![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]()
Et SAS cummuter fly står nå på parkering 4 på OSL med landingshjulene slått halveis inn.
Hva som har skjedd veit jeg ikke, men det kan jo tyde på at noen kanskje har kommet nær en knapp de ikke burde.......? Bildene er tatt med mobil, derfor litt ruskete kvalitet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
Fra Avinor:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
OUPS!! Hvordan i all verden klarte de dette???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Ut ifra bildene på VG.no ser det ut til at det er store strukturelle skader foran vingene. Totalvrak?
Finnes det ekstra F50 å sette inn på commuter sine ruter nå? Eller må WF steppe inn? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
Og mere undrelig ble det...., bortsett fra at det er jo Fokker 50 da... ![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
bilde kommet inn på mobilen fra "Scanair.no-leser"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]()
Høres jo merkelig ut at landingshjulene bare kan klappe sammen, uten at noen har vært ombord?
Men jeg kan for lite om dette, så det var bare spekulasjoner som gjorde at jeg nevnte det i starten av tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
SAS har én F50 i reserve
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Ja, skjønner. Men nesehjulet ser jo ut til å være uberørt, så det må jo være noe gærnt med opplegget rundt hovedhjula.... (understatement of the year
![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Håper det har en eller annen natrurlig forklaring som at en "har vært borti" noe han ikke skulle.
Orker ikke annet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Snakket med en som har vært borte og sett på flyet. Stor sprekk rundt hele flykroppen bak cockpit.
...så da er det vel bare å teipe det samme og selge det til et eller annet afrikansk cargoselskap? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
sjekk det øverste VG-bildet - de ser du tydelig sprekken. Må ha gått hardt i bakken. Dette er en write-off.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Har fått ey ymt fra sikre kilder om at dene blir til spiker....... ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Glad jeg ikke er den som går rundt med et par låsepinner i lomma i dag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Kanskje SAS Braathens ikke har brukt korrekt understell på flyet jamfør gale bremser på B737-800-flyene tidligere
![]() Skal bli interessant å lese årsaken til dette når det kommer fram. Merkelig dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Som jeg kan se det så ser det ut som om det er understellet på en A340.. Merkelig at en tekniker kan ta SÅ feil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]() ![]() Dette flyet har vært til vedlikehold i natt ifølge SAS. Det er åpenbart at en eller annen tekniker ikke har gjort jobben slik han skulle. Dette føyer seg inn i rekken av SAS-feil når det gjelder vedlikehold. Håper nå at SAS slutter helt med å "rakke ned" på billigselskapers vedlikeholdsrutiner. Det er tydeligvis ingen som slurver slik med vedlikeholdet som SAS. Her må det KRAFTIG innskjerping til!!! Slike ting skjer bare i Uganda, Bangladesh og hos SAS. Mulig Ryanair ikke selger gjennomgående biletter, men de har iallefall ikke slike vedlikeholdstabber jevnt og trutt. DETTE ER ALT FOR DÅRLIG SAS!!! TATT MED BUKSA NEDE IGJEN! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnes det hjelpsomme SAS - brukere her inne? | Ståle | Småprat | 3 | 16-02-2011 18:27 |
Commuter med vei-landing i Canada | Discus | Flyforum | 0 | 06-06-2010 09:23 |
SAS Commuter avvikles | Oggi | Flyforum | 9 | 14-06-2006 17:02 |
SAS Commuter | LN-FOC | Flyforum | 3 | 22-07-2005 22:57 |
SAS Commuter | LN-FOC | Flyforum | 5 | 20-04-2005 14:01 |