![]() |
|
![]() |
#1101 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Dash; 16-11-2012 at 18:48. |
|
![]() |
![]() |
#1102 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Siden SAS er i media for tiden er det nok av OSL-patrioter som utnytter sjansen til å gjøre et poeng ut av at de ønsker seg flere direkteruter ut fra lokalflyplassen på Jessheim, og skyver gjerne resten av Norge foran seg, selv om, som jefi99 sier, mange nordmenn bryr seg nøkken om rutetilbudet fra OSL. Takke meg til CPH, forhåpentligvis også i framtida. Syns det er en riktig hyggelig flyplass ![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
#1103 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du har kredittkort for hånda har du vel ingenting å tape på å bruke det? Det verste som kan skje er at du får pengene tilbake fra kredittkortselskapet og må kjøpe ny billett med et annet selskap.
|
![]() |
![]() |
#1104 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#1105 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Personlig ville jeg foretrekke at flere nordmenn ville se verdien av et sterkere Gardermoen med alle fordeler det vil ha for norsk næringsliv og turisme. Nordmenn som gir blanke i Gardermoen og ønsker å styrke København er nesten landsforædere i mine øyne. Jeg ser ikke noe formildende ved det. |
|
![]() |
![]() |
#1106 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
#1107 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette har intet med patriotisme å gjøre. Det er business. Enkelt og greit. Lager man et skikkelig tilbud for de reisende, kommer de tilbake med glede. Gir du dem en kjip oppelvelse, vil de velge andre alternativer der det er mulig.
|
![]() |
![]() |
#1108 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Perdiem efter 3 timer - hvorfor ikke følge statens regler hvor diæter først udløses efter 24 timer? |
|
![]() |
![]() |
#1109 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Problemet er at få et familieliv til at fungere når man bl.a. kan have op til 4 mdr's standby om året. Op til 7 uger mellem weekendfri. Og en masse andre ting, der kan have stor indflydelse på folks liv, men som ikke nødvendigvis er nævnt i folderen. Desuden en masse uafklaret om pensionen. Men det forventer jeg ikke at der er mange her der har forståelse for. Flyvende skal vel helst stå til rådighed 24/7 året rundt - og gerne til minimumsløn på korttidskontrakter. Alt for at alle andre kan rejse på weekendtur til under kostpris.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 16-11-2012 at 18:57. |
|
![]() |
![]() |
#1110 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Tror det er langt mellom folk med slike overdrevet sterke tullete meninger utenfor Flyprat ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1111 |
Flyklapper
|
![]()
Sjekk kommentatorfeltene til avisene .. gutta her er amatører i forhold.
|
![]() |
![]() |
#1112 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Historiene på media blir bare verre og verre, ref dagsrevyen 161112. Ok gå konkurs hylekoret med underbetalte SAS ansatte gidder ikke å høre på dere lengre....
|
![]() |
![]() |
#1113 |
:-)
|
![]()
NRK opplyste på nyhetene kl.19:00 norsk tid idag at SAS-ansatte i kabin og cockpit kan med dagens avtale gå av med pensjon ved fylte 55 år med 75% lønn, og nesten full lønn etter fylte 60 år. Helt ekstremt lukrativt sammenlignet med bransjer hvor f.eks Mastergrader og bachelorgrader kreves for å utføre arbeidsoppgavene, som i tillegg må jobbe til minst fylte 62-67 år. Størrelsen på innskuddene har nok mye å si, men likevel.... Noen som vet om NRK snakker sant?
Last edited by ole99; 16-11-2012 at 19:25. |
![]() |
![]() |
#1114 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Det jeg først og fremst reagerte på var få frihelger. Hvordan er dette i forhold til i dag? Det slår meg også som ganske tett med 5/3, men jeg vet ikke hvor vanlig dette er i resten av Europa. De øvrige vilkårene ser, for meg, ikke urimelige ut isolert sett. Det som er vanskelig å vurdere er jo hvor stor den reelle lønsnedgangen blir i en jobb der en betydelig andel av lønna er ulike tillegg og man ikke kjenner de gamle satsene. Pensjonsavsnittet oppfatter jeg som rimelig klart, selv om størrelsen på innskuddet ikke er nevnt. Det kan hende det er fordi jeg nylig har vært gjennom ei pensjonsendring og har en del informasjon fra den gangen. Jeg leser det også som at det ikke blir endringer for kabin i Sverige og Danmark, men det stemmer kanskje ikke? |
|
![]() |
![]() |
#1115 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
...og Avinor sjefen (tidligere sas pilot) får utbetalt 75.000,- pr mnd i pensjon fra SAS og er erklært inhabil ifm mulg eiendomskjøp fra SAS....
W Last edited by Wahoo; 16-11-2012 at 19:20. |
![]() |
![]() |
#1116 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1117 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1118 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Du kan for såvidt have ret i at de vilkår enkeltvis og isoleret set ikke er så fantastisk afskrækkende, men det som er problemet er mere summen af dem og usikkerheden om hvordan det reelt kommer til at indvirke på folks dagligdag. Der er mange uafklarede deltaljer omkring dette og det er vel det fagforeningerne gerne vil have afklaret og specificeret inden du kan skrive under. Løn, diæter osv er absolut ikke det vigtigste i denne sammenhæng - selvom det naturligvis kan mærkes med en 15& lønnedgang. Allerede dag har rigtig mange store problemer med at få familieliv til at hænge sammen - og det er de naturligvis bange for bliver helt umuligt når mange begrænsninger fjernes. Der er masser af eksempler på hvor både mand og kone er flyvende, enlige osv - de får ikke meget tid sammen eller med deres børn i fremtiden. Det har de naturligvis selv valgt, men det er vel ikke meget at forlange at man får et rimeligt overblik over hvornår man har fri. 47,5 time om ugen - vil (som Savipix siger) naturligvis ikke blive normen hver uge, da man på et eller andet tidspunkt rammer loftet på 900t årligt, men 1/4 året på standby og minimal indflydelse på fridage, samt op til 7 uger mellem weekendfri. Derudover ubegrænset antal enkeltstående standby og blanke dage. SAS kommer naturligvis ikke til at benytte sig af dette fuldt ud, men det er en potentiel blanko check over ens tid og liv man skriver under på - og det burde kunne gøre bedre, så man i det mindste har lidt sikkerhed for at kunne planlægge hvornår man har fri. Men markedskræfter råder jo og desværre er der store dele af markedet der presser vilkårene helt i bund. Derfor er jeg også ganske overbevist om at man vil se mange dygtige medarbejdere forsvinde den kommende tid. Det er synd (uanset om det er i flybranchen eller andre brancher), men desværre er det jo åbenbart den måde "vi" gerne vil have samfundet udvikler sig på. Der er nok ikke meget at gøre ved det udover at finde et andet job.
![]() |
#1119 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1120 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |