![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Finnes det bare deice muligheter for 01L og 19L?
Med muligheter mener jeg dedikert område. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Nei, det finnes 4 plattformer for de-ice.
Alpha-syd 01L Alpha-nord 19R (dog ikke aktiv på daglig basis) Bravo-syd 01R Bravo-nord 19L
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 112
|
![]()
Det er vel fordi 01R og 19R stort sett brukes til landinger pga takse-lengde(?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
|
![]()
Synes det virker som om fordelingen mellom østre og vestre bane har blitt noe jevnere etter Oslo ASAP. Har dog ingen tall, og noen som har peiling må gjerne opplyse rundt dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]()
Det har vel ikke blitt de-iced et fly på bravo syd på mange år så vidt jeg veit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Newcomer
Join Date: Apr 2008
Location: ENGM
Posts: 42
|
![]() Quote:
I tillegg vil vel også deice på 2 baner kreve flere biler og større bemanning. Og som siste faktor ved deice forhold opererer som oftest ATC med segregert banebruk (ofte LVP operasjoner i disse forholdene), dvs en for landing og en for avgang da dette gir bedre forutsigbarhet for alle parter og også bedre utnyttelse av kapasiteten og er et sikkerhetsmessig enkelt konsept ![]() BS (01R) har også per i dag kun ett spor. I tillegg er det pr i dag kun en taxebane der nede. Neste sommer vil imidlertid "T" bli forlenget i sydenden og int. B2 bli bygget. AN (19R) er pr. i dag stengt pga. utbyggingen. Her er imidlertid kapasiteten/antall spor god. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Min erfaring er at de-ice eller brøyting tvinger LTT over på segregerte rullebane operasjoner lenge før LVP slår inn. Det er nesten aldri LVP under snøvær, men selvsagt ved FZFG.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Deicing-teknologier | Radiv | Flyteknisk forum | 18 | 31-12-2012 13:15 |
Deicing i mørket | putzmeister | Bilder & foto | 6 | 21-01-2010 13:23 |
For MYE deicing ... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 24-12-2008 22:41 |
Deicing....hurra | LN-MEH | Flyforum | 6 | 18-05-2006 01:07 |
Infrarød deicing på OSL | Superhai | Flyforum | 6 | 05-08-2005 21:03 |