Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2012, 19:37   #1
Wahoo
ScanFlyer Molded

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by Fredrik74 View Post
Vad tjänar det till att sänka sin egen lön om företaget ändå kommer att gå i konkurs? Varje månad med högre lön är då en bonus. Det är ju precis där vi står idag. Om facken tror att SAS ändå kommer att gå i konkurs finns det inga skäl till att säga ja. Tror de däremot att företaget kan överleva blir det en annan fråga.
Noe annet å legge merke til her er at pilotene i sitt eget forslag bevisst øker arbeidstiden til fordel for høyere lønn i forhold til ledelsens forslag. Hva skjedde med den store kampen for sikkerheten foreningene har kjørt i media den siste tiden?? Trøtte piloter osv.? Penger er tydligvis viktigere...

W
Wahoo is offline  
Old 18-11-2012, 19:58   #2
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Noe annet å legge merke til her er at pilotene i sitt eget forslag bevisst øker arbeidstiden til fordel for høyere lønn i forhold til ledelsens forslag. Hva skjedde med den store kampen for sikkerheten foreningene har kjørt i media den siste tiden?? Trøtte piloter osv.? Penger er tydligvis viktigere...
Her kunne jeg lekset deg opp etter veggen og gitt deg en real omgang muntlig juling for å komme med usakeligheter, men jeg orker ikke fordi du er den du er. Lovverket er minimum, og SAS-pilotene gjør ikke annet enn å bevege seg mot det. Hva mener du de skulle gjort? Slått SAS-konkurs fordi de mener at å jobbe etter regelverket går utover flysikkerheten? Det er faktisk mulig å jobbe etter regelverket, og samtidig si at man mener det er for liberalt. Det er har overhodet ikke noe å gjøre med hvor mye penger som legges på bordet. Du forsøker å skape situasjoner og konflikter som ikke finnes om ting du ikke forstår.
TCAS is offline  
Old 18-11-2012, 20:12   #3
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold

STARSHIP 2's Avatar

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Her kunne jeg lekset deg opp etter veggen og gitt deg en real omgang muntlig juling for å komme med usakeligheter, men jeg orker ikke fordi du er den du er. Lovverket er minimum, og SAS-pilotene gjør ikke annet enn å bevege seg mot det. Hva mener du de skulle gjort? Slått SAS-konkurs fordi de mener at å jobbe etter regelverket går utover flysikkerheten? Det er faktisk mulig å jobbe etter regelverket, og samtidig si at man mener det er for liberalt. Det er har overhodet ikke noe å gjøre med hvor mye penger som legges på bordet. Du forsøker å skape situasjoner og konflikter som ikke finnes om ting du ikke forstår.
Støttes.

Hvem eier eiendommene til SAS (hangarer etc)? Er det Group eller Airline? Hvem "eier" pensjonsforpliktelser (var det totalt 31mrd?) og "Eurobonusgjeld"?

Dersom svaret er Group-Airline-Airline er jeg redd løpet er kjørt og en av de tristeste dagene i Skandinavisk luftfart er kommet..

Når Group i tillegg eier noen fly (ref BU662) kan jeg ikke forstå annet enn at det er mye verdier i Group som må forvaltes videre til det beste for aksjonærene og man må la SAS-Airline gå..

Jeg føler virkelig med pensjonister og ansatte fra SAS i dag

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline  
Old 18-11-2012, 20:17   #4
Wahoo
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Usakelig?

De samme fagforeningen som i lengere tid har kjørt en massiv kampanje for kortere arbeidsdager, kaller både EU og
diverse selskaper for uansvarlige, legger fram undersøkelser som viser at halvparten sovner i cockpit etc etc.
Disse legger idag fram ett forslag som betyr LENGERE arbeidsdager enn det ledelsen forslag gjør. Dette kalles dobbeltmoral
der jeg kommer ifra.

Men la oss ta den debatten senere hvis dette går igjennom.

W
Wahoo is offline  
Closed Thread

Posting Rules