![]() |
|
![]() |
#781 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er heller ikke tilfelle at noen har 70.000 i lønn. Omtrent halvparten er nok mye nærmere sannheten.
|
![]() |
![]() |
#782 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Derfor bliver ledelsens metoder med at lægge ansvaret for fremtiden drift over på ansatte også urimeligt. Hvis man allerede har en aftale, så må man forhandle sig frem til en ny - ikke diktere. Naturligvis er situationen alvorligt og der er sket en del de sidste 4 måneder og netop derfor siger de ansatte jo også at de gerne vil forhandle igen. Det er ikke illoyalitet...
![]() |
#783 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg tror imidlertid de tallene som ghostern refererer til er gjennomsnittslønn i Norge, og ikke for kabinansatte. Last edited by TOS; 13-11-2012 at 20:28. |
|
![]() |
![]() |
#784 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#785 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
#786 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Med 15 prosent på lønn, og et betydelig bortfall av diett så blir totalen mellom 6 og 10000 for de høyest på lønnskalaen. Men jeg tror at på dette forumet hjelper det ikke å legge ut lønnslipp en gang uten at noen skal betvile det. Så happy discussion ;-) Jeg har sagt mitt, og skal nå sannsynligvis begynne å se meg om etter noe annet. Om noen har noen gode tips, bare send en pm. Åpen for det meste, så lenge lønna er god og gjerne med reisevirksomhet |
|
![]() |
![]() |
#787 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg kunne forstå at man ville være utilfreds med en virksomhed der ikke kommunikerede med medarbejderne. At man gør det er positivt. |
|
![]() |
![]() |
#788 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
60timer/uge siger ikke noget i sig selv. Tror mange har 60/uge ind i mellem. |
|
![]() |
![]() |
#789 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har lige fået en mail der siger at SAS fortsat vil tilbyde de laveste flybilletter fra Danmark..... Bliver lidt småsur. Hvorfor kan SAS ikke bare erkende at de ikke er billigste og hellere fokusere på noget helt andet, nemlig deres service. SAS bliver nødt til at vælge hvilken vej de vil gå. Er så træt af at de ikke melder konkret ud.
Og angiveligt vil de oprette en masse nye ruter til charterdestinationer og derved kæmpe mod lavprisselskaberne - er det bare mig eller er den strategi alt for forkert? Last edited by ValdaIsaksson; 13-11-2012 at 20:47. |
![]() |
![]() |
#790 |
Newcomer
|
![]()
Etter hva jeg har lest og hørt av personer i SAS blir jeg veldig overrasket om disse betingelsene blir godtatt. Det er helt enkelt for store kutt. Ikke først og fremst i lønn, men i de andre betingelsene. Fridager, ferier og antall timer i uken en må jobbe.
Går det igjennom tror jeg mange slutter så fort de får seg andre jobber. Tenker da på kabinpersonell. Men det er kanskje det ledelsen ønsker ? |
![]() |
![]() |
#791 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Les denne http://business.time.com/2012/10/25/...ve-is-failing/artikkelen om Virgin America. De har ikke historikken og kostnadene til SAS, men et produkt som nok mange skulle ønske at SAS hadde. Men selv de sliter, de store kundemassene vil ha det billig. |
|
![]() |
![]() |
#792 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det är en mycket hög arbetslöshet bland ungdomar(18-25) i Sverige. Jag tror inte SAS kommer ha några problem alls att rekrytera ny ung kabinpersonal.
Last edited by L-1011; 13-11-2012 at 22:32. |
![]() |
![]() |
#793 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Gjennomfører SAS slike kutt, så kan man være sikker på at Norwegian får noen dårlige lønnsoppgjør fremover, slik at DY ikke blir lønnsledende. Vinn vinn for selskapene, og dårlig nytt for de ansatte i selskapene. |
|
![]() |
![]() |
#794 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg tror også dette kan være strategien, at man ønsker å legge listen så lavt at mange faktisk søker seg bort, og da tenker jeg spesielt på CA'ene. Så blir man kvitt de dyreste, og kan starte på nytt. Problemet er hvis pilotforeningene ikke skriver på...,dette er spesialistene som ikke lar seg erstatte raskt. Akkurat nå er stemningen ganske råtten, og kuttene rammer hardere enn det media beskriver. Man kutter MINST 15 % på lønn til pilotene, men med lønnsfrys og kraftige kutt på dietter og andre goder snakker man om kutt på rundt 25 %. Verst er som sagt tidligere kuttene i pensjon, som er dramatisk hard. Det er videre snakk om å barbere pilotforeningenes makt og innflytelse, og man vil fra ledelsen forsøke å sette strenge regler for bruk av forumkontakt etc.... Tally-Ho Last edited by Tally-Ho; 13-11-2012 at 23:15. |
|
![]() |
![]() |
#796 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det som ihvertfall er tydelig er at dette er vinn eller forsvinn. Jeg tror Giske har mange baktanker med å tvinge SAS til å selge WF og SGH. Ettersom disse 2 delene av SAS group selges ut reduseres kosekvensene av en eventuell fremtidig SAS konkurs betraktelig.
Håper uansett at SAS klarer seg. Det er et kjempe flott selskap, med mange flotte ansatte som står på hardt. Til og med nå i tøffe tider gir de mange passasjerer noen flotte reiseopplevelser ![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det är förstås lätt att sitta på sidan av idag men nu verkar det vara allvar och konkursen nära. |
|
![]() |
![]() |
#798 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#800 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |