![]() |
|
![]() |
#1041 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det virket veldig uprofft av Norwegian å sende en mann helt uten mediatrening. Jeg får tro at han er faglig dyktig, men det kom ikke frem og det kom heller ikke klart frem hva han prøvde å formidle. Eneste inntrykket jeg satt igjen med var at han var veldig ukomfortabel og ønsket seg bort derifra. Et skikkelig arbeidsuhell fra Norwegian.
#1042 |
Helgeturekstremist
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2508971.ece
"Betalingsfrykt stengte eurobonus-butikken SAS-kunder fikk ikke brukt eurobonus-poeng." De som driver butikken var usikre på om de ville få penger fra SAS for alle som nå rusher til buikken for å bruke opp poeng.
#1043 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis danskene nå klarer å få til forrandringer for sin egen del i "forhandlingene" som pågår
vil dette velte hele lasset. Som Giske også sa er det helt uaktuelt å gjøre forskjell, altså er det ikke "forhandlinger". W |
![]() |
![]() |
#1044 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når har SAS lønnsutbetaling til ansatte?
|
![]() |
![]() |
#1045 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Något stämmer alltså inte. |
|
![]() |
![]() |
#1047 |
Newcomer
|
![]()
En ting jeg ikke skjønte på debatten i går var at Giske sa kreditten kun var ment til bruk ved krisesituasjoner som f.eks en askesky.
Nå er det jo ikke noen krisesituasjon, hvorfor haster det så mye da ? |
![]() |
![]() |
#1048 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg er helt sikker på at SAS får en avtale i havn, og at selskapet vil være i ordinær drift fremover. Så blir det spennende å se om de klarer å være bærekraftige på sikt.
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#1049 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1051 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er snakk om forskjellige kreditter. Fra staten er det først og fremst snakk om en garanti som bankene krever for å stille opp. Sier bankene stopp er det raskt game over
|
![]() |
![]() |
#1052 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det kommer altså an på hvilken avtale som er gjort. I Norge er det også vanlig at bedrifter med høysesong om sommeren kjører ett annet opplegg. W |
|
![]() |
![]() |
#1053 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det regjeringen stiller opp med kan vel sammenlignes med å kausjonere for et boliglån. Og så sier de at de ikke vrir konkurransen, men bare sikrer arbeidsplasser.
#1055 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Mye SAS folk her inne tror jeg, debatten preges av sterke følelser og ikke av objektivitet.
I en forhandlingssituasjon som dette der man i alle fall etter det vi hører i media står på kanten av stupet, er det viktig å være løsningsorientert og konstruktiv. Man må jo kunne tenke seg en modell der man midlertidig går ned i lønn, for å få selskapet over kneika. Men skjønner godt av opparbeidet pensjon sitter langt inne å stryke. Men det er jo viktig å gjøre noen skikkelige grep NÅ. Lease inn nye fly, og selg MD 80ene evt med tap. Oppgrader motorene hvis det er mulig, osv osv. Man må tørre å ta tøffe valg i SAS nå, og det må alle være villige til, og de ansatte MÅ være ferdigforhandlet seg imellom før de setter seg ved bordet, eller vil de bli brukt av ledelsen. Men her inne må det være mulig å prøve å tenke konstruktivt, og utenfor boksen uten at man blir moderert bort - det er tross alt bare et diskusjonsforum ! |
![]() |
![]() |
#1056 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Dessuten er det vel så viktig å ta grep på organiseringen |
|
![]() |
![]() |
#1057 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#1058 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
var i kontakt med en SGH ansatt i går. Jeg er full av beundring over den profesjonalitet jeg ble møtt med. Det kan ikke være lett å gå på jobb i disse tider for ansatte i SAS med den uroen det er rundt selskapet. Det viser etter mitt syn kvaliteten i de ansatte.
|
![]() |
![]() |
#1059 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ska inte alla MD80 vara borta inom 13 månader?
Jag tycker det är ett högt tempo. Förutsatt att SAS överlever så börjar A320 dyka upp i slutet av december... Det SAS måste göra i framtiden är att bara flyga linjer med lönsamhet. |
![]() |
![]() |
#1060 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |