![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fikk en popup på sas.no med invitasjon til å delta i en undersøkelse om sas.no. Takket naturligvis ja til det, fordi hvem har vel ikke lyst til å si sin hjertens mening om den siden...?
De lokket i tillegg med en premie hvis man gjennomførte (ikke at det var min motivasjon for å delta), men må si jeg ble noe overrasket da premien ble avslørt: Tur/retur-reise i Norden for inntil 2500 kroner. Må benyttes innen 6 måneder. Ev. skatter og avgifter betales av passasjer(!) Kunne egentlig spart seg den "premien" og heller sendt ut noen Flax-lodd. |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
|
![]()
Du har rimelig sterke first world problems, om du synes reisegavekort på 2500 kr er GJERRIG, pga *eventuelle* skatter og avgifter?!
Jeg deltar ofte på medstudenters langstrekkelige og tildels "tedious" spørreundersøkelser i forbindelse med mastergradsoppgaver, men også generelle spørrehundersøkelser som f.eks hos Norsk Kennel Klub eller den lokale butikken. Ingen har gitt meg en eneste gave, eller tilbudt premie til de som besvarte spørreundersøkelsen.
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() I så fall må vi legge ned Trip Report-forumet sporenstreks. Å gi en premie som betinger betaling fra vinneren, er strengt tatt ingen premie. Det er det som er poenget mitt. At det er mange mennesker rundt omkring i verden som lider stor nød, er det ingen som helst tvil om, men det er totalt irrelevant i denne sammenheng. Jeg vil ellers oppfordre deg til å finne en flyreise innen Norden hvor det ikke påløper disse "eventuelle" skattene og avgiftene. Er jo nokså obligatorisk. Edit: ...og siden vi først har åpnet døren til Afrika: Nigeriasvindlerne opererer jo pussig nok på samme måte. "You have won 20 Million Euros - please send me 10.000 Euros so I can transfer you the money" ![]() Last edited by ILS2; 07-02-2013 at 15:55. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Så du mener skattene og avgiftene overgår de 2500 kr du vinner? Tror du det er et underskuddsprosjekt? Du har ikke tenkt på at du går i overskudd, uansett? Og jo, det er vel kun i vår vestlige verden man kan klage på å få en gratis reise.
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg sliter med å forstå om du virkelig er seriøs her Polaris. Ikke er det første gang heller.
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Free Luigi
|
![]()
Om JEG er seriøs? Jeg tror jeg sliter med å skjønne hvorfor du synes det?
Ja, jeg er seriøs om at jeg synes det er ekstremt utakknemlig å synes en kompensasjon på en spørreundesøkelse er gjerrig. Folk flest er takknemlige bare man svarer på en spørreundersøkelse, uten at de kan tilby deg en premie. Her tilbyr SAS en ekstra fordel for de som besvarer en spørreundersøkelse, og man presterer faktisk å kalle dette gjerrig. Det er fullstendig beyond me. Jeg har mottatt premie hvor jeg selv har måttet ordne med skatt på premien, det er slik det er å bo i Norge. Jeg gikk i overskudd, tro det eller ei! ![]()
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Å betale flere hundre kroner for å fly er ikke gratis, dessverre. Da hadde i så fall reisen kostet 0 - null - kroner.
Last edited by ILS2; 07-02-2013 at 16:03. |
![]() |
![]() |
#9 |
Flysitter
|
![]()
Blir ganske dyrt å ta ut premien om man ikke hadde tenkt uansett å ta turen.
Eksempel tur jeg akkuratt har booked for 2 OSL-EVE T/R Totalpris 2 336 NOK Skatter, avgifter og tillegg Passenger Charge408 NOK Value Added Tax (VAT) Domestic*168 NOK Fuel* and Security Surcharge *Non refundable charges on non-refundable tickets448 NOK Totalsum skatter, avgifter og tillegg:1 024 NOK |
![]() |
![]() |
#10 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Ehh, 2500 kroner, i premie, for å delta på undesøkelse, ja takk..
Om du liker gambling er vel dette noe som gir størst vinnersjanse, jeg svarer i snitt på en slik undersøkelse i måneden, og drar inn et par gavekort på 500 kroner på den aktiviteten, i året.. Timebetalingen er ikke all verden, men morro lell.. Uansett, man kommer en stubb for 2,5 K pluss avgifter.. Det lukter I-landsproblem lang vei... Jeg hadde heller kicka på at reisen måtte være innen norden...
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 07-02-2013 at 16:11. |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Da sitter du igjen med en drøy hundrelapp i skatt hver vei innen Norge. Noe de fleste unntatt trådstarter har råd til ![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Å bare for å korrigere én liten ting:
Denne "premien" er ikke noe alle får bare ved å svare, dersom jeg ga inntrykk av det i første post. Nei, man må smøre seg med tålmodighet, tvinne tommeltotter, krysse fingrene og håpe at man blir trukket ut som vinner - først da kan man få lov til å betale 1000 kroner (jf. eksempel over) for å reise. ...jeg valgte naturligvis å stå over konkurransen ![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Unntaket er selvsagt hvis jeg vinner Mega Millions-jackpoten i USA. Der må man nemlig skatte av gevinsten, men som Polaris sier; man går jo i overskudd ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Det blir säkert gnäll när han inte får EB-poäng på skatter/avgifterna... |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
O hildrande du .... skikkelig gallerlandsby ....
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Free Luigi
|
![]()
Et kjapt søk gir meg OSL-LYR-OSL midt i fineste Mars-perioden til 2256 kr + 691 kr i skatter. 691 kr for 1 uke på Svalbard i Mars... Fæle greier
![]()
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Gratisreferansen var et tilsvar til Polaris. Hadde ingenting med konkurransen å gjøre, selv om logikk naturligvis tilsier at en premie bør være gratis. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Amatør
|
![]()
Støtter trådstarter fulltstendig her, vinner jeg en gratisreise skal den være 100% kostnadsfri. That`s it.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
US med tidenes twittertabbe? | Someone | Småprat | 10 | 16-04-2014 20:57 |
Tidenes TR? | FlyMads | TripReports | 2 | 07-11-2013 17:03 |
Tidenes agurk? | Vede | Småprat | 11 | 14-04-2011 23:50 |
Tidenes beste klage | LN-FOC | Flyforum | 6 | 28-01-2009 11:42 |