![]() |
|
![]() |
#841 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
När man driver Flyselskap, tjenes pengene med "Bemanningen", dvs med bakkemannskaper, tekniske mannskap, flyvertinner, piloter ... fettet som skal tynnes vekk ligger i etasjene "Middle Management" (i bredere forstand) pluss kansje ogsä i over-etasjene, som er til for kun ä levere (pä mest effektive mäte) den service/verktöy som "bemanningen" behöver for ä kunne utföre sin service-jobb til Passasjerene pä best mulig vis.
"Riv pyramidene!" sa Jan Carlzon |
![]() |
![]() |
#842 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Hvorfor ligger aksjekursen til SAS nå ca. 20% høyere enn hva den gjorde midt i juni?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
#843 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#845 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]() Quote:
Tages alle disse ændringer med i regnskabet er jeg ret sikker på, at det batter mere end 3ører. Efter SGH er ude af sas, fylder det flyvende personale vel også væsentligt mere end 20% af samlede medarbejdermængde. |
|
![]() |
![]() |
#846 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
korrekt, men antallet af penge der tjenes vil være afhængigt af størrelsen på "Bemanningen" og på de conditions de arbejder under.
|
![]() |
![]() |
#847 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#848 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#849 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Så forklar virkeligheden som du ser den. Hvorfor skal SAS ansatte have skattefrit mad?
|
![]() |
![]() |
#850 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#852 |
Newcomer
Join Date: Jul 2009
Posts: 39
|
![]()
Går rykter om voldsomt nedgang i billettsalg siste dager, og at cash er et reelt problem om ikke mange dager.
|
![]() |
![]() |
#853 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,987
|
![]() Quote:
At nysalg på billetter har stupt er vel derimot helt naturlig.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
#854 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Location: BGO
Posts: 319
|
![]()
Fra businessclass.se:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#856 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Sliter litt med å skjønne SAS sin organisasjon, og hvem som forhandler med hvem, og hvilke arb taker org som er med i dette bildet.
Virker jo som om det er vannvittig mange parter som må være enige her, før man kan begynne å jobbe videre. Dansker som ikke bringer noe særlig inn i selskapet fra innenlandsmarkedet, men allikevel tjener best osv osv. Må jo være et vannvittig kontrollspenn for de som sitter i Sverige å prøver å holde dette i luften. På meg virker det jo som man burde ta frem et blankt ark, tegne på nytt, etter dagens behov og glemme historien. Kanskje det ville få SAS ansatte til å tenke på selskapet som ett, og jobbe mot et felles mål, og ikke tenke bare på seg selv! Er dette org kartet å finne noe sted, som forklarer alt dette i detalj? |
![]() |
![]() |
#857 | |||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Det ser ut som fagpersoner deler mange på forumet sitt syn:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2507948.ece Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
#858 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Tull og tøys. 'Nuff said.
|
![]() |
![]() |
#859 |
Data warehouse consultant
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
|
![]()
Jeg siterer kun Finansavisen: Dersom billettsalget reduseres dramatisk, og dette varer i mer enn en uke kan SAS ha et stort likviditetsproblem.
Regner med at dette ordner seg og at staten ordner opp, fordi følgene av å ikke ordne opp, har større konsekvens (samme logiske tankegang som før). Om dette er riktig eller ikke, tilhører jo en annen diskusjon, da, men tror ikke SAS blir konkurs i første omgang. Selskapet har stor fast kundemasse og mange avtaler. Jeg tror det ordner seg, selv om de har gjort mange underlige prioriteringer som har ført de i denne vanskelige situasjonen ![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
kan holde det gående til lånene forfaller til våren vil man umiddelbart neste uke merke cashflow problemer og da er det bare ett tidspørsmål før diverse leverandører setter foten ned. W |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |