Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-02-2013, 00:09   #1
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

SAS Ros til SAS-ansatt

I annen post har jeg klaget på en booking som det var problemer med å komme seg inn på via sas.no. Seint i går kveld, kom jeg merklig nok inn og fikk endret på dagens flight. Da jeg kom til GOT fikk jeg ikke sjekkt inn hverken på automat eller i skranken. Det viste seg at bookingen var blitt dobbel og ikke gyldige, selv om jeg hadde fått mailbekreftelse. Etter en del jobbing fikk damen i skranken fikset dette og jeg fikk til slutt sjekket inn med beskjed om at alt var OK.
Stor var overraskelsen da jeg kom til OSL og (irriterende nok) skulle levere bagasjen på ny. Der viste det seg at reisen min ikke eksisterte i systemet, selv om kofferten hadde tag videre til TRD. Det var mye fram og tilbake og damen i innsjekkingen måtte ringe billettkontoret for å få hjelp. De fant heller ikke umiddelbart ut av problemet, men skulle finne ut av det og ringe tilbake til min ansatt i innsjekkingsskranken. Det varte og rakk, og tok nok et kvarter før saken var ordnet.

Tross alle problemene både under nettbooking og underveis, må jeg få lov til å berømme denne unge SAS-ansatte damen som tok seg av meg ved skraken dette kvarteret på OSL. Etter alt som hadde skjedd, var strikken strukket rimelig langt, men denne utrolig trivelige damen i SAS-uniform var så serviceminded og blid at det faktisk var en fornøyelse å småprate med henne mens saken gikk sin gang. På hennes "jakkeskilt" stod det noe slik som SASilicious - dersom noen her inne kjenner henne vil jeg gjerne at hun overrekes en virtuell blomst fra meg for å ha gjort reisen og kvelden min mye hyggeligere!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 02:23   #2
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Default Re: Ros til SAS-ansatt

Forelska eller?

Send det inn via kontaktskjemaet du!
Everest is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 09:13   #3
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Forelska eller?

Send det inn via kontaktskjemaet du!
Er nok litt for gammel til det Men det lyser opp i hverdagen å møte et menneske som gir litt ekstra, spesielt når samme selskap tidligere har gjort mye for å rive ned tilliten.
Old 16-02-2013, 13:19   #4
FlyTAP
ScanFlyer Blue

Send inn positiv melding til SAS! Jeg ble oppfordret her på forumet til å sende inn etter å ha skrytt av en Kjevik-ansatt en liten tid tilbake. Hadde aldri trodd at det skulle bety så mye, ble ringt opp av ansattes sjef og han ville gjerne få bekreftet at jeg hadde sendt en positiv melding til dem. Han ble oppriktig glad og sa at de virkelig trengte litt positiv feedback etter en meget turbulent periode.
Old 17-02-2013, 14:03   #5
Solguden
ScanFlyer Blue

Hva har dette her og gjøre? :-P Jeg møtte en veldig hyggelig kar i resepsjonen hos Radisson Stansted, let me know if you want the full story! ;-)
Solguden is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 14:15   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Solguden View Post
Hva har dette her og gjøre? :-P Jeg møtte en veldig hyggelig kar i resepsjonen hos Radisson Stansted, let me know if you want the full story! ;-)
Dette er et flyforum, trådstarter hadde en positiv opplevelse med SAS, og ville fortelle om det?

Det er helt greit å fortelle om hyggelige resepsjonister, men kanskje helst i sammenheng med en trip report.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 14:28   #7
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Quote:
Liker ironien din!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 14:47   #8
TRDmiler
ScanFlyer Blue

Man kan si mye om SAS, men jeg har alltid hatt et godt inntrykk av SAS-ansatte i skrankene på bakken. Har reist med SAS siden jeg var "just a boy", og kan ikke komme på noen nevneverdige negative opplevelser.

Kan også legge til at jeg kom fra DOH til OSL med "verdens beste flyselskap" QR i vår. Et fly som var kraftig forsinket. Absolutt ingen info gitt til passasjerer i DOH fra QR sin side. Ved ankomst i OSL hadde selvsagt alle mistet sine connections, og jeg var vitne til den mest ineffektive behandlingen av noe slikt jeg noen gang har sett fra QR sin agent. Sto sikkert i en og en halv time i kø og ventet på at jeg skulle få fylt ut det skjemaet jeg måtte gi til SAS for å få nytt fly. Når jeg endelig var ferdig med QR og kom til SK-skranken satte de derimot himmel og jord i bevegelse for at jeg skulle rekke flyet mitt..

TRDmiler is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 14:52   #9
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Jeg synes du skal gjøre det, dog under et annet banner.
No fly zone f.eks.
Jeg synes i alle fall det er veldig hyggelig å lese positiv omtale, dersom man opplever god service.
Er det noe vi Nordmenn er utrolig dårlige på er det å gi skryt når ting er bra, men dersom den minste ting er dårlig, eller feil er vi fremme med store bokstaver.
Så også på dette nettforum.
Nei, fortsett med skryt, forfriskende å lese
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 14:56   #10
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Kan legge på en opplevelse jeg hadde for et par uker siden. Kom til innsjekk på BGO 18 minutter før avgang. Hadde fleksibel billett på en avgang som var 1,5 time senere, men fikk likevel sjekke inn bagen og være med flighten. Slike erfaringer er den viktigste grunnen til at SAS er et klart førstevalg innenriks i Norge.
Old 17-02-2013, 15:43   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg har mange ganger fått bedre service enn forventet ved gaten av SAS. Ved gaten er de løsningsorienterte og vil ha de reisende avgårde, akkurat hva de som reiser ønsker.

