![]() |
|
![]() |
#1421 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Trist dag for skandinavisk luftfart.. Havde nu håbet på at SAS blev lukket nu istedet for at vi igen skal slides igennem noget der blot er en trist skæbne - udgangen bliver ikke just god, tror jeg.
Men stort tillykke alligevel! |
![]() |
![]() |
#1422 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Man kan ikke gi ei hel gruppe sparken fordi en fagforening ikke signerer en avtale. På den annen side, vil det ikke være nødvendig. Slik situasjonen ser ut nå, vil både de som ikke signerer og alle andre SAS-ansatte miste jobben om ikke alle foreningene signerer.
|
![]() |
![]() |
#1423 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Usikker på hvor jeg skal putte denne hen, da det finnes flere tråder som omhandler SAS og krisen de er inne i akkurat nå.
Har tenkt samme tanke selv, og ja, jeg skal ikke lage en diskusjon hvorvidt SAS har gitt ris til egen rau eller ei. http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2510783.ece
#1424 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WF melder på sin facebook page at det nå kun gjenstår én signatur og at denne er forventet å komme straks.
|
![]() |
![]() |
#1425 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Att CAU är kvar på slutet kan inte förvåna någon.
|
![]() |
![]() |
#1426 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nå er ikke jeg noen forsvarer av CAU. Ikke har jeg peiling på de enkelte fagforeningers indre liv. Derfor uttaler jeg meg ikke om CAU spesielt.
Men når ble det i fagforeningers interesse å være den første som løper til signaturbordet? De skal tjene medlemmenes interesse og gjøre det de mener er best for dem, og det oppnår man ikke ved å være den første som legger seg på ryggen og sprelle. Sånn rent generelt, altså.
#1427 |
Lurker
|
![]()
NRK: Alle foreningene er blitt enige. Da er steg 1 av mange gjennomført. Lykke til videre
![]() Edit: Det var en reporter som opplyste om dette. I studio fem minutter etter sier programleder at de to siste har levert inn sitt forslag - så da antar jeg at opplysningen de først oppga er uriktig. Last edited by Bacardi; 19-11-2012 at 08:28. |
![]() |
![]() |
#1428 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ryktes at det ligger innen krav fra iallefall pilotene om at ledelsen og styret må gå av (Svensk Radio P1, intervju med leder for pilotene)
|
![]() |
![]() |
#1429 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | |
SVG/ENZV
|
![]() Quote:
Er da mye bedre at de som vil være med og signerer får fortsette mens de som ikke er med får sparken. Dermed kan SAS fortsettes uten dem, hvis ikke er det jo ut med alle!
![]() |
#1431 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor finner du dette? Ingen andre medier melder slikt...
|
![]() |
![]() |
#1433 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Lurker
|
![]()
Se min redigering. Ingen enighet enda mao!
Jeg antok at det var trygt å ta nrk-rapporter som god fisk, men tror vi bare må vente her... Beklager det. NRK melder som nevnt over nå at det kun gjenstår 1 forening, nemlig CAU. Last edited by Bacardi; 19-11-2012 at 08:31. |
![]() |
![]() |
#1435 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er jo litt pussig at fristen har gått ut, men CAU har enda ikke skjønt alvoret. Ser frem til den dagen vi ser et SAS uten CAU
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Ser på TV2 at SAS bekrefter at det kun er CAU igjen.
Burde gå veien nå... S |
![]() |
![]() |
#1437 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Ute på tur
|
![]()
Men, selv om alle nå skulle signere så spørs det jo da om bankene godkjenner dette.
-A |
![]() |
![]() |
#1439 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Litt mer optimistisk nå, men fotsatt en laaang vei å gå. |
|
![]() |
![]() |
#1440 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
![]() Men i allefall kl 09.00, presesis, skal SAS være konkurs eller flyver inn i evigheten ![]() EDIT: Da ble det nok en gang ikke slik som de hadde sagt, det ender med at de kommer i land ![]() Last edited by Trdfly; 19-11-2012 at 09:05. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |