![]() |
|
![]() |
#1061 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det pratas ibland om att SAS utnyttjar sin flygflotta och crew ineffektivt.
Finns det mycket som går att göra här? |
![]() |
![]() |
#1062 |
Flysitter
|
![]()
Er vel det som er meninga med de nye arbeidstidsbestemmelsene
|
![]() |
![]() |
#1063 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det med Giske skjønner jeg ikke at du kan mene. Giske prøvde å tåkelegge at kassakreditten ikke er et tilskudd til SAS. Han snakket både som "ansvarlig eier" og tok også opp samfunnsansvaret med å holde folk i jobb i en vanskelig tid, spesielt nå før jul. Min oppsummering av Giske etter debatten var at han er stor tilhenger av statlig eierskap, og pakker det inn så godt han kan i politikerprat, også mtp 5500 stemmer til AP fra SAS-ansatte foran neste valg. |
|
![]() |
![]() |
#1065 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Giske var vel også nokså klar på at den langsiktige planen er å selge statens aksjer i SAS (men at kjøperne ikke har stått i kø til nå) - klarere enn hans uttalelser i debatten kan du ikke få fra en politiker. |
|
![]() |
![]() |
#1066 |
at your service!
|
![]()
For ein gong skuld er eg 110% einig i det TOS seier!
![]()
#1067 |
Newcomer
|
![]()
Giske var klar som krystal !!! Klarere kan ikke en politiker være uten at den berømte teskjea blir tatt i bruk
|
![]() |
![]() |
#1068 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1069 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå ligger jeg langt utpå høyre sida hva politikk anngår. Men Giske var klar og tydlelig i går på hva dette var for noe. Kun FRP som prøver å score noen billige poeng her. Men tror nok FRP også kommer til å støtte dette i stortinget.
Syns alle svarte bra for seg i går utenom Wikestad som skriker og ballerer for alt. At han blir valgt til fagforeningsleder er for meg komplett uforståelig. |
![]() |
![]() |
#1070 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Jeg er enig i at Giske gjorde en god figur på Debatten i går. Hvis Giske og hans parti hadde vært ute etter å bare eie SAS og fiske stemmer så ville nok saken om bonuspoeng innenlands fått et helt annet utfall litt tidligere.
Interessant å høre på Andersen fra BI også, selv om jeg ikke er helt sikker på at det amerikanske flymarkedet og Nord-Europa er helt samme type marked. Det hadde vært interessant å høre litt mer med Norwegian hvilket konkurransemarked de ser for seg den dagen SAS ev er borte, jeg tor Norwegian bør være fornøyde med et (litt sterkere) SAS på vingene. Spennende dager nå fremover. |
![]() |
![]() |
#1071 |
Newcomer
|
![]()
Fra DN 14.11:
"Avinor kan ende opp med å kjøpe eiendommer det kriserammede flyselskapet SAS har på Gardermoen. Det statseide flyplasselskapet forhandler nå med SAS om et kjøp. Avinor håper å få tilført seks milliarder kroner fra sin statlige eier, noe som kan gjøre eiendomskjøpet mulig, skriver Dagens Næringsliv." Skal bli spennende å se hva tilbakeleien til SAS blir..... Skjult overføring av likvide midler?? |
![]() |
![]() |
#1072 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og det samme har den danske finansminister
|
![]() |
![]() |
#1073 |
Newcomer
|
![]()
http://tv.nrk.no/serie/debatten1/nnf...512/15-11-2012
her kan man se Giske igjen og igjen og igjen og.................. om man fremdeles er tvil om hvor næringsministeren står |
![]() |
![]() |
#1074 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tegn på gennembrud i forhandlingerne: http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle4911336.ece
|
![]() |
![]() |
#1075 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1076 | |
Ute på tur
|
![]()
Her er vel dagens situasjon pent summert:
http://www.aftenposten.no/meninger/k...s-7046587.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1077 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1078 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meklar Peter Hermanrud meget kritisk til SAS si rekneskapsføring:
Quote:
![]() |
#1079 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men ellers en ganske interessant artikel. Alligevel undrer jeg mig over at det nu er relevant hvad avisredaktører mener er bedst for selskaber, og hvad de er "for" eller "imod". Det er fair nok at aviserne har en holdning. Men det her er "over the edge": Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#1080 |
Newcomer
|
![]()
Di.se har lagt ut hele informasjonsbrosjyren som SAS sendte til sine ansatte med de nye vilkårene.
http://www.di.se/SiteImages/2012/11/16/sas-broschyr.pdf |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |