![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På høsten 2012 hadde meg og to kamerater en tur til Florida og St.Maarten. Hadde ikke noe spesielle planer om å lage noe reiserapport siden både selskap og destinasjoner allerede er godt dekket her på forumet. Men med litt tid til overs går jo det bra allikavel.
Jeg valgte bevisst å reise via Atlanta på veien til Orlando for å få med meg MD11 før den forsvinner fra det siste selskap som operer typen i ordinær rutetrafikk. Traff mitt reisefølge på Seafood bar på OSL før vi skulle splittes. E & P tok seg over atlanteren med Uniteds 757-200 via EWR til MCO. Jeg reiste derimot OSL-AMS-ATL-MCO. Räktårta (majones i store mengder!) ![]() Ombord i KLMs 737-700, første rad etter business. ![]() Enkel servering (fortsatt litt kvalm etter mayo-overdose) ![]() Rask og enkel transfer på Schiphol som alltid. Ingen over, ingen ved siden. Så var det bare å nyte synet av denne doningen før ombordstigning. ![]() ![]() Fant mitt sete 3 rader bak business (Economy Comfort class) ![]() Bra plass til beina for et lite tillegg i prisen ![]() Mye trøkk i motorne under take-off ![]() ![]() T/O Video: http://www.youtube.com/watch?feature...&v=3p4QhFF5Suc Delicious bites og sodavann ![]() Middag, fisken litt smakløs men resten var veldig bra! ![]() På flygninger vestover er det best å sitte på høyre side. Både med tanke på utsikt og solen som steiker inn på den andre siden av flyskroget. Grønland: ![]() Ice snack ![]() Pizza & Pasta servert ca 1,5 t før landing i Atlanta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Landet ganske seint på kvelden i Atlanta. Panda Express som etter tradisjonen skal besøkes var stengt, men får ta det igjen neste gang jeg tar turen innom.
Ombordstigning på flyet videre til Orlando startet i tide, men måtte avbrytes pga et teknisk problem med denne Delta 757-200. Uansett etter en liten pause var jeg ombord og der var det fullt kaos med håndbagasje osv... Vanlig drikkeservering, og landing kl 0027 i MCO. ![]() Good morning Florida ![]() Sund start på Dennys! ![]() ![]() Dagene ble tilbragt i forskjellige parker. Ble mye berg & dalbane ![]() Så var det på tide å komme seg videre til St. Maarten for å slappe av. Tok American Airlines MCO – MIA – SXM, først en 757-200 deretter 737-800 Kom forsinket avgårde fra Orlando men det var rikelig med tid for transfer i Miami. ![]() 2 stk linselus ![]() ![]() Landet i MIA omtrent samtidig som forummedlem C172 ankom med Lufthansa fra Frankfurt. Han skulle på ferie med sin Far og andre bekjente. Fikk øye på denne 4 engines 4 long haul Dreamliner ![]() På American videre til SXM satt jeg igjen på føste rad bak business. Drikkeservering & BOB. ![]() ![]() Ikkje gale å våkne opp til denne utsikt hver morgen ![]() Vennlige skapninger er det her også! ![]() Deilig øy dette. Fotografen har fått for mange drinker i Sunset bar ![]() ![]() ![]() Mr. MountainDew himself ![]() De 2 siste dagene var det uvær og kraftig regn. Strømbrudd og kansellerte fly. Dagen før jeg skulle reise hjem kansellerte Air France så regnet med det var mange passajerer som skulle med KLM til Amsterdam sammen med meg. Mitt reisefølge reiste med JetBlue til JFK for å overnatte der oppe et døgn. Vi hadde avgangstid nesten samtidig. Stod i innsjekkø, men fikk høre diverse rykter om at KLM kom til å kansellere pga for mye tailwind. Det viste seg å stemme og før jeg visste ordet av det var køen lang som et ondt år på det lille billettkontoret. Alternativ var ombooking til AF neste dag og KL om 2 dager. Det hadde ikke jeg tid til! Istedenfor å begynne med køståing tok jeg heller saken i egne hender. KLM maskinen var gått til Curasao som den i henhold til ruteprogrammet skal etter den har vert innom SXM. Gikk til Insel og Antilles Express for å finne ut om det fantes fly jeg kunne ta ned til Curacao, men fant ut at jeg ikke hadde mulighet for å rekke KLM flyet derfra. Last edited by MountainDew; 15-03-2013 at 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da gikk jeg til JetBlue og kjøpte en billett opp til JFK for så å satse på en KL/AF flygning derfra.
