![]() |
|
![]() |
#641 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jaggu er de offensive og kaster ikke bort tiden - det får'n si - tydlig at ledelsen har ambisjoner!
Det lover godt....hvis nå bare alle fagforeningene (inkl CAU) tar ansvar og forstår at det er vinn eller forsvinn.. W |
![]() |
![]() |
#642 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får vi en reprise på Braathens Best/Back- fiasko ?
#643 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror dette kan bli bra, med også å gi litt gass på ruter og produkt.
|
![]() |
![]() |
#644 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er lenge siden fagforeningene begynte "å ta ansvar" som du kaller det.
|
![]() |
![]() |
#645 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Har også fått e-post slik som Everest informerer om.
Jeg oppfatter SAS som seriøs med omfattende nøktern satsing på sitt konsept og nye ruter. Jeg er spesielt glad for differensieringen av service tilbudet. Dette blir ikke som noen antyder en kopi av tidligere BU-Best og Back som forøvrig heller ikke var et dårlig konsept. Ser fram til det nye produktet i luften. |
![]() |
![]() |
#647 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
..... Og så fortsætter SAS ud af den lange mørke vej.
Ingen fremtidig plan, andet end at de skal skære ind til benet, men det hjælper jo ikke på deres koncept. |
![]() |
![]() |
#648 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#649 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kutte kostnader tror jeg de uansett er nødt til å gjøre, og i kombinasjon med denne typen produktdifferensiering så kan dette gå veien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#650 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() (Som student er jeg iallfall selvskreven bak gardinene!) Jeg setter iallfall pris på slik detaljfokus! |
|
![]() |
![]() |
#651 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#653 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Antall flights og status burde de gå etter, ikke har jeg så mange av noen av delene, så heller ikke fått noen "utvidet" mail.
|
![]() |
![]() |
#654 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fant denne i VG ... ser ikke at noen har postet den ennå. Gode toner og slik skal det være!
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#655 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gustavsson virker som en sterk leder og synes det er bra at han går foran med et godt eksempel og senker sin egen lønn. Mye av det som har kommet fra i media den siste tiden stemte rett så bra med det som kom fram. Det som overrasket meg var at ingen ting er klart. Trodde i ærlihetens navn at prossesen hadde kommet lenger. Trotsalt har ikke de dårlige tallen plutselig dukket opp.
Er synd på de fleste berørte når man er der man er i dag Det som skal sies er at ingen ting er klart føre siste fagforening har skrevet på (35 stykker). Og veien dit kommer til å bli turbulent. Registrere at en del fagforeninger er ute i media. "HK: Urimeligt at flytte job til Sverige" http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle4905259.ece här är en indikation på att företaget vill förhandla nya kollektivavtal, men nivåer är något som kommer fram efter en förhandling. Så att prata om procenttal eller antal miljoner kronor - det kan man inte göra förrän det finns en överenskommelse”, säger Gunnar Mandahl, ordförande i Svensk pilotförening, till di.se. |
![]() |
![]() |
#656 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idag kl 21 blir det debatt mellan VD Richard Gustafson och Fackförbundet Unionens ordförande som företräder SAS svenska kabinpersonal.
Detbatten sänds i SVT nyhetsprogram Aktuellt. Ni kan se debatten på länken nedan eller på svtplay. www.svt.se |
![]() |
![]() |
#657 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Litt i motsetning til de norske representantene fra Parat pilot, samt en kabinansatt, som virker å allerede akseptere å gå ned i lønn og øke arbeidsmengden, slik det er skissert fra ledelsen. Personlig synes jeg løsningene som er skissert virker fornuftige og gjennomtenkte, og med tanke på hvor mye SAS tross alt betyr for norsk samferdsel, så er det nok ikke så samfunnsøkonomisk fryktelig dårlig at det kan gå med noen millioner til, i tilfelle det ikke går. Men det bør også absolutt siste mulighet. |
|
![]() |
![]() |
#658 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser ikke ut til å bli en dans på roser å få dette i havn etter innslaget i SVT å dømme.
Danskene på bakken var ikke villige til å gå med på kutt av noe slag. ("tar ansvar my a**") W |
![]() |
![]() |
#659 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Bakkeansatte skal vel selges, ikke gå ned i lønn?
|
![]() |
![]() |
#660 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sikkert veldig enkelt å selge SGH når man får disse danskene på kjøpet??? Not
![]()
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |