![]() |
|
![]() |
#541 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Då har SAS chat sendt meg til 05400 for bestilling av bonusreise. Fekk opp mange alternativ BGO - LYR i sommar, fleire alternativ kvar veg, men den kombinasjonen eg ville ha fekk eg ikkje lov å velgje. Telefondama fekk vist konkludert med at kombinasjonen "var umogleg å bestille på nett", og ordna difor biffen, på 29 minutt akkurat. Ikkje heilt planke dette, tydlegvis (belasting på to ulike EB-kontoar gjordet det kanskje ikkje enklare.) Ornda seg iallefall!
![]() |
#546 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jo. Det er dumt å "gi etter" og bruke IE på sas.no (eller andre nettsteder som krever spesielle nettlesere)
Ved å gjøre det så trykker man statistikken full av IE-besøk, og presset for å faktisk få siden til å fungere i alle nettlesere blir mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har problemer med Chrome her også. Prøver å søke på ungdomsbilletter t/r Trondheim-Oslo på 1. april. Trykker "Søk" og samme side blir bare lastet om på nytt.
Sjanseløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sant. Men for mitt eget blodtrykk er det best på bruke IE. Er drit lei av å få beskjed om at "Du må logge inn..." for å deretter få beskjed om at "Du er allerede innlogget" i andre nettlesere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Fikk idag den 19. mars e-post fra SAS med tilbud om:
-"Meld deg gratis inn i EuroBonus", burde de ikke se av profilen min at jeg allerede er medlem? -"Sol og sommer med SAS" med en rekke destinasjoner med SAS til "0,-", men når jeg følger linken ser jeg at destinasjonene blir færre, prisen går opp til minst 649,- og det står "bestill nå eller senest 18. mars!" De har virkelig dårlig koordinering og treffsikkerhet her.
![]() |
#550 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Man man bestiller bonustur for poeng man opp "Hvis du ikke allerede er EuroBonus-medlem, kan du melde deg inn her og få 100 velkomstpoeng!"
![]()
![]() |
#551 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Registrerer at innsjekk via nett har fått en liten overhaling. Bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Fungerer setereservasjon på websiten for andre som er EBG? Det er jo en knapp og menyer for det, men det ser ikke ut til å virke for meg:
"Minst én av seteforespørslene dine kunne ikke behandles. (4631) Din reservasjon er bekreftet, men vi kan ikke bekrefte dine spesial ønsker for disse flightnene. Kontakt ditt reisebyrå for mer informasjon (4609)"
![]() |
#553 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, sliter med det jeg også. Spurte via chatten og ble bedt om å vente 24 timer så bestillingen kunne oppdateres... hva nå enn det betyr. Sikkert bare svada!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Pleier ikke slikt å funke på lufthansa si side?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Helgeturekstremist
|
![]()
På chaten sa de at det antagelig var fordi flightene var booket før jeg fikk EBG at jeg ikke fikk reservert plass. De ba meg ringe gulltelefonen for å reservere.
Prøvde med en SAS-booking på Lufthansa.no. Fikk opp flighten, men så ikke noen mulighet for setereservasjon.
![]() |
#556 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Kom over en ny variant idag. På oversikten over mine bookinger var det med en flight som jeg fløy for nesten en måned siden, men da jeg klikket på den fikk jeg feilmeldingen at den ikke fantes.
Ikke noe problem slik som mange av de andre feilene, men bare enda en raritet.
![]() |
#557 |
Helgeturekstremist
|
![]()
"Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)"
Bookingsystemet har ikke kunne vise bestillinger i vel en time nå.
![]() |
#558 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet om det er noen større endringer 'in the pipeline' (en god oversettelse tas i mot med takk)?
Helt nye nettsider hadde jo vært det beste, men vi tar vel det vi får! |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS-problemene er vel nærmest for et bransjeproblem å regne. Syns det er mye rot nærmest uansett hvilket flyselskaps nettside jeg skal bruke (blant nettverksselskapene).
Mine erfaringer de siste dagene: - Jeg booket award flights med LH/SK hos Lifemiles - Lifemiles ga meg ikke noe særlig annet vettugt enn referensekode - Jeg forsøker referansekoden hos SK og LH, begge steder kommer den opp (først som reservasjon, men etter en stund som ticketed) - Leter litt rundt i håp om å få valgt seter og lagt inn mitt A3 nummer - lykkes med det på austrian.com - Etter å ha studert litt seatmaps, ønsker jeg å endre seter, men kan ikke det lenger på austrian.com -A3 nummer (som aldri dukket opp på SK/LH sine nettsider er borte igjen på austrian.com. Jeg kan legge det til på nytt, bare for se at det forsvinner igjen - Etter hvert kom jeg på at jeg tidligere har hatt gode erfaringer med LOTs nettsider for setevalg etc. Det funker igjen. Jeg får lagt til mitt A3 nummer og det blir ikke bare værende, men dukker opp både hos LH og på checkmytrip.com (men mangler fortsatt på sas.no). - Apropos sas.no, når jeg logger inn, velger min side og forsøker å gå inn på min lagrede bestilling, reloader siden gjerne 4-5 ganger før den faktisk viser bestillingen. Og noen ganger får jeg beskjed om at jeg må være innlogget først. Forsøker jeg å logge inn på nytt, får jeg en feilmelding som sier at jeg allerede er innlogget. Greit nok at det ligger ulike bookingsystemer i bunn at det skaper problemer, men jeg syns å skylde på det vitner om ansvarsfraskrivelse. Det burde ikke være nødvendig i 2013 å enten måtte ringe kundeservice eller lete rundt på andre random flyselskaps nettsider for å få valge sete på en ticketed businessbillett. Tilsvarende problem har jeg hatt med SAS-billetter bestilt gjennom min arbeidsgivers reisebyrå. Setevalg på sas.no kan jeg bare glemme. Kanskje SAS burde bruke noe av pengene de bruker på å markedsføre fritt setevalg på å implementere setevalg online. For alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! | mortenb | Samlerhjørnet | 0 | 09-06-2018 11:32 |
Om sas.no og alle de bra tingene | Dash | Småprat | 8 | 25-10-2013 12:54 |
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! | LN-REF | Samlerhjørnet | 1 | 03-04-2011 08:38 |
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' | hmm273 | Samlerhjørnet | 10 | 24-01-2008 12:45 |