![]() Måtte så fryktelig på toalettet etter avgang. Amerikanske selskaper liker jo å ha på setebeltesignet helt til de har kommet opp på cruisehøyde, men må man så må man. Snakket med en hyggelig flyvertinne som passerte i midtgangen og fikk tillatelse til å forlate mitt sete. Flaks ![]() Første gang jeg flyr JetBlue og spiser blå chips ![]() ![]() ![]() Vel framme på JFK var det å komme seg gjennom immigration. Dessverre var det ankomster fra Midtøsten/Pakistan/India på samme tid og da tar det jo en evighet med hver passajer. Kankje litt mye forlangt å ha egne skranker for EU borgere? Vel vel etter 1,5 time var det vår tur. Deretter for ferden videre til Delta som tar seg av KLM (Ikke AF) på JFK. KLM hadde ingen ledige seter, men de kunne se noen få ledige plasser på AF. Ble mye ringing frem og tilbake med AF kontoret men servicemedarbeideren hos Delta var utrolig flink og tålmodig og fikk til slutt omgjort KL billetten SXM-AMS-OSL til JFK-CDG-OSL. Veldig bra kundeservice fra Delta ![]() Dette var siste fly for natten med AF og beregnet ankomst rundt kl 1200 i CDG. Innsjekkingsagenten på AF kunne fortellle at det var en 747 men på gate fant jeg ut at det stemte dårlig. En flott 777-200 var parkert der. En herlig middag ble fortært før det var God Melatonin Natt ![]() ![]() Han som var ansvarlig for min side av kabinen var veldig påpasselig med å sla av lys/tv skjermer som folk har sovnet fra. Veldig god service og proffesjonelt utført jobb av han. En liten frokost før landing ![]() Så var det å tilbringe noen timer i den triste og kjedelige CDG terminal 2 (For det meste AF regional) Var som å komme inn i et bygg der tiden har stått stille siden 1977! Junglejet videre til OSLo. Ikke helt det store serveringstilbud ombord. ![]() ![]() ![]() Bilder: Samsung Galaxy S2 Takk for turen, velkommen tilbake ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra TR, ser ut som om det var en brukbar tur..
![]() Last edited by bergejm; 14-03-2013 at 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott, Fred!
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hørtes "merkelig" ut a td bare kunne dra til JFK og endre billetten til å gjelde derfra? ID-billetter?
Ellers kom jeg på at en tur med MD11 og en tur til SXM frister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fin rapport. MD-11 er stadig vanskeligere aa faa floeyet med som du sier. Den er et hull i min "floyet med" samling. Den brukes mest til noen afrikanske og nord-amerikanske destinasjoner med KLM etter hva jeg vet
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nice rapport. MD-11 er en kul maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Helt topp
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Glimrende rapport dette her!
Artig å lese om hvordan du løste forsinkelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Front section flyer
|
![]()
Flott rapport
![]() ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Flott rapport, som vanlig fra deg. Du må reise mer!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Karibien | Mugnas | Reiseforum | 25 | 26-02-2019 01:42 |
Til Florida/Karibien i februar | Yeager | TripReports | 13 | 07-03-2014 09:45 |
Romantisk i Karibien? | Someone | Reiseforum | 38 | 09-08-2012 11:11 |
Karibien | imm | Flyforum | 2 | 31-07-2006 15:30 |