Jeg har derimot veldig dårlig erfaring med skranken til SAS med det misvisende navnet "service". Der er det som å komme til "etaten" og man blir fortalt hvor umulig alt er og gjerne også at man ikke er verdt noe som kunde uten gullkort. Kan ikke huske at jeg noengang har fått hjelp av SAS i en slik skranke. Har derimot flere ganger opplevd å bli avvist i en slik skranke for så å få problemet løst av personalet ved gaten.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 15:45   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Jeg har derimot veldig dårlig erfaring med skranken til SAS med det misvisende navnet "service". ---- Har derimot flere ganger opplevd å bli avvist i en slik skranke for så å få problemet løst av personalet ved gaten.
Det er samme folkene .....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 16:08   #13
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er samme folkene .....
Ikke samtidig på begge stedene. Men jeg skjønner jo at det er fra samme gruppe ansatte i samme bedrift. Jeg er usikker på om det er forskjellige arbeidsinstrukser eller om det bare er funksjonen på de 2 stedene som får de ansatte til å oppføre seg så forskjellig, men at det er stor forskjell burde det ikke være noen tvil om.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 16:16   #14
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Kan legge på en opplevelse jeg hadde for et par uker siden. Kom til innsjekk på BGO 18 minutter før avgang. Hadde fleksibel billett på en avgang som var 1,5 time senere, men fikk likevel sjekke inn bagen og være med flighten. Slike erfaringer er den viktigste grunnen til at SAS er et klart førstevalg innenriks i Norge.
Dette er 100% korrekt, og kan ikke understrekes nok. På dette området er SAS et hav foran konkurrenten, og dette bør de verne for alt det er verdt.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 16:25   #15
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Hyggelig og konstruktiv tilbakemelding Solguden
Sist jeg sjekket så var dette et flyforum der vi kan komme med våre meninger og diskutere luftfartsrelaterte emner. Ofte går det på mer eller mindre surmaget kritikk, men denne gangen syntes jeg jeg ville dele en god flyrelatert opplevelse og det synes jeg faktisk hører hjemme på dette forumet i motsetning til det flotte eksempelet du kommer med over.
Plager slike innlegg deg kan du jo bare overse dem og bruke tiden din på noe du finner mer nyttig!
Old 17-02-2013, 16:50   #16
Solguden
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Hyggelig og konstruktiv tilbakemelding Solguden
Sist jeg sjekket så var dette et flyforum der vi kan komme med våre meninger og diskutere luftfartsrelaterte emner. Ofte går det på mer eller mindre surmaget kritikk, men denne gangen syntes jeg jeg ville dele en god flyrelatert opplevelse og det synes jeg faktisk hører hjemme på dette forumet i motsetning til det flotte eksempelet du kommer med over.
Plager slike innlegg deg kan du jo bare overse dem og bruke tiden din på noe du finner mer nyttig!
Ja vi burde få en utskrift av alle tilbakemeldingene som SAS kundeservice får, tror det kunne vært veldig bra å ha i bakhånd, for noen ganger går dette forumet fullstendig tom for ting å diskutere. Da kan man alltid hente frem denne gladhistorien og vi får engasjert hele forumet i en helt meningsløs diskusjon over noe som burde blitt med en mail til SAS kundeservice. Jaja så har vi i hvertfall fått LN-MOW et steg nærmere 100.000 posts. ;-)
Solguden is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 16:59   #17
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
og vi får engasjert hele forumet i en helt meningsløs diskusjon over noe som burde blitt med en mail til SAS kundeservice. Jaja så har vi i hvertfall fått LN-MOW et steg nærmere 100.000 posts. ;-)
Nærmer deg du og, har jo klart 2 bare her
krølle is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 18:13   #18
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Ja vi burde få en utskrift av alle tilbakemeldingene som SAS kundeservice får, tror det kunne vært veldig bra å ha i bakhånd, for noen ganger går dette forumet fullstendig tom for ting å diskutere. Da kan man alltid hente frem denne gladhistorien og vi får engasjert hele forumet i en helt meningsløs diskusjon over noe som burde blitt med en mail til SAS kundeservice. Jaja så har vi i hvertfall fått LN-MOW et steg nærmere 100.000 posts. ;-)
Du er heller ikke tvunget til å gå inn å lese historier om god service i flybransjen.
Være seg SAS, DY, eller andre.
Så mitt forslag er å la dette være, så kan vi some er opptatt av god service, og gjerne liker å høre om det få lese det uten sure oppgulp.
Nok av foraer der negativitet og surmuling er hovedtema.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 18:17   #19
KAB
Transportfotofil

KAB's Avatar

VC-10, takk for at du deler dette. Det bare understreker det som gjør at vi velger å fly med de selskapene vi gjør.

Dere andre sur-truter (les, Solguden), kan bare ta sin hatt og gå. Vi trenger deg ikke her
KAB is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 18:21   #20
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Det skulle vært interessant å vite hva Solguden mener Flyprat (& Småprat som denne posten er plassert i) kan benyttes til av diskusjoner...
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules