![]() |
|
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Enig med MOW.
Quote:
minst en hånd på rattet og pengesekken de siste 12 år mens 100 milliarder har blitt svidd av blir useriøst. De ansatte gikk med på/ble lurt til historiske kutt nå i høst som selvsagt var høyst nødvendig, 15%? Men for å sette ting litt i perspektiv på hvor vannskelig det er å drive flyselskap her oppe - kronekursen. Siden 2008/9 har kronekursen styrket seg 20-30% i forhold til Euro'n! Betaler man ut lønninger i NOK har SAS altså selv etter kuttene dårligere konkurransekraft på lønn idag enn man hadde i 2009! Dette er en utvikling som som de fleste analytikere mener vil fortsette i årene som kommer pga dårlige tider i EU. Så norsk luftfart sin konkurranse-evne vil fortsette å svekkes sammenliknet med de fleste andre land i verden. Man er altså ikke bare nødt til å kutte, men man må kutte mer en konkurrentene som har fri adgang til vårt marked. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS' Gustafson spaar konkurser i Europa | jb1 | Flyforum | 1 | 30-11-2018 11:01 |
Flightglobal intervju med SAS sjef Richard Gustafson | LN-AFG | Flyforum | 1 | 01-04-2014 09:51 |
Ny SAS-sjef: Rickard Gustafson | AirbusTrond | Flyforum | 42 | 01-02-2011 18:31 |
SAS årets innenriks flyselskap - igjen! | Jarlabanke Vking | Flyforum | 14 | 08-01-2010 12:59 |
SAS Braathens årets flyselskap!!! | EB | Flyforum | 14 | 12-01-2006 19:28 |