flyselskap antageligvis er noe jeg vil få mer bruk for enn en hos et amerikansk selskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Slike kalkulerte risikoer er det i hele samfunnet, og som jeg har nevnt så er i mange andre bransjer ikke en gang en unnskyldning og få.
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er mulig ting har endret seg, men jeg har flere ganger fått høre at SAS vouchers er kraftig devaluert. Fra folk som aldri fikk brukt sine til noe fornuftig før de endte i søpla.
Kan den benyttes til annet enn SAS-flyvninger? Kan man benytte deler av verdien for en bestilling, og ved et senere tidspunkt bruke resten? Har den gyldighetsdato som er et år eller lengre? Jeg vet ikke, men er svaret på et eller flere av disse spørsmålene nei, så hadde cash-tilbudet vært et mye bedre tilbud for meg. Det samme gjelder den $300 voucheren jeg hadde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Just på Oslo har jag två gånger upplevt att man aktivt försökt lösa överbokning i god tid genom att ropa ut i högtalarna att om man är bokad på plan X (utan incheckat bagage) och redan är på plats så kan man få åka med planet före. Det har varit en väldigt positiv upplevelse när man "råkat ut" för det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja sikkert riktig, men poenget mitt var at artikkelen ikke sier noe om hva de konkret fikk så det er søkt å komme med påstander i tråden om at de har fått dårlig betalt. For alt vi vet kan de ha vært happy, men allikevel ringt til kompisen på desken.
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men til og med Norwegian kan ha flybytte!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Overbooking er en ting. Flybytte av tekniske (og sikkert andre) årsaker regnes vel ikke som overbooking.
![]() |
#99 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man kompenseres, men det er ikke en planlagt situasjon. En regulær overbooking vil være planlagt med et beregnet level.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |