![]() |
|
![]() |
#861 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Avhengig av (hemmelig-holdt ?) enhetspris pr fly, kunne Airbus-kontrakten for 30 stk NEO (+ opsjoner) muligens merverdi-settes til opp til +4 milliarder Kroner ved fremtidig gjennom-salg videre. Det skulle derfor vaere mulig teoretisk - om nödvendig - ä fä banket kanskje en milliard eller to pä den kontrakten, som stär frem som et sterkt kort pä SAS' händ idag ?
Ved evntl konkurs, blir det morsomt ä se hvordan ledelsen vil ta seg frem for ä redde nevnte kontrakt inn i de "riktige" hender ? Last edited by Frequent Traveller; 14-11-2012 at 16:47. |
![]() |
![]() |
#862 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
Jeg tviler ikke ett sekund på at det er kritisk å få i orden en plan og avtaler, men og male fanden på veggen er vel kun ønskelig for dem som ønsker en snarlig konkurs..? Jeg krysser fingrene for at alle brikkene faller på plass før mandag, og de ansatte endelig kan få en trygg arbeidsplass å møte opp til. Snakkes på mandag ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
#863 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#864 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
|
![]()
Disse "ekspertene" sier vel hva det skal være for å fremme sine egne navn (og portrettbilder) i ymse spalteplasser.
|
![]() |
![]() |
#865 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Javel? Hva skulle de tjene på å fare med masse tullball i media? Ingenting ødelegger en karriere som ekspert fortere enn å stadig komme med utspill som ikke har en solid forankring i faget til ekspertene.
|
![]() |
![]() |
#866 |
Newcomer
Join Date: Jul 2009
Posts: 39
|
![]()
Det er på de ansatte sine infomøter det snakkes om cashproblemer. Fuel må også forhåndsbetales nå
|
![]() |
![]() |
#867 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
|
![]() Quote:
Leser man denne tråden blir man jo overveldet over hvor mange det er som tror de sitter inne med nok kunnskaper om situasjonen til å uttale seg med tyngde om hvordan ting er eller burde ha vært. Det ser faktisk ut som om de som vet minst skriker høyest, mens de som man kan mistenke vet endel, klokelig holder kjeft. |
|
![]() |
![]() |
#868 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
#869 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Status akkurat nå er at man behøver åtte underskrifter på mandag morgen, men at minst et par av disse for øyeblikket ikke uten videre vil signere.
Pilotene i Danmark signaliserer i dag at man IKKE VIL signere avtalen, slik ledelsen i SAS har fremlagt den. Kuttene er så harde (spesielt på pensjonsbiten) at det for øyeblikket kan synes som om denne gruppen av SAS-piloter heller vil la selskapet falle i konkurs, enn å skrive på. Det foreligger visse mulige scenarier ved en konkurs. Det snakkes internt i pilotgruppen om at SAS ved en konkurs vil kunne gjeninsette ca 1000 - 1100 ansatte av de 1600 de har i dag, til nye betingelser. Man vil da få ca 500 fristilte piloter på det skandinaviske markedet, der de færreste er særlig under 50 år....en kjedelig og vanskelig situasjon. Dette er dyktige folk, som i prinsippet ikke har ansettelsesmuligheter i hjemmemarkedet, slik det er nå. Tally-Ho Last edited by Tally-Ho; 14-11-2012 at 17:08. |
![]() |
![]() |
#870 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Kan jeg få lov om å spørre om kilde? Er interessant om det faktisk stemmer.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
#871 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
|
![]() Quote:
(Noen "enere": Olav Chen, Silje Sandmæl, Tina Saltvedt, og omtrent samtlige analytikere i meglerhusene.) |
|
![]() |
![]() |
#872 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
![]() SAS har en omsettning på ca 40+ mrd pr år, så ca 3,5 mrd på mnd. Hvis omsettningen f.eks halveres pga usikkerhet ved ett "nei" vil man altså gå med rundt 2 mrd underskudd hver måned. Da er SAS konk før Jul... W |
|
![]() |
![]() |
#873 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
![]() Nå er vel også denne "usikkerheten" om billettsalg kun rykter nå, inntil motsatt er bevist og bekreftet. Det får vi uansett svar på ved neste mnd trafikk rapport.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
#874 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Som jeg har forstået det, er det SAS der betaler piloternes pension. Betyder det så, at i tilfælde af en konkurs er pensionen væk?
|
![]() |
![]() |
#875 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#876 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]() Quote:
Kva er kjelda di på dette?
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
#877 |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 26
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
- Alternativ er sparken eller veldig lav lønn i forhold til resten av bransjen. - Nei, ikke påstått det heller. Er overbevist om at de fleste er innbefattet med det også. SAS kan erstattes med FR, og (i følge flere her inne) gjøre en like god eller bedre jobb en SAS noen sinne har gjort i Skandinavia. Det jeg prøver å poengtere er at medias ensidige krisemaksimering og "ryktespredning" av info basert på rykter (flertallet), får frie tøyler og får en omfattende spalteplass på forsidene. Det er greit å bli orientert om situasjonen mtp. om man skal vente til mandag ved kjøp av billetter, slik at man slipper evt. ekstrajobbe med kredittkortselskap og/eller forsikringsselskap. Missforstå meg rett, jeg tror du skjønner hva jeg mener ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
#879 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]()
Hvor har du dette tullpratet fra?
|
![]() |
![]() |
#880 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
|
![]()
Detta är bekräftat kvalificerat SKITSNACK på så hög nivå att jag blir illamående!
Last edited by Savipix; 14-11-2012 at 18:38. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |