![]() |
|
![]() |
#1081 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1082 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Man ændrer til svenske satser på per diem for alle - også i DK og NO. De svenske er vel de laveste af de tre.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
#1083 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
OK. Nå er riktignok endel av disse satsene ikke så langt unna det man får i den norske stat, og satsen for Norge er faktisk høyere enn det man får i Norge (ellers er de vel litt lavere). Det må vel iallefall være fornuftig å ha samme sats for alle, uavhengig av om de flyr fra NO, SE eller DK.
|
![]() |
![]() |
#1084 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Hva betyr det at pilotene får en, felles ansiennitetsliste? Har de hatt flere før? Jeg husker det var "problem" med å få samlet alle i en liste tidligere, men hva er status her?
|
![]() |
![]() |
#1085 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Var ikke det en kilde til konflikt i både overtakelsen av Linjeflyg og Braathens i sin tid...?
|
![]() |
![]() |
#1086 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
SAS bekrefter igjen at planen ikke er åpen for forhandlinger;
SAS: Dette er vårt ultimatum (DN.no) W |
![]() |
![]() |
#1087 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 222
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 47
|
![]() Quote:
De lider ingen nød, disse SAS-ansatte, dette er vilkår langt over Norwegians basispakke :-) |
|
![]() |
![]() |
#1089 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 47
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1090 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]() Quote:
Og det er vel ikke rent sjeldent det har blitt poengtert i forumet her også at det for IC ville vært mer liv laga å ha hub på OSL enn i CPH og på ARN... |
|
![]() |
![]() |
#1091 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 222
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1093 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Jag tycker inte dessa arbets villkår är uppseende väckande alls.
Media har och vissa berörda fackförbund ju framställt det som SAS piloter och kabinpersonal kommer få "slavliknande" villkår. |
![]() |
![]() |
#1094 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Når jeg så debatten så virket det som om førsteamanuensisen fra BI mente FrP politikeren, for jeg synes selv det var litt vanskelig å se hva Giske gjorde som skulle være å slå politisk mynt på situasjonen. Noen kan kanskje forklare...?
|
![]() |
![]() |
#1096 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
5/3 är fem produktionsdagar och 3 fri. Sen finns det ingen möjlighet att planlägga med 47.5timmar konstant heller då man skulle överskrida max block hours på en månad mht Subpart Q (myndighetsreglerna) relativt fort och därmed utplåna den önskade flexibiliteten.
Last edited by Savipix; 16-11-2012 at 16:58. |
![]() |
![]() |
#1097 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
Jeg tror absolut ikke at nordmænd generelt har mindreværdskomplekser over at de bliver "nødt til" at flyve via CPH (eller ARN), og jeg tror absolut heller ikke at disse tænkte (teoretiske) mindreværdskomplekser har noget at gøre med at Norge har været underlagt først den danske trone, og siden den svenske. Men jeg oplever at holdningen i Europa er, at franskmændene, der i årtier har besiddet som det mest arrogante folkefærd i Europa, nu er mistet den titel. Og det bekræfter sætningen i den artikel ganske fint. En anden ting er, at hadet til CPH som SAS' hub ofte kommer ud som, "hvorfor skulle vi i BGO/SVG/OSL/TRD/KRS dog flyve via CPH, når vi nu lige så godt kan flyve via FRA/AMS/LON/CDG... Og det kan man jo undre sig over. Men måske du skulle tage med i betragtning at 90+% af brugerne her på forumet er norske... |
|
![]() |
![]() |
#1098 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Man gjør en stor tabbe hvis man legger følelser, politikk eller nasjonalisme i hvor/hvordan SAS bør
organisere seg i framtiden. Det er kun den beste løsningen sett fra ett bedriftsøkonomisk ståsted som er god. Alt annet er selvmord og idioti. Det eneste vi med sikkerhet vet vet at den løsningen som er idag langt fra er ideel. Hvilken løsning som er best tror jeg vi bør overlate til økonomene og ledelsen i SAS. Tidene er over da man hadde stor administrasjon i alle land. En liten administrasjon i ett land må holde. Kundene forventer non-stop avganger mellom de store byene i europa. Tidene er også over da man er villig til å først reise 1-2 timer i "feil vei" for å komme til andre kontinenter - med minde det er betydlig billigere eller man er fly-entusiast... . Og betydlig billigere blir neppe SAS med det første.. . W |
![]() |
![]() |
#1099 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
|
![]()
Skal til å bestille flybilett for neste helg med Sas, bør jeg kjøpe det på kreditt eller satse på at sas ikke går konkurs innen søndag?
|
![]() |
![]() |
#1100 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Location: OSL/FMO
Posts: 98
|
![]()
Uavhengig av konkurstrusler eller ikke, benytter i allefall jeg alltid kredittkort ved bestilling av flyreiser (og forøvrig all annen handel over internet)...
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |