Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2013, 20:44   #481
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Får fremdeles ikke logget meg inn på mine reservasjoner - når det gjelder den ene av dem har systemet i over en måned bedt meg om å prøve igjen senere, hvilket jeg har gjort opp til mange ganger uten noen form for suksess.
Jeg får også problem med at jeg blir logget ut når jeg går inn i andre menyer og får så beskjed om at jeg allerede er logget inn når jeg gjøre det jeg blir bedt om - nemlig å logge meg inn.
MØKKASYSTEM - jeg kan ikke skjønne at SAS kan være bekjent av i år etter å levere et slikt makkverk. Det må da være noen kompetente som jobber i IT i bolaget!?
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2013, 20:59   #482
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Har også irritert meg over å bli kastet ut og bedt om å logge inn igjen, for så å få beskjed om at jeg allerede er innlogget.
Da er turen over til WF eller DY kort...

Noe annet som irriterer meg for tiden er at SAS ber om tillatelse til å gjøre etter annet jeg ikke begriper hva er hver bidige gang jeg klikker på en flyavgang. Ikke klarer sidene å huske hvilken måned man har valgt for månedsvisning heller.
Old 12-02-2013, 21:22   #483
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
MØKKASYSTEM - jeg kan ikke skjønne at SAS kan være bekjent av i år etter å levere et slikt makkverk. Det må da være noen kompetente som jobber i IT i bolaget!?
Og det kan de ikke heller. Kanskje derfor de nå bytter alt av systemer til hyllevare istedefor programvare lagd på gutterommet.....

Last edited by Dash; 12-02-2013 at 23:18.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2013, 21:41   #484
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Internett innsjekk har også hikke innimellom. Senest i går fikk jeg beskjed om at kun ene legget (av to) log seg sjekke inn på, og at reisen krevde papirbillett (!).
Den er gammel, "papirbillett nødvendig" el.l. har jeg fått periodevis i to år.

Det nye jeg har fått på OSL er kvittering i gaten (selv om jeg har BP av papir) med påskrift "Seat change". Sete har da vært endret fra 2A til 2A eller 9F til 9F

Old 13-02-2013, 02:27   #485
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Noen som har opplevd at den nye oppgraderingsmuligheten finner ut at man plutselig er dobbelt så mange passasjerer i bookingen enn det som er realiteten? Vi er to som skal CPH-BKK, men sas.no mener vi er 4 og skal ha 100K poeng en vei for Y+ til C.... Sjekk bestilling viser så klart 2 passasjerer. Har også optiontown inne på denne.

Last edited by TOS_EBG; 13-02-2013 at 02:29.
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 03:28   #486
Michael
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Den er gammel, "papirbillett nødvendig" el.l. har jeg fått periodevis i to år.

Det nye jeg har fått på OSL er kvittering i gaten (selv om jeg har BP av papir) med påskrift "Seat change". Sete har da vært endret fra 2A til 2A eller 9F til 9F
Får ofte den selv på ulike passasjerer. På Norwegian riktignok. Må være en bug i Altéa tipper jeg. Seat change fra 14A til 14A f.eks. Irriterende.
Michael is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 09:30   #487
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Den skriver det ut på alle som ikke har skrevet ut BP på flyplassen.
Old 13-02-2013, 22:47   #488
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Vet vi noe mer om planen for SAS' it-systemer etter at Norwegians tidligere IT-sjef begynte i SAS? Det var vel en tråd om det for en uke eller to siden, men foreligger det noen konkrete planer rundt hva som skal prioriteres?
Everest is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2013, 11:06   #489
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Vet vi noe mer om planen for SAS' it-systemer etter at Norwegians tidligere IT-sjef begynte i SAS? Det var vel en tråd om det for en uke eller to siden, men foreligger det noen konkrete planer rundt hva som skal prioriteres?
Foreløpig så skal man beslutte hvem som skal bli den nye hovedleverandøren etter CSC sin nåværende kontrakt går ut. Når det er gjort så blir det nok presentert satsningsområder.
Old 16-02-2013, 12:31   #490
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Prøver å skrive ut boardingpass hjemme fra PCen. Får opp meldingen

Quote:
Dersom du klikker på skriv ut-knappen, må du skrive ut og benytte dette boardingkortet når du går gjennom sikkerhetskontrollen i København. Hvis du ikke har tenkt å skrive ut boardingkortet og ta det med deg til flyplassen, bør du ikke skrive ut nå.
Greit nok, skal vel klare å ta den med, selv om jeg ikke skal gjennom sikkerhetskontrollen i CPH. Men noen utskrift får jeg ikke til.
Old 20-02-2013, 08:45   #491
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Da fikk jeg også kjenne på vreden til IT-systemene til SAS... Reiser til Tokyo i morgen, men når jeg prøver å se på bestillingen så får jeg følgende melding:

Quote:
Vi finner ingen fremtidige bestillinger på din profil.
Update: Fant den ved å gå via "Andre bestillinger gjort uten at du var logget inn i din profil" selv om jeg har bestilt via sas.no.

Last edited by Fly med oss; 20-02-2013 at 09:18.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 16:54   #492
Islending
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Da fikk jeg også kjenne på vreden til IT-systemene til SAS... Reiser til Tokyo i morgen, men når jeg prøver å se på bestillingen så får jeg følgende melding:

Update: Fant den ved å gå via "Andre bestillinger gjort uten at du var logget inn i din profil" selv om jeg har bestilt via sas.no.
Samme har skjedd her...

Har tre fremtidige bestillinger (som alle var inne på mine sider før). De er nå forsvunnet... Nå må jeg lete meg frem til mine booking referanser... Møkkaside...
Old 21-02-2013, 17:04   #493
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Kan bekrefte at mine bestillinger også har forsvunnet. De var der senest for en uke siden... at det går an!
Everest is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 18:12   #494
Peppep
ScanFlyer Gold

Argh, Eurobonus-sidene er så vanvittig frustrerende!

Quote:
Du snakker med Sabrina
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Sabrina: Hei!
Hva kan jeg hjelpe til med?
Du skrev: Hei. Jeg forsøker å bestille nytt Eurobonus-kort, men blir til stadighet logget ut igjen. Når jeg forsøker å logge inn på nytt, får jeg feilmelding: "Allerede innlogget (270008)".
Sabrina: Hva er ditt EuroBonus nummer?
Du skrev: Jeg har forsøkt både sas.no og flysas.com. Eurobonus-nummeret mitt er X.
Sabrina: nytt kort er sendt ut
Sabrina: Er det noe annet jeg kan hjelpe med?
Du skrev: Flott, takk. Nei, det var bare det. Men du kan gjerne feilmelde til rette vedkommende at EB-sidene er svært vanskelig å bruke, fordi man hele tiden blir logget ut. Har forsøkt ulike nettlesere med samme resultat.
Sabrina: ja beklager for det, lukk siden helt igjen vent en liten stund(10-15min) så prøver du igjen
Sabrina: Takk for praten, og velkommen tilbake.
Sabrina SAS Norge har forlatt chatt dialogen.
Skjemaet er sendt.
Som om det hjelper...
Old 28-02-2013, 13:08   #495
admiralsommelier
Newcomer

admiralsommelier's Avatar

%&¤#¤#

I dag vil altså ikke sas.no la meg bestille billett når eb.nr er involvert...hverken innlogget eller ei. Noen andre med samme problemet ?
Old 28-02-2013, 14:01   #496
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by admiralsommelier View Post
%&¤#¤#

I dag vil altså ikke sas.no la meg bestille billett når eb.nr er involvert...hverken innlogget eller ei. Noen andre med samme problemet ?
Jeg prøver å booke billett hjem på mitt TPI nå, men får bare beskjed om at det er et teknisk problem, vennligst prøv senere. Lurer på om jeg må være her i helgen..
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2013, 14:29   #497
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Om sas.no og alle de rare feilene

Tjekkede ind til min rejse imorgen og fik fejlmeldingen "ukendt fejl", men alt virkede nu fint.

Mon det var fordi det var så uvant for CSC ikke at få en fejlmelding at de bare for en sikkerheds skyld måtte vise en alligevel
Old 28-02-2013, 14:31   #498
Maltwhisky
ScanFlyer Blue

Maltwhisky's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Tjekkede ind til min rejse imorgen og fik fejlmeldingen "ukendt fejl", men alt virkede nu fint.

Mon det var fordi det var så uvant for CSC ikke at få en fejlmelding at de bare for en sikkerheds skyld måtte vise en alligevel
Maltwhisky is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2013, 14:50   #499
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Maltwhisky View Post
Haha. Muligvis det CSC havde i tankerne
Old 01-03-2013, 09:24   #500
3tflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Kan bekrefte at mine bestillinger også har forsvunnet. De var der senest for en uke siden... at det går an!
Samme her, har en rekke bestillinger frem til juli, men borte er de. Ringte til SAS som bare beklaget at siden p.t. var nede (og det har den vært i snart 14 dager!!). Ble "beroliget" med at bestillingene finnes, ja, vel.Mulig jeg må be dem sende kopi av samtlige reiser som er booket. Makan til amatører!